جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

رئیسی: سوریه خط مقاومت ایران است

سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب: 449769
دادستان کل کشور با بیان اینکه سوریه خط مقاومت ایران است و اگر خط مقاومت سوریه شکسته شود در کشور نیز امنیت نداریم، گفت: نباید اجازه دهیم بلای داعش کشور را بگیرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر دوشنبه در مراسم یادبود شهید سرلشگر «حسین همدانی» شهادت شهید همدانی را به همه رزمندگان، سلحشوران، پاسداران، سبزپوشان عرصه دفاع از ارزش های اسلامی، مردم متدین و با بصیرت همدان تبریک و تسلیت گفت و با بیان اینکه در این مجلس باشکوه ویژگی های خاصی که خود از حاج حسین به دلیل آشنایی در ابتدای پیروزی انقلاب سراغ دارم را عرض می کنم، اظهار داشت: شهید همدانی در فرازی از وصیت نامه خود به ولایت امیر المومنین(ع) و تداوم آن در ولایت فقیه و پایبندی به آن اشاره کرده است.

وی با بیان اینکه از وجود مقدس پیامبر(ص) سوال کردند ولایت چیست و پیامبر(ص) در پاسخ فرمودند ولایت و ولایتمداری آن است که باید گوشی شنوا به ولی داشت و به سخن او که از جانب خدا به بشریت اعلام می شود در عرصه فرمان پذیری عمل کرد، گفت: کسی که با تمام وجود به سخن ولی فقیه گوش دهد و در مرحله عمل و اجرا قرار گیرد ولایتمدار است که یکی از ویژگی های شهید همدانی در طول حیات پاک و ارزشمندش ولایتمداری بود.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه در ابتدای پیروزی انقلاب شهید همدانی در سخت ترین شرایط و در ماموریت ها در مقابل امر ولی فقیه و بعد نسبت به جانشین به حق ولی فقیه سمعاً و طاعا بود، بیان کرد: شهید همدانی یک چهره با ظرفیت بود.

دادستان کل کشور با بیان اینکه سرلشگر شهید همدانی با دشمن بعثی و گروهک های ملحد در کردستان در حال مبارزه بود و امروز به برکت شهید همدانی ها خبری از آنها نیست و کشور در امنیت به سر می برد، ادامه داد: شهید همدانی در جبهه غرب نقش تعیین کننده ای داشت و بچه های همدان را برای مبارزه با کومله و دموکرات ها همراه می کرد.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی با بیان اینکه شهید همدانی در جبهه غرب نقش برجسته ای به عنوان فرمانده داشت، عنوان کرد: در فتنه ۸۸ در تهران نیز شهید همدانی در کف خیابان ها بود و در جریان تاسوعا و عاشورا و جریان قبل تر همدانی نقشی تعیین کننده داشت.

وی با بیان اینکه شهید همدانی در مبارزه با تکفیری ها و داعش از موثر ترین چهره ها بود و در شکل دادن حزب الله در سوریه نقش تعیین کننده ای داشت، ادامه داد: شهید همدانی چهره ای زمان شناس بود.

دادستان کل کشور یکی دیگر از ویژگی های شهید همدانی را زمان شناس بودن برشمرد و ادامه داد: در زمان فتنه ها، توطئه ها، نادانی ها و غیره زمان شناس بودن مهم است.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه شهید همدانی در عرصه ای به شهادت رسید که جریان داعش، تکفیری و صف نادانان است، بیان کرد: انسان هایی که نه خط، نه راه و نه راهبر را می دانند و دشمن سوار بر جهل آنها شده است.

جریان داعش دست ساخته آمریکا و نظام سلطه است و بر جهل و نادانی آنها سوار شده اند

وی با تاکید بر اینکه جریان داعش دست ساخته آمریکا و نظام سلطه است و بر جهل و نادانی آنها سوار شده اند، بیان کرد: یکی دیگر از ویژگی های شهید همدانی بصیرت داشتن و بصیرت آفرین بودن است و وی وجودی موثر در تمام عرصه ها بود.

دادستان کل کشور با بیان اینکه وجود تاثیر گذار شهید همدانی توانسته بود دل های بسیاری را همراه خود کند، عنوان کرد: چهره شهید همدانی را فقط خواص می شناختند و شهید همدانی سعی می کرد چهره ای صدا و سیمایی نباشد.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی با بیان اینکه شهید همدانی چهره ای با بصیرت، بصیرت آفرین، زمان شناس، اهل ایستادگی و مقاومت در عرصه های کاری و اجتماعی بود، بیان کرد: خون شهدا آثار و برکات زیادی داشته و اگر امروز در کشورهای اسلامی بیداری، بصیرت و دشمن ستیزی داریم به برکت خون شهدا است.

وی با بیان اینکه مردم مسلمان به برکت خون شهدا بیدار شده اند، ادامه داد: یمنی ها بیداری را پیدا کرده اند و مقاومت و ایستادگی می کنند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه سوریه خط مقاومت ایران است و اگر خط مقاومت سوریه شکسته شود در کشور نیز امنیت نداریم، عنوان کرد: مهمتر اینکه نباید اجازه دهیم بلای داعش ایران و کشورهای اسلامی را بگیرد.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه شهید همدانی برای رزمندگان سوری نقش تعیین کننده ای داشت، ادامه داد: اگر در سوریه اقدامات ایران اسلامی، حضور مستشاری نیروهایی مانند سردار سلیمانی و سردار همدانی نباشد حرکت های صهیونیستی و گروه های تکفیری جلوتر می آیند و امنیت کشور را به خطر می اندازند.

وی با بیان اینکه احزاب و گروه های سیاسی می آیند و می روند اما گفتمان ولایت باقی است، عنوان کرد: پیام تمام شهیدان و شهید همدانی برای آن است که نسبت به ارزش ها، دشمن شناسی، دشمن ستیزی، بصیرت در دین، راه بر شناسی، مقصد شناسی در میان غبار ها و آلودگی هایی که دشمن ایجاد می کند آشنا باشیم و راه و راه بر و ارزش ها و مقصد را از بین نبریم.

دادستان کل کشور همچنین از همسر و فرزندان شهید سرلشگر حسین همدانی قدردانی کرد و افزود: بسیاری از صاحب نامان کسانی هستند که خانواده با آنها همراه شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *