جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۴

موشک«عماد» سوژه روز رسانه‎های عربی

دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۱۰
کد مطلب: 449483
رسانه‎های عربی امروز ضمن پوشش خبر آزمایش موشک بالستیک «عماد» و انتشار تصاویر آن اعلام کردند که این موشک بومی و ساخته دست متخصصان ایرانی، قادر به هدف‎گیری دقیق و با دقت بسیار بالا است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، آزمایش موشک بالستیک «عماد» به دست متخصصان ایرانی امروز کانون توجه رسانه‎های مختلف جهان بویژه مطبوعات عرب زبان بوده است.
 
پایگاه خبری «کلام الیوم» با ارائه گزارشی در این زمینه اعلام کرد که این آزمایش موشکی به صورت «موفقیت‎آمیز» صورت گرفت و قادر است اهداف مورد نظر را با دقت بالا هدف گیری کند.
 
در ادامه گزارش پایگاه مصری کلام الیوم آمده است که دقت در ساخت این موشک و بومی بودن آن بدون مشارکت هیچ کشور خارجی، توجه رسانه‎های جهان را به خود جلب کرد.
 
خبرگزاری «نبأ» نیز در تتیر گزارش منتشر شده درباره موشک عماد نوشته که «تهران عماد را به انبار موشکی بالستیک خود اضافه کرد».
 
شبکه خبری «المیادین» نیز در این باره نوشته که ایران نسل جدید موشک‌های بالستیک خود را آزمایش کرد و «عماد» قادر است اهداف را با فاصله خیلی دور نابود کند.
 
روزنامه «الشرق الاوسط» چاپ لندن پس از ترجمه اظهارات سردار دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و انتشار تصاویر موشک عماد، نوشت: برنامه موشک‎های بالستیک ایران از جمله موضوعات مورد بحث در مذاکرات هسته‎ای بین ایران و گروه 5+1 بوده است.
 
پایگاه سعودی «الحیاه» نیز در پایان گزارش خود درباره آزمایش موشک «عماد» نوشته که این اقدام ایران می تواند تهدیدی برای کشورهای عربی منطقه باشد.
 
خبرگزاری رویترز در بخش عربی خود منتشر کرد که جمهوری اسلامی ایران موشک بالیستیک دوربرد جدید خود را با موفقیت آزمایش کرد.
 
شبکه عربی سی ان ان نیز نوشته که تهران موشک نسل جدید و دوربرد و بومی «عماد» را به صورت موفقیت آمیز آزمایش کرد.
 
موشک دوربرد «عماد»، نسل جدید موشک‌های بالستیک ساخت وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران با موفقیت آزمایش شد. «عماد» نخستین موشک دوربرد ایران با قابلیت هدایت و کنترل تا لحظه اصابت به هدف است.
 
سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد: در آستانه محرم حسینی فرزندان رشید ملت بزرگ و سلحشور ایران اسلامی در وزارت دفاع با مدد از الطاف بیکران الهی و رمز مقدس یا ابوالفضل العباس(ع) موشک دوربرد «عماد» نسل جدید موشک های بالستیک زمین به زمین جمهوری اسلامی ایران را با موفقیت آزمایش کردند.
 
سردار دهقان با اشاره به راهبرد وزارت دفاع در توسعه و تکمیل توان موشکی نیروهای مسلح و افزایش قدرت بازدارندگی موثر جمهوری اسلامی ایران گفت: این موشک که همه مراحل طراحی وساخت آن به دست دانشمندان و متخصصان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع انجام شد، نخستین موشک دوربرد جمهوری اسلامی ایران با قابلیت هدایت و کنترل تا لحظه اصابت به هدف است  که قادر است اهداف مورد نظر را با دقت بالا مورد اصابت قرار داده به طور کامل منهدم کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *