جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

تامین نیروی انسانی داعش از ۸۰ کشور

سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب: 449825
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص گفت: از بیش از ۸۰ کشور جهان تروریست در منطقه حضور داشته و تعداد زیادی به عنوان گروه‌های افراطی و تروریستی از کشورهای مختلف با دولت‌های قانونی منطقه در حال جنگ هستند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، یان الیاسون قائم مقام دبیر کل سازمان ملل صبح امروز با علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار یان‌ الیاسون ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران اظهار داشت: تاکنون ۲۵ بار به ایران سفر کرده‌ام و روابط دوستانه ما براساس اعتماد شکل گرفته است و این سفر با هفتادمین سال تشکیل سازمان ملل مصادف شده است.

وی ادامه داد: ایران شریک بسیار مهمی است و بعد از توافق هسته‌ای زمینه‌های بسیار خوبی برای همکاری‌ها به وجود آمده است.

قائم مقام دبیر کل سازمان ملل با اشاره به بحران‌های منطقه گفت: در حال حاضر منطقه با بحران‌های زیادی مواجه است که باید برای ایجاد صلح، امنیت تلاش بیشتری شکل بگیرد و ما تمام سعی خود را برای ایجاد صلح انجام می‌دهیم.

در ادامه این دیدار علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه روابط ما با سازمان ملل متحد صمیمانه و موفقیت‌آمیز بوده است، اظهار داشت: متاسفانه تنش‌ها در سوریه، یمن و حتی عراق، برخی کشورهای منطقه را ناامن کرده است.

وی ادامه داد: از بیش از ۸۰ کشور جهان تروریست در منطقه حضور داشته و تعداد زیادی به عنوان گروه‌های افراطی و تروریستی از کشورهای مختلف با دولت‌های قانونی منطقه در حال جنگ هستند.

ولایتی افزود: به خصوص در سوریه و عراق تروریست‌ها با از بین بردن تمدن، فرهنگ و بناهای تاریخی باعث صدمات جبران‌ناپذیری مانند آنچه در افغانستان اتفاق افتاد، شده اند و در یمن نیز سعودی‌ها با بمباران مناطق غیرنظامی و بناهای تاریخی زیرساخت‌های اساسی کشور را از بین می‌برند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص با بیان اینکه به آینده همکاری‌ها با سازمان ملل خوشبین هستیم، خاطرنشان کرد: به اعتقاد ما جنگ در یمن و سوریه باید به سرعت خاتمه یابد و هرآنچه در توان داریم، باید برای رسیدن به این هدف به کار گیریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *