جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
صعود امیدهای فوتبال ایران به فینال مسابقات غرب آسیا

تیم امید فوتبال با برد یمن فینالیست شد

يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۱۰
کد مطلب: 449315
تیم ملی امید فوتبال ایران با پیروزی دو بر یک مقابل یمن به فینال مسابقات غرب آسیا صعود کرد تا برای قهرمانی رقیب سوریه شود.
 به گزارش جهان به نقل از ایسنا، تیم ملی امید فوتبال ایران در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات غرب آسیا امروز از ساعت 20:45 به مصاف تیم ملی امید یمن رفت که در پایان، این ایران بود که حریف خود را با نتیجه دو بر یک شکست داد تا راهی دیدار پایانی این رقابت‌ها شود.
 
گزارش نیمه نخست بازی
 
گل: در حالی که دقایق زیادی از ابتدای بازی نگذشته بود، رضا علیاری، نفوذی را از سمت راست دفاع یمن انجام داد که پاس زمینی و سریع ارسال شده توسط او به محوطه جریمه را دروازه‌بان یمن به طور ناقص دفع کرد و در برگشت، مهرداد محمدی گل نخست ایران را وارد دروازه کرد.
 
بازیکنان یمن که خود را شکست‌خورده می‌دیدند فشار را بر دروازه ایران زیاد کردند که شوت مهاجم این تیم را محمدرضا اخباری از کنج دروازه بیرون کشید تا کماکان بازی یک بر صفر به سود ایران دنبال شود.
 
یمنی‌ها دست‌بردار نبودند و این بار سانتر هافبک این تیم در حالی که به طور تصادفی راه دروازه را در پیش گرفته، با عکس‌العمل خوب دروازه‌بان ایران همراه شد.
 
پس از حملات متعدد یمنی‌ها نوبت به بازیکنان ایران رسید و این بار هم، مهرداد محمدی شوتی را از پشت محوطه جریمه روانه دروازه یمن کرد که این توپ با بدشانسی به دیرک افقی دروازه این تیم برخورد کرد.
 
در ادامه بازی هم هر دو تیم موقعیت‌های نصفه و نیمه‌ای را بدست آوردند اما در گلزنی ناموفق بودند تا بازی در نیمه نخست با همان یک گل محمدی به پایان برسد.
 
گزارش نیمه دوم
 
گل‌ها: محمد دانگشر در ابتدای نیمه دوم بر روی سانتری که هم‌تیمی‌اش از سمت راست دفاع یمن و از روز ضربه ایستگاهی فرستاده بود توپ را با ضربه سر وارد دروازه یمن کرد تا حساب کار دو بر صفر به سود امیدهای ایران شود.
 
بلافاصله بعد از گل دوم ایران، بازیکن یمنی، ضربه کرنر تیمش را از سمت چپ زمین ایران ارسال کرد که عبدالمین الجراشی توپ بلوکه‌شده را با ضربه چکشی و از میان پاهای اخباری وارد دروازه ایران کرد تا اختلاف گل‌ها به حداقل برسد.
 
در ادامه بازی، بار دیگر بازیکنان ایران توپی را از ضربه ایستگاهی به سمت دروازه یمن ارسال کردند که توپ با ضربه دانشگر در آستانه ورود به دروازه بود اما داور خطای بازیکنان ایران را اعلام کرد.
 
بار دیگر احسان پهلوان با روی نفوذی که انجام داده بود، توپ را مقابل محوطه شش قدم یمن ارسال کرد اما ضربه سر میلاد محمدی با فاصله کم از کنار دیرک افقی یمن به بیرون رفت.
 
بازیکنان یمن که به وضوح از لحاظ بدنی کم آورده بودند و توپ و میدان را به ایرانی‌ها واگذار کرده بودند، خوش‌شانس بودند که در چند صحنه بر روی کم‌دقتی بازیکنان ایران در مقابل دروازه‌شان گل‌های بعدی را دریافت نکردند.
 
بازیکنان یمن که در خلق موقعیت ناموفق بوند، توپ را مقابل محوطه ایران رساندند که پاس بازیکن یمن به پای دانشگر اصابت کرد و داور نقطه پنالتی را نشان داد اما بازیکن یمنی در زدن ضربه کم‌دقت بود و توپ را به دیرک افقی دورازه کوبید تا نتوانند روی اشتباهی که داور انجام داده بود، بازی را به تساوی بکشانند.
 
در وقت‌های باقی مانده هم یمنی‌ها که در گلزنی ناموفق ظاهر شده بودند، سعی در ایجاد جنجال داشتند. در ادامه، دو تیم نتوانستند گلی را به ثمر برسانند تا بازی با پیروزی دو بر یک ایران خاتمه یابد.
 
ترکیب تیم ملی ایران: محمدرضا اخباری، روزبه چشمی، علی کریمی، شاهین ثاقبی، علیرضا نقی‌زاده (میلاد کمندانی)، حسین فاضلی (میلاد محمدی)، احسان پهلوان، صائب محبی، محمدرضا دانشگر، رضا علیاری، مهرداد محمدی (رضا کرم لاچعب). سرمربی: محمد خاکپور
 
در دیگر بازی این مرحله تیم ملی قطر، میزبان رقابت‌ها، پذیرای تیم ملی سوریه بود که سوری‌ها توانستند با دو گل میزبان را شکست دهند و در بازی پایانی حریف ایران شوند.
 
آخرین قهرمانی ایران در این مسابقات به سال 2008 بازمی‌گردد و شاگردان خاکپور در تلاش هستند ضمن رسیدن به هماهنگی بیشتر در این مسابقات، بار دیگر جام قهرمانی را به ایران بیاورند.
 
شاگردان محمد خاکپور در مرحله گروهی با کسب پیروزی دو بر صفر مقابل یمن و تساوی دو بر دو مقابل عربستان و لطف تفاضل گل بیشتر به این مرحله از بازی‌ها راه یافته بود.
 
به گزارش ایسنا، مجتبی جباری بازیکن سابق تیم ملی فوتبال کشورمان که حال حاضر در الاهلی قطر توپ می‌زند، به همراه فرزند خردسالش از نزدیک این بازی را تماشا کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *