چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۰

راهکاری برای تغذیه مناسب کودکان

دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب: 449546
کارشناس مرکز اطلاع‌رسانی غذا، آرایشی و بهداشتی و شکایت دانشگاه علوم‌پزشکی گفت: از مصرف بی‌رویه شکلات و شیرینی توسط کودکان پرهیز شود، زیرا موجب بی‌اشتهایی و سیری کاذب در کودکان شده و آن‌ها را از مصرف وعده‌های اصلی غذایی باز می‌دارد.
راهکاری برای تغذیه مناسب کودکان
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، فرناز جزدائمی اظهار کرد: یکی از نکات مهم و اساسی در سلامت دانش‌آموزان تغذیه صحیح آن‌ها است، لذا آشنایی با نکات مهم و اساسی در خرید برخی از محصولات خوراکی می‌تواند در این زمینه بسیار موثر و تاثیرگذار باشد.
از این رو توصیه می‌شود حتماً از فروشگاه‌های معتبری که اصول بهداشتی را رعایت می‌کنند خرید کنند، به همین خاطر به فرزندان خود بیاموزید که از فروشندگان دوره گرد اطراف مدرسه خوراکی نخرند.

وی با اشاره به نخوردن صبحانه در بین دانش‌آموزان، افزود: نخوردن صبحانه و گرسنگی در ساعات کلاس موجب پایین آمدن قند خون و نرسیدن گلوکز به مغز می‌شود.

همچنین نخوردن صبحانه اثرات منفی بریادگیری دانش‌آموزان دارد و قدرت خلاقیت و ابتکار را کاهش می‌دهد.

وعده‌های غذایی مانند نان، کره مربا، عسل، خرما و گردو را برای تامین انرژی، شیر، پنیر، تخم مرغ، عدسی با نان، خوراک لوبیا با نان و حلیم برای وعده صبحانه دانش‌آموزان توصیه می‌شود.

جزدائمی تصریح کرد: خوراکی‌های سالم مانند شیر، بیسکویت سبوس‌دار، نخودچی و کشمش، خرما، انواع خشکبار مثل انجیر خشک، برگه ها و توت خشک، بادام، پسته،گردو، انواع میوه و ساندویچ‌هایی مانند نان و پنیر و سبزی، انواع کوکو، کتلت و... را به‌عنوان میان وعده در برنامه غذایی دانش‌آموزان انتخاب کنید و از تهیه موادی که ارزش عذایی مفیدی ندارند مثل انواع پفک، یخمک، نوشابه، آب‌نبات‌های رنگی، لواشک‌های غیر بهداشتی و هر نوع محصولات غذایی بدون بسته‌بندی و یا فاقد پروانه ساخت و کد بهداشتی و تاریخ مصرف گذشته برای فرزندان خود پرهیز کنید.

این کارشناس مسئول متذکر شد: از مصرف بی‌رویه نوشابه‌های گازدار توسط کودکان، پرهیز کنید، زیرا احتمال کمبود کلسیم را افزایش داده و موجب بروز پوکی استخوان در بزرگسالی می‌شود.

همچنین یکی از مهم‌ترین بخش‌ها برچسب محصول غذایی ترکیبات تشکیل دهنده محصول است و در هنگام خرید به این بخش توجه داشته و در صورتی که کودک شما به هریک از ترکیبات درج شده حساسیت‌های غذایی دارد از خرید آن خودداری کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *