پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱

فعالیت کمپین با کودکان‌ حرم از آغاز محرم

شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۲۰
کد مطلب: 449291
دبیر خبری و اطلاع رسانی کمپین حمایت از آوارگان سوری گفت: ۵ هزار نفر از نیروهای جهادی و فعالان اجتماعی و فرهنگی عضو این کمپین هستند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حسن شمشادی دبیر خبری و اطلاع رسانی کمپین حمایت از آوارگان سوریه با عنوان «با کودکان حرم» در نشست خبری تشریح برنامه های این کمپین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم بویژه سردار شهید حسین همدانی اظهار کرد: به واسطه حضور بنده طی ۴ سال و نیم در سوریه دوستان این کمپین وظیفه اطلاع رسانی این کار را به من سپردند.

وی افزود: صرف نظر از بحران سوریه که در آستانه ۵ ساله شدن است و صرف نظر از اهداف مجریان توطئه برای سوریه و اینکه بنا بر تاکید رهبر معظم انقلاب، سوری ها در ابتدای بحران خواستار تغییراتی در حکومت بودند این روایت بگویم که بحران سوریه مصائبی را برای مردم این کشور به همراه داشته است.

شمشادی گفت: سال به سال که می گذرد و بر انبوه مشکلات مردم سوریه و آوارگان این کشور و فشار سنگینی که بر نظام سوریه وارد می آید اضافه می شود به طور مثال زمستان سال گذشته سردترین سال سوریه در ۱۰۰ سال اخیر بود و آوارگان سوری آنقدر فشار و سختی را تحمل کردند که دهها نفر در اردوگاهها و در مرزهای ترکیه، اردن و خارج از سوریه جان باختند که شمار زیادی از آنها کودکان هستند.

دبیر خبری و اطلاع رسانی کمپین حمایت از آوارگان ادامه داد: امسال نیز پیش بینی می شود سوریه زمستان سردی را تجربه کند و زمستان سختی برای کودکان سوریه رقم خواهد خورد به همین دلیل قرار است کمک هایی را از مردم ایران برای مردم و آوارگان سوریه جمع آوری کنیم و به دست آنها برسانیم.

وی با بیان اینکه در بحران سوریه ۱۲ میلیون نفر آواره شده اند که نصف این جمعیت را کودکان و خردسالان تشکیل می دهند خاطرنشان کرد: ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر تغییر مکان داده اند که ۴ میلیون نفر از آنها کشورشان را ترک کرده اند و نصف این جمعیت نیز کودکان و خردسالان هستند.

شمشادی گفت: کودکان سوری، خانواده، تحصیل، دوستان و مدارس خود را از دست داده اند. ۱۴ هزار مدرسه تاکنون تخریب شده است و ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دانش آموز از تحصیل باز مانده اند. بیش از ۸ هزار کودک سوری بدون هیچ همراهی از مرزهای این کشور عبور کردند.

دبیر خبری و اطلاع رسانی کمپین حمایت از آوارگان افزود: در درگیری های ۴ سال و نیم گذشته بیش از ۲۴۰ هزار نفر در سوریه کشته شده اند که ۱۲ هزار نفر خردسالان هستند. یک میلیون معلول جنگی در سوریه وجود دارد که درصد بالایی از آنها را کودکان تشکیل می دهند و ۵ میلیون کودک در حال حاضر نیازمند کمک های فوری هستند.

وی با بیان اینکه زیرساخت های سوریه در ۵ سال گذشته آسیب های جدی دیده است گفت: امروز ۱۶ میلیون سوریه به آب سالم دسترسی ندارند که نصف این جمعیت را کودکان تشکیل می دهند امروز دختران سوری در معرض آسیب های جنسی و ازدواج های اجباری در اردوگاههای آوارگان هستند.

شمشادی با تشریح فعالیت های کمپین با کودکان حرم خاطرنشان کرد: ما در یک حرکت خودجوش و مردمی و در ایام دهه اول محرم با کمک و همراهی هیئت های مذهبی تهران در پی ایجاد شبکه امداد مردمی با عنوان «با کودکان حرم» به منظور جمع آوری کمک های مردمی برای کودکان و آوارگان سوری هستیم.

دبیر خبری و اطلاع رسانی کمپین حمایت از آوارگان تصریح کرد: در این طرح قصد داریم از طریق ظرفیت های مردمی و در معابر عمومی، مراکز فرهنگی، هیئت ها، مساجد و راههای ارتباطی حضوری و مجازی در شهر تهران کمک های نقدی و غیر نقدی مردم را جمع آوری کنیم.

وی با بیان اینکه ما در ۵۰ نقطه پرتردد و شلوع شهر تهران و در ۱۰ ایستگاه مترو و میادین اصلی، پایگاههایی را برای جمع آوری کمک های مردمی در نظر گرفته ایم گفت: ما با ۱۲۰ هیئت مذهبی در استان تهران هماهنگی های لازم را انجام دادیم تا صندوق های خاص کمپین با کودکان حرم را به آنها تحویل دهیم تا از این طریق بتوانیم کمک های نقدی و غیر نقدی عزاداران حسینی را جمع آوری کنیم.

شمشادی تصریح کرد: طرح توجیه کار مساجد استان تهران اعلام و ابلاغ شده است و قرار شده با هماهنگی ائمه جماعات کمک های مردمی جمع آوری و به پایگاههای اصلی انتقال داده شود.

وی افزود: در بخش کمک های نقدی علاوه بر استان تهران یک شماره حساب نیز در نظر گرفتیم که مردم می توانند به صورت مستقیم مبالغ خود را واریز کنند. شماره حساب ۱۰۰۸۰۱۰۸۵۰۲۷ در بانک شهر به نام کودکان حرم آماده جمع آوری کمک های مردمی برای آوارگان سوری هستند.

دبیر خبری و اطلاع رسانی کمپین حمایت از آوارگان با بیان اینکه فصل سرما را برای کودکان سوری در پیش داریم خاطرنشان کرد: پوشاک مناسب گرم، پتو، زیرانداز، مواد غذایی و کنسروهای فاسدنشدنی بسیار برای کودکان سوری حائز اهمیت است و می تواند به رفع گرسنگی و زندگی آنها در فصل سرما کمک کند.

وی افزود: این کمک ها بعد از جمع آوری با هماهنگی دستگاههای نظارتی، مجامع بین المللی در سفارت ایران در سوریه در قالب «با کاروان کودکان حرم» ساماندهی می شوند و در بین آوارگان سوری توزیع خواهد شد. ما گزارش توزیع این کمک ها را به طور مستند ارائه خواهیم داد.

شمشادی گفت: این کمپین برآمده از حرکت خودجوش و مردمی است و ما دست یاری خود را از هر کسی اعم از سازمانها و دستگاههای مختلف دولتی دراز می کنیم و می خواهیم تا جایی که بودجه و اعتبارات این دستگاهها اجازه می دهد در این طرح مشارکت کنند.

دبیر خبری و اطلاع رسانی کمپین حمایت از آوارگان اظهار کرد: این طرح صرفا در سطح استان تهران انجام می شود چرا که توان انجام این کار برای ما در سطح ملی نیست اما این مسئله مانع از این نمی شود که این طرح منحصر به تهران باشد بلکه ما می توانیم از سراسر کشور کمک های مردمی را بپذیریم و جمع آوری کنیم.

وی با بیان اینکه آغاز طرح کمپین «با کودکان حرم» از روز پنجشنبه ۲۳ مهرماه مصادف با اول محرم آغاز می شود به مدت ۱۰ روز ادامه خواهد داشت تصریح کرد: تاریخ حرکت کاروان «با کودکان حرم» فعلا مشخص نیست و اطلاع رسانی خواهد شد.

شمشادی ادامه داد: آوارگان و کودکان سوری امروز در شرایطی هستند که لباس های دست دوم سالم هم می تواند به درد آنها بخورد ولی من خواهشم این است که اولویت این باشد که لباس ها نو و متناسب فصل سرما باشد. آب و هوای سوریه یک آب و هوای مدیترانه ای است و مردم این کشور به هوای سر عادت ندارند و وقتی هوا سرد می شود شرایط برای مردم این کشور و آوارگان سوری کُشنده خواهد شد. بنابراین تاکید ما بر این است که کمک های غیر نقدی و پوشاک متناسب هوای سرد باشد.

وی با اشاره به دستگاههایی که تاکنون برای حمایت از این کمپین اعلام آمادگی کرده اند گفت: تا به امروز شهرداری تهران برای تبلیغات در پایگاههای ما از طریق ایستگاههای مترو همکاری کرده است و همچنین سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، امور مساجد و دفتر اعزام مبلغان دانشگاه امام صادق همکاری خوبی با کمپین «با کودکان حرم» داشته اند.

شمشادی در پایان با بیان اینکه ۵ هزار نفر از نیروهای جهادی و فعالان اجتماعی و فرهنگی عضو این کمپین هستند تصریح کرد: این مطلب را باید تاکید کنم که حرکت ما سیاسی نیست و برآمده از یک حرکت خودجوش و مردمی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *