پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

اعتراض هزاران سیاه‌پوست علیه پلیس آمریکا

يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب: 449340
هزاران سیاه‌پوست آمریکایی روز شنبه در پارکی در مرکز شهر «واشنگتن» برای تظاهرات علیه خشونت پلیس و تبعیض نژادی گرد هم آمدند که بیست سال پیش در همین روز، صحنه تجمع اعتراضی گسترده‌ای با همین موضوع بود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، هزارن زن و مرد سیاه‌پوست، روز شنبه در پارک «نشنال مال» در مرکز شهر «واشنگتن دی‌سی»، پایتخت آمریکا به بهانه بزرگداشت بیستمین سالروز «راه‌پیمایی میلیونی» گردهم آمده و اعتراض خود را به نابرابری‌های نژادی و خشونت پلیس اعلام کردند.

این پارک، ۱۶ اکتبر سال ۱۹۹۵، شاهد حضور ۴۰۰ هزار نفر از آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار بود که به قصد اعتراض به نابرابری‌های نژادی در آمریکا گردهم آمده بودند.

روزنامه آمریکایی یواس‌ای‌ تودی نوشته در تظاهرات روز شنبه در این پارک، اقشار جوان‌تری از سیاه‌پوستان در مقایسه با ۲۰ سال پیش حضور داشته‌اند و جمعیت به اندازه آن زمان متراکم نبوده است.

«لوئیز فراخان»، رهبر جنبش «امت اسلام» که سازمان‌دهنده تظاهرات روز شنبه، و همچنین تظاهرات ۲۰ سال پیش بود، در سخنرانی خود که ۲ ساعت ادامه داشت خواستار تحقیق دولت آمریکا درباره طیف گسترده‌ای از کشته شدن سیاه‌پوستان غیرمسلح توسط پلیس آمریکا شد.

«فراخان» ۸۲ ساله، به نوشته آسوشیتدپرس، درباره این خشونت‌ها علیه سیاه‌پوستان گفت: «باید زمانی بیاید که بگوییم دیگر بس است.»

سخنران‌های دیگر این تظاهرات را اعضای خانواده «ترایون مارتین»، «مایکل براون» و «ساندارا بلاند»، سیاه‌پوست‌های غیرمسلح کشته شده در خشونت‌های نژادمحور پلیس، تشکیل می‌دادند.

گزارش‌ها حاکی است در کشور آمریکا سیاه‌پوستان با احتمال بیشتری در ایستگاه‌های ایست و بازرسی توسط پلیس متوقف می‌شوند، برخوردهای خشونت‌آمیز با آنها بیشتر است و در موارد دستگیری با جرائم سنگین‌تری در دادگاه‌ها روبرو می‌شوند.

این در حالی است که آمارها حاکی از آن است که احتمال ارتکاب جرم در میان شهروندان سیاه‌پوست بیشتر از شهروندان سفیدپوست نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *