جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

شرط BBCبرای موفقیت‌حمله روسیه‌به داعش

چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب: 449941
بی‌بی‌سی در گزارشی ضمن تائید موفقیت‌های جدید ارتش سوریه با کمک مبارزان شیعه و برخی عوامل دیگر به موفق نبودن نیروهای ائتلاف آمریکا در عرصه نبردهای سوریه اشاره کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، شبکه خبری «بی‌بی سی» در مطلبی که در وبگاهش منتشر شده است نوشت: به دنبال حمله موشکی و زمینی روسیه در سوریه و نیز حمایت‌های مستقیم ایران و مبارزان شیعه حال ارتش نه چندان قدرتمند سوریه آشکارا بهار جدیدی را آغاز نموده است.

بر اساس این گزارش، در چند روز گذشته نیروهای «بشار اسد» و متحدانش تهاجمی را برای باز پس‌گیری اراضی از دست داده و در وهله نخست علیه معارضین آغاز کردند. مناطق اصلی از دیدگاه حکومت اسد و متحدانش سحل الغاب، دشت بزرگی بین حماء و حلب و نیز کوهستان‌های شمال استان لاذقیه می‌باشد.

بر اساس این گزارش، همزمان با اعلام خطر از جانب بشار اسد که بی‌شک با نیم نگاه او به نیروهای ایران و روسیه بود، تهران و مسکو تصمیم به انجام اقدام‌های لازم برای ممانعت از سقوط و حفظ متحد راهبردی خود گرفتند.

همچنین با توجه به این‌که حکومت اسد اولین خطرها را از ناحیه معارضین که از سوی عربستان سعودی، قطر و ترکیه حمایت می‌شدند و نه نیروهای داعش احساس کرد، تعجبی ندارد که بیشترین حجم حملات هوایی نیروی هوایی روسیه نیز علیه مواضع معارضین باشد.

بی بی سی در خاتمه این گزارش و در تحلیلی نوشت: درحالی که آمریکا و نیروهای ائتلاف تحت رهبری این کشور حمایت هوایی در عراق و روسیه را عاملی کلیدی برای حفظ تعادل در معادلات موجود می‌دانند اما مادامی‌که در عرصه نبرد همکاری منسجمی بین نیروهای زمینی مشاهده نگردد، آن‌ها نمی‌توانند پیشرفت محسوسی کسب کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *