جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

افزایش شمار شهدای اعتراضات غزه

يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب: 449346
سربازان رژیم صهیونیستی دو نوجوان ۱۳ و ۱۵ ساله را در جریان اعتراضات در جنوب غزه به شهادت رساندند تا شمار شهدای فلسطینی از زمان آغاز اعتراضات در ۱۰ روز گذشته به ۲۰ نفر افزایش یابد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سربازان رژیم صهیونیستی، دو نوجوان فلسطینی را در جریان تظاهرات در جنوب نوار غزه به شهادت رساندند.

خبرگزاری فلسطینی «معان» بامداد یکشنبه به نقل از وزارت بهداشت فلسطین گزارش داد «مروان برباخ»، ۱۳ ساله و «خلیل عثمان»، ۱۵ ساله در جریان اعتراضات در منطقه «خان‌یونس» در جنوب نوار غزه به ضرب گلوله سربازان رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

وزارت بهداشت، بدون ارائه جزئیات بیشتر همچنین از زخمی شدت ۱۵ نفر دیگر در جریان این اعتراضات خبر داد. صلیب سرخ فلسطین، ساعتی بعد گزارش داد پرسنل امدادرسان این سازمان ۷ فلسطینی زخمی‌شده بر اثر اصابت گلوله جنگی را در صحنه حادثه مداوا کرده‌اند.

دادستان کل رژیم صهیونیستی، حدود سه هفته پیش مجوز شلیک گلوله جنگی به سمت فلسطینی‌های معترض را صادر کرد.

رژیم صهیونیستی روز جمعه هم ۷ فلسطینی را با شلیک گلوله در غزه به شهادت رسانده بود.

شهادت این دو نوجوان، شمار فلسطینی‌های جان‌باخته در جریان اعتراضات آغاز شده از ۱۰ روز پیش در کرانه باختری، قدس اشغالی و نوار غزه رابه ۲۰ نفر در مجموع افزایش می‌دهد. حدود ۱۰۰۰ نفر هم در این اعتراضات زخمی شده‌اند.

تنش‌های میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها پس از یورش نظامیان صهیونیست به مسجد الاقصی و درگیری با نمازگزاران فلسطینی آغاز شد. رژیم صهیونیستی خواستار محدود کردن دسترسی مسلمانان به مسجد الاقصی به بهانه آغاز سال نو یهودی شده بود.

فلسطینی‌ها خشونت‌های رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی را اقدامی در راستای طرح این رژیم برای تقسیم‌بندی زمانی و مکانی این مکان مقدس می‌دانند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *