کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سالانه چند ایرانی درجاده جان می بازند؟

21 مهر 1394 ساعت 16:02

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: موقعیت یاب جغرافیایی یا (جی پی اس) روی اتوبوس ها، کامیون های حمل سوخت و کامیون های باری نصب می شود.


به گزارش جهان به نقل از میزان، داوود کشاورزیان در حاشیه گردهمایی فرماندهان پلیس راه کشور با بیان اینکه در گام نخست طرح جی پی اس بر روی اتوبوس ها نصب می شود، افزود: کامیون های حمل سوخت و کامیون های باری در گام دوم به این سامانه هوشمند مجهز خواهد شد.

وی تصریح کرد: تامین مالی این طرح به عهده مالکان است و از محل تسهیلات بودجه نیز کمک می شود.

کشاورزیان با بیان اینکه با استفاده از بتن های پیش ساخته طرح ساخت پاسگاه های پلیس راه اجرایی شده است، افزود: به زودی سه پاسگاه نمونه پلیس راه افتتاح خواهد شد. در این طرح بیش از ۱۰۰پاسگاه پلیس راه ساخته می شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین به آمار تلفات جاده ای اشاره کرد و گفت: در ایران حدود ۱۶ هزار و ۸۰۰ نفر سالانه در جاده ها جان خود را از دست می دهند که نسبت به متوسط جهانی بالاست. باید ۲۰ درصد از آمار تلفات کاهش یابد تا به نرم جهانی دست یابیم.

وی همچنین به تجهیز راه های شریانی کشور به دوربین های کنترل سرعت اشاره کرد و گفت: ۴۰۰ دوربین در جاده های کشور نصب و طرح نصب هزار و ۸۰۰ دوربین دیگر آغاز شده است که تا دو سال آینده به پایان می رسد.


کد مطلب: 449842

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/449842/سالانه-چند-ایرانی-درجاده-جان-می-بازند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com