سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱

توقیف ۳ خط تولید آبلیموی متخلف

يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۴
کد مطلب: 449422
مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو اعلام کرد پارسال از آبلیموهای بازار نمونه‌برداری شد، ولی با واحدهای تولیدی متخلف برخورد شدیدی نشد، اما امسال ۳ خط تولید آبلیمو توقیف شده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، هدایت حسینی، گفت: برنامه ارتقاء سلامت و کیفیت آبلیمو بدلیل وجود گزارشات فنی از دانشگاه‌های علوم پزشکی و ارزیابی محصولات سطح عرضه از سال گذشته بصورت یک برنامه مصوب از سال گذشته در اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی و بهداشتی در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: در طی این برنامه کنترل مستمر واحدهای تولید کننده آبلیمو و محصول آبلیمو در سطح عرضه انجام گرفته است.

دکتر حسنی اظهار داشت: بمنظور اطمینان از سلامت و کیفیت آبلیمو در اولین قدم ضوابط صدور پروانه های بهداشتی ساخت سازمان غذا و دارو مورد بازنگری قرار گرفت و با توجه به آنکه استفاده از روش های تولید قراردادی و نام های تجاری متعدد سبب بروز تقلبات و تخلفات در این صنعت شده بود محدودیتها از این جهت با همکاری انجمن صنفی مربوطه در نظر گرفته شد.

وی افزود: در ادامه کنترل مستمر و نمونه برداری های متعدد از سال گذشته از سطح عرضه به عمل آمد که بر اساس نتایج آزمایشات به عمل آمده با محصولات و واحدهای تولیدی مختلف برخورد شدیدی نشده است در حال حاضر در راستای اجرای این برنامه ۳ خط تولید آبلیمو در کشور بدلیل تخلفات متعدد توقیف و از تولید محصول ممانعت شده است.

مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در پایان خاطر نشان کرد: در تعداد ۵۱ محصول آبلیمو با نام های تجاری متفاوت موارد عدم انطباق با ضوابط فنی و بهداشتی سازمان غذا و دارو اثبات شده است که از طریق دانشگاههای علوم پزشکی ناظر به این واحدهای تولیدی پرونده تخلفات به مراجع قضایی ارجاع شده است .

وی افزود: در عین حال تعدادی از واحدهای تولید کننده آبلیمو محصولات بسیار با کیفیت و سالم تولید می کنند که مصرف آنها مورد تائید سازمان غذا و دارو است که بدلیل کیفیت بالا حتی الامکان اعطا به نشان ایمنی و سلامت بعنوان یکی از نشان های عالی حوزه سلامت به آنها وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *