جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

یک اعتراف‌جالب از مقام نروژی‌درباره ایران

چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب: 449969
معاون وزیر امور خارجه نروژ گفت: کشور ایران در میان کشورهای آشوب‌زده منطقه کاملا امن است که امیدواریم هر چه زودتر بتوانیم همکاری‌های بین دو کشور را افزایش دهیم.
یک اعتراف‌جالب از مقام نروژی‌درباره ایران



به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، توره هات‌روم در نشست دوجانبه بین هیئت اقتصادی ایران و نروژ با اعلام این مطلب اظهار کرد: فاجعه منا را به مسلمانان ایران و جهان تسلیت می‌گویم و این حادثه فاجعه‌ای تاثربرانگیز به حساب می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: دیداری با وزیر خارجه ایران داشتیم که بیشتر درباره مسائل سیاسی صحبت شد اما امیدوار بودیم که برنامه‌های اقتصادی نیز داشته باشیم و براساس تفاهمنامه‌های انجام شده به زودی یک هیئت تجاری نروژی از ایران بازدید می‌کند.

معاون وزیر امور خارجه نروژ ادامه داد: خوشحالیم که ایران و کشورهای ۱+۵ در راستای توافق انجام شده گام برمی‌دارند و امیدواریم که تحریم‌ها برداشته شده و روابط به شکل عادی برگردد.

هات‌روم تصریح کرد: زمانی که تحریم‌ها برداشته شود زمینه توسعه روابط دو کشور فراهم است که ما امیدواریم این اتفاق هر چه زودتر برداشته شود.

البته ما معتقدیم که زمان مناسب برای همکاری‌ها همین الان است.

وی گفت: در بین کشورهای آشوب‌زده منطقه ایران کشوری کاملا امن است که امیدواریم هر چه زودتر همکاریهای خود را با این کشور افزایش دهیم.

معاون وزیر امور خارجه نروژ افزود: با پیوستن ایران به WTO زمینه‌های همکاری دو کشور افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه نروژ فعالیت‌های مناسبی در زمینه نفت و گاز دارد، گفت: امیدواریم که بتوانیم دستاوردهای خود را در این زمینه در اختیار طرف ایرانی قرار دهیم.

هات‌روم با تاکید بر اینکه کشتیرانی نروژ حرف اول دنیا را می‌زند، افزود: علاوه بر بخش کشتیرانی آمادگی همکاری در بخش‌های دیگری مانند انرژی و کشاورزی داریم.

معاون وزیر امور خارجه نروژ تاکید کرد: فکر می‌کنیم که بخش کشاورزی ایران پتانسیل خوبی دارد که ما خوشحال می‌شویم در این زمینه با شما همکاری داشته باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *