جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

ابوحمزه: سپاه از داعش انتقام می‌گیرد

يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۱
کد مطلب: 449426
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: سپاه تقاص خون شهید همدانی را از جنایتکاران می‌گیرد.
به گزارش جهان به نقل از میزان، سردار غلامعلی ابوحمزه در جمع خبرنگاران با اشاره به پیام مقام معظم رهبری پیرامون شهادت سرلشگر پاسدار حاج حسین همدانی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در این پیام فرمودند «صف آرزومندان جهاد و شهادت، صفی بلند و بنیانی مرصوص است و این رزمنده قدیمی در دفاع از حریم اهل بیت(ع) به آرزوی خود نائل آمد و رحمت خدا بر شهید همدانی و بر همه‌ مجاهدان راه حق».

وی دلیل اصلی اهمیت سوریه برای ایران را عمق استراتژیک سوریه برای جمهوری اسلامی دانست و گفت: سوریه در نقطه محور مقاومت واقع شده و به دلیل دسترسی این کشور به عراق و لبنان از جایگاه عمیق و دقیقی برخوردار است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان افزود: سوریه از آرمان‌های اصلی انقلاب اسلامی از سال ۴۱ و با شروع نهضت رهبر کبیر انقلاب بوده است.

وی با تأکید بر اینکه در چهار سال اخیر دشمن سعی بر از بین بردن اقتدار جبهه مقاومت در سوریه دارد،‌ بیان کرد: اگر بخواهیم هر کمکی به فلسطین داشته باشیم، سوریه یکی از بسترهای اصلی در این زمینه است.

* ایجاد داعش برای مقابله با اسلام ناب


ابوحمزه به خاطرات هیلاری کلینتون در ایجاد داعش توسط خود آمریکا اشاره کرد و ادامه داد: سال ۲۰۰۶ داعش را خود آنها ایجاد کردند تا در مقابل اسلام ناب محمدی بایستند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز فرمودند اسلام آمریکایی در مقابل اسلام ناب قرار گرفته تا در راستای منافع استکبار اقدام کند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان یادآور شد: دشمنان با فراخوان از تروریست‌ها در بیش از ۴۰ کشور در پی ضربه زدن به انقلاب اسلامی هستند که باید مراقب بود.

وی با اشاره به هماهنگی اخیر ایران،‌ روسیه،‌ سوریه و عراق در از بین بردن داعش اظهار کرد: غربی و آمریکا نسبت به این هماهنگی عکس‌العمل نشان دادند و این در حالی است که در دو سال گذشته آمریکا ادعای برخورد با داعش را داشت.

ابوحمزه گفت: سوریه با توجه به اهمیت و شرایط خاص حدود دو درصد جمعیت شیعه را دارد و ما بنا به تکلیف در سوریه فعالیت داریم.

وی به نقش سرلشگر پاسدار شهید همدانی در سوریه بیان کرد: اگر نقش و رهنمود‌های ایشان نبود احتمال سقوط سوریه وجود داشت.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان ادامه داد: سردار همدانی با استفاده از تجربه موفق انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و با علم،‌ تجربه، و ایمان کاری انقلابی را با کمک مردم،‌ ارتش و جوانان سوریه شکل داد.

وی خاطر‌نشان کرد: با انتقال تجربه ۳۶ ساله انقلاب از طریق شهید همدانی سوریه مرحله به مرحله پاکسازی شد و اکنون شاهد فرار تدریجی و تسلیم تروریست‌ها هستیم.

ابوحمزه با بیان اینکه بیش از سه سال نقش‌‎آفرینی سردار همدانی توانست حرکت عظیم را در سوریه شکل دهد، افزود: دشمنان نیز بارها به نقش مهم سردار همدانی اشاره کرده‌اند.

وی با اشاره به ۱۹ سال آشنایی با سردار همدانی، بیان کرد: در طول این مدت نکات بسیار برجسته‌ای در وجود ایشان دیدم که باید منعکس شود تا مردم بدانند چه عواملی باعث اوج گرفتن این شهید شد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان یاد‌آور شد: سردار همدانی مسئولیت‌های مختلفی را در طول خدمت پربارشان داشتند و جانشینی فرماندهی در قرارگاه امام حسین(ع) آخرین سمت ایشان بود.

* دشمن‌شناسی و مردم‌داری ویژگی‌ بارز سردار همدانی

وی در تشریح شاخص‌های اخلاقی و انسانی شهید سردار همدانی تصریح کرد: ایشان ایمان و اعتقاد قلبی نسبت به انقلاب،‌ اسلام و ولایت داشتند به طوری که در این باور در تمام کلمات و عبارات او دیده می‎شد.

ابوحمزه اخلاص را از دیگر شاخصه‌های مهم سردار همدانی برشمرد و افزود: این شهید بزرگوار همه کار‌ها را برای خدا و با خلوص نیت انجام می‌داد.

وی با تأکید بر اینکه سردار همدانی مطیع امر ولایت بودند،‌ بیان داشت: ولایت‌پذیری از ویژگی‌های برجسته سردار بود و هیچ گاه حتی یک قدم جلوتر و یا عقب‌‌تر از رهبری حرکت نکردند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه خستگی‌ناپذیری، دشمن‌شناسی و مردم‌داری از نکات بارز این شخصیت بزرگوار بود، گفت: با وجود مسئولیت‌های سنگین این شهید بزرگوار هیچ گاه از خانواده غافل نبودند.

وی با بیان اینکه مجموع وی‍ژگی‌های شاخص سردار همدانی وی را به اوج رساند،‌ خاطر‌نشان کرد: ایشان قریب به ۴۰ سال در خدمت انقلاب بودند و خدمات بزرگی را ارائه کردند.

ابوحمزه تأکید کرد: معتقدم شخصیت بزرگی را از دست دادیم که متعلق به جبهه مقاومت و مستضعفان جهان بود.

وی با اشاره به گفته‌های فرزند شهید در آخرین دیدار با پدرش افزود: سردار همدانی همچون شهید احمد کاظمی در ماه‌های اخیر در تمام سخنانش ضمن یاد از شهدا؛ برای شهادت لحظه‌شماری می‌کرد.

* یکشنبه پیکر مطهر سردارهمدانی وارد زادگاهش می‎شود

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به برنامه‌های استقبال و تشییع پیکر پاک سردارهمدانی گفت: ساعت ۱۷ روز یکشنبه پیکر شهید همدانی به فرودگاه همدان منتقل خواهد شد و با استقبال مردمی از میدان سپاه به حسینیه ثار‌الله سپاه همدان منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: پس از اقامه نماز مغرب و عشا قرائت زیارت عاشورا با حضور علاقمندان برگزار می‌شود و ساعت ۲۰:۴۵ پیکر پاک شهید به درخواست جوانان و دانشجویان به مسجد دانشگاه بوعلی منتقل خواهد شد و سپس به سپاه انصار‌الحسین(ع) بازگردانده می‌شود.

* دوشنبه ۹ صبح پیکر شهید تشییع می‌شود

ابوحمزه از تشییع پیکر پاک شهید همدانی با حضور مردم ولایتمدار همدان در ساعت ۹ صبح دوشنبه از میدان امام خبر داد و افزود: فرمانده کل سپاه پاسداران سخنران این مراسم خواهد بود و نماینده ولی فقیه در همدان نیز بر پیکر پاک شهید نماز می‌خواند.

وی خاطر‌نشان کرد: به دلیل علاقه خاص شهید به آیت‌الله موسوی همدانی؛ پیکر پاک ایشان در جوار این عالم گرانقدر به خاک سپرده می‌شود که در آینده یادمان شهید نیز در این مکان ایجاد خواهد شد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان تصریح کرد: در تلاشیم حاج صادق آهنگران نیز به عنوان مداح در مراسم و در آستانه ماه محرم حضور داشته باشند و این مراسم حداکثر تا ساعت ۱۲ ظهر پایان می‌یابد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم ختم شهید همدانی بیان کرد: مراسم ختم سردار شهید همدانی ساعت ۱۵ تا ۱۷ روز دوشنبه و با حضور دادستان کل کشور به عنوان سخنران ویژه برگزار می‌شود.

ابوحمزه به برگزاری مراسم هفتم شهید سردار همدانی پنج‌شنبه اول محرم اشاره کرد و گفت: این برنامه نیز با حضور فرماندهان رده بالای سپاه و سخنرانان ویژه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: برنامه‌های دیگری نیز در شهرستان‌ها و سایر استان‌ها به تناسب برگزار می‌شود و ۹ کمیته نیز برای برگزاری این مراسم ایجاد شده است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان تأکید کرد: رسانه‌ها باید دو کتاب «مهتاب خین» و «تکلیف است؛ برادر» این شهید بزرگوار را در راستای شناساندن ابعاد شخصیتی ایشان به جامعه معرفی کنند.

* سپاه تقاص خون شهدا و به ویژه سردار همدانی را از جنایتکاران می‌گیرد

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص طراحی قبلی برای این اقدام تروریست‌ها بیان کرد: مأموریت کلی سپاه نقش مستشاری در سوریه است و سردارهمدانی نیز در این مسیر به شهادت رسیدند.

ابوحمزه با تأکید بر اینکه سپاه تقاص همه شهیدان و به ویژه سردار همدانی را خواهد گرفت،‌ گفت: سپاه تروریست‌ها را یک جا مجازات می‌کند و چنان درسی به آن‌ها خواهد داد که عبرت بگیرند.

وی با اشاره به لغو عزای عمومی به مناسبت شهادت سردارهمدانی اظهار کرد: با وجود تصویب این موضوع، شورای عالی امنیت ملی ضرورتی بر اعلام عزای عمومی و تعطیلی با توجه به شرایط کنونی کشور ندید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *