جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

راهکاری برای مقابله با مگس سفید

يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب: 449415
رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر تهران گفت: تنها راه مقابله با مگس‌های سفید، استفاده از روش‌های مکانیکی و استفاده از آب و شوینده‌های بهداشتی مفید برای محیط زیست است.
به گزارش جهان، رحمت‌الله حافظی در گفت‌وگو با فارس درباره پدیده مگس‌های سفید اظهار داشت: همه نهادها در ارتباط با سلامت مردم مسئول هستند. هیچ نهاد یا سازمانی نمی تواند بگوید این گونه مسائل به من ربطی ندارد.

وی در ادامه افزود: مگس سفید که به عسلک معروف است، به دو دلیل در ایران شایع شده است. نخست غیر استاندارد بودن سموم و آفت کش‌ها در استان‌های غربی ایران، علت دوم گرم شدن هوا و تغییرات جوی است.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا جمعیت مگس‌های سفید نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است، گفت: کارشناسان این حوزه معتقدند تخم‌گذاری این حشرات بسیار بالا و قدرت تکثیر زیادی دارند.

وی تاکید کرد: مگس‌های سفید از طریق وارد شدن به مجاری تنفسی مانند دهان و بینی می‌توانند آزاردهنده باشند. توصیه من به شهروندان، استفاده از ماسک در مناطق آلوده کشور است. این حشرات در رده آفات درجه ۲ محسوب می‌شوند و آسیب جدی به گیاهان و مزارع نمی‌زنند.

عضو شورای شهر اظهار کرد: مقابله با مگس‌های سفید در مناطق آلوده کشور توسط سازمان فضای سبز و پارک‌های شهرداری آغاز شده است. طی دو ماه آینده که هوا رو به سردی می‌گراید این حشرات به طور کامل از بین خواهند رفت.

وی خاطرنشان کرد: تنها راه مقابله با مگس های سفید، استفاده از روش های مکانیکی و استفاده از آب و شوینده‌های بهداشتی مفید برای محیط زیست و به صورت مستمر است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *