پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

عملیات بزرگی در قندوز در راه است

دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب: 449593
سخنگوی فرماندهی پلیس قندوز با اعلام پاکسازی شهر قندوز از اشغال طالبان گفت: طولانی شدن نبرد نشانه تدبیر و خرمندی نیروهای افغانستان در میادین جنگی است.
به گزارش جهان، «سید سرور حسینی» سخنگوی فرماندهی پلیس قندوز در گفت‌وگو با فارس، با اعلام پاکسازی شهر قندوز از وجود طالبان گفت: در روز گذشته شهر قندوز از وجود شبه‌نظامیان طالبان پاکسازی شده و نیروهای افغانستان در اکثر پایگاه‌های امنیتی جابجا شده‌اند.

وی تصریح کرد: همزمان با تأمین امنیت نسبی در شهر، مردم به سمت خانه‌ها خود رفته و مغازه‌هایی که در ۱۴ روز گذشته بسته بودند در حال باز شدن هستند.

حسینی تصریح کرد: نیروهای افغانستان با اینکه شهر را از وجود شبه‌نظامیان پاکسازی کرده اما عملیات پاکسازی خانه به خانه را ادامه می‌دهند، زیرا ما معتقدیم که در صورت باقی ماندن شبه‌نظامیان در منازل مسکونی آنان بار دیگر خطرآفرین خواهند شد.

وی گفت: اکنون هیچ منطقه‌ای از شهر قندوز تحت اشغال شبه‎‌نظامیان طالبان قرار نداشته و آن دسته از افرادی که در شهر حضور داشتند به فرمانداری‌های «دشت ارچی» و «چهاردره» و همچنین روستاهای دوردست شهر قندوز متواری شده‌اند.

سخنگوی فرماندهی پلیس قندوز در ادامه با اشاره به برخی گزارش‌ها و اظهار نظرها مبنی بر احتمال حمله مجدد شبه‌نظامیان طالبان به شهر قندوز، گفت: نیروهای امنیتی آمادگی کامل برای دفع هر نوع حملاتی را دارند و از این بابت نگرانی شدیدی وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه فرمانداری‌های چهاردره و دشت ارچی مأمن طالبان شده، گفت: تاکنون عملیات پاکسازی و بازپس‌گیری در این فرمانداری‌ها را آغاز نکرده‌ایم.

حسینی گفت: پس از پاکسازی روستاهای دوردست شهر قندوز عملیات بزرگی برای بازپس‌گیری این ۲ فرمانداری آغاز خواهد شد و بدون شک عملیات بزرگ و نیرومندی خواهد بود.

این در حالی است که بر اساس اظهارات رئیس پارلمان افغانستان این ۲ فرمانداری پایگاه امن طالبان در شمال افغانستان شده و در آنجا مراکز آموزشی نیز آغاز به فعالیت کرده‌اند.

یکی دیگر از موارد انتقادی کارشناسان و نمایندگان پارلمان افغانستان طولانی شدن جنگ و نبرد میان نیروهای افغانستان و شبه‌نظامیان در قندوز است و آنان تأکید دارند که طولانی شدن نبرد به ضرر دولت و ملت است.

اما، سخنگوی فرماندهی پلیس قندوز در این مورد گفت: ما به یک جنگ طولانی در برابر طالبان نیاز داشتیم، زیرا آنان در خانه‌های مردم پنهان شده بودند.

وی تصریح کرد: طولانی شدن نبرد نشانه ضعف نیروهای افغانستان نیست، بلکه نشانه خردمندی آنان در نبرد است و اگر این نیروها نبرد را به صورت گسترده انجام می‌دادند و تمام طالبان پنهان شده در منازل مسکونی را نیز هدف قرار می‌دادند، بدون شک آمار قربانیان و تلفات غیرنظامیان بیشتر از انتظارات بالا می‌رفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *