پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
ملک سلمان:

عربستان خود را نذر امنیت حجاج کرده!

سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۵۵
کد مطلب: 449694
در حالی که به گفته رسانه‌ها و شاهدان در فاجعه منا سوء مدریت عربستان سعودی باعث کشته شدن بیش از چهار هزار حاجی شده است، پادشاه این کشور مدعی شد که عربستان خود را برای راحتی مهمانان خدا،‌ امنیت آنها نذر کرده است.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان خبرداد: سلمان بن عبد العزیز پادشاه عربستان سعودی که به گفته منابع رسانه‌ای بیش از 4 هزار زائر بر اثر سوء مدیریت کشورش در فاجعه ازدجام جمعیت در منا جان خود را از دست دادند، گفت که برخی سخنان غیر مسئولانه بر نقش عربستان در خدمت به حجاج تاثیری نخواهد گذاشت.
 
در حالی که به شهادت حجاجی که از فاجعه منا باقی مانده‌اند نیروهای عربستانی از دادن آب نیز به حجاجی که در ازدحام جمعیت گیر افتاده بودند خودداری می‌کردند، پادشاه عربستان همچنین مدعی شد که کشورش امکانات و تلاش خود را برای راحتی مهمانان خداوند و امنیت و سلامت آنها نذر کرده است.
 
ملک سلمان در ادامه بدون اشاره به کشته شدن بیش از 4 هزار یمنی در حملات این کشور به مناطق مختلف یمن، گفت: عربستان به هیچ دست پنهانی اجازه نخواهد داد تا با اتحاد جهان عرب و دنیای اسلام بازی کند.
 
به گفته شاهدان در روز عید قربان که حجاج برای رمی جمرات به سمت منا در حرکت بودند، مسئولان سعودی راه یکی از مسیرهای حرکت حجاج را به دلیل نامعمومی مسدود کردند که بر اثر شدت ازدحام جمعیت بیش از 4 هزار حاجی جان خود را از دست دادند.
 
مسئولان سعودی نه تنها مسئولیت خود را در این فاجعه نپذیرفتند، بلکه حجاج را مسئول این فاجعه اعلام کردند و با دفن تعداد زیادی از اجساد از دادن آمار واقعی قربانیان خود داری کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *