جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۱
۴۹
رئیس کمیسیون ویژه برجام در نشست خبری:

آقای لاریجانی تأیید کرد که رهبر انقلاب پاسخی به دو طرح هسته ای وی ندادند

ماجرای کندن پیراهن ریاست و گفتگو با مردم
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۳
کد مطلب: 449256
رئیس کمیسیون ویژه برجام ارجاع طرح اقدام متقابل هسته‌ای ایران در اجرای برجام به کمیسیون امنیت را خلاف آئین‌نامه و قانون دانست.
آقای لاریجانی تأیید کرد که رهبر انقلاب پاسخی به دو طرح هسته ای وی ندادند
به گزارش جهان، علیرضا زاکانی رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام عصر امروز(شنبه) در نشست‌خبری خود با خبرنگاران که به مدت بیش از دو ساعت طول کشید، ضمن تسلیت شهادت سردار حسین همدانی، روند تهیه گزارش در کمیسیون متبوعش را تشریح کرد و اظهار داشت: در جلسات کمیسیون برجام که بعضاً تا ساعت ۱۱ شب طول می‌کشید ما تمام تلاش خود را برای دفاع از حقوق ملی با رعایت بی‌طرفی انجام دادیم و در جلساتی که با چالش و سوالات فراوان همراه بود نهایتاً گزارش را با دقت تهیه و تصویب کردیم.

وی با بیان اینکه هیچ اقدامی در کمیسیون برجام بدون رأی‌گیری و رأی اکثریت انجام نشد، افزود: ما حتی زمانی که آقای آمانو را دعوت کردیم، تلاش‌مان این بود که ضمن احترام به ایشان ابهامات خود را مطرح و گذشته نامطلوب و عملکرد نادرست آژانس را به ایشان متذکر شویم که همین‌طور هم شد.

اگر آقایان با کمیسیون رفتار سیاسی داشتند ما در گزارش چنین رفتاری نداشتیم

رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام فعالیت کمیسیون برجام را مکملی برای مذاکرات هسته‌ای دانست و ضمن تأکید بر حمایت و اعتماد اعضای این کمیسیون به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، خاطرنشان کرد: اگر آقایان رفتار سیاسی با کمیسیون برجام داشتن دو دارند، ما چنین رفتاری نداشتیم و به هیچ عنوان جهت‌گیری سیاسی را در تهیه گزارش اعمال نکردیم.

دعوت از جلیلی مصوبه کمیسیون بود

زاکانی با بیان اینکه جلسه کمیسیون با اعضای سابق و اسبق مذاکره‌کننده هسته‌ای نظر و مصوبه هیئت‌رئیسه این کمیسیون بود، گفت: درباره دعوت از آقای جلیلی هیئت‌رئیسه مصوبه داشت و اگر قرار بود آقای ولایتی به کمیسیون بیاید این پیشنهاد، پیشنهاد آقای حقیقت‌پور بود. جلسه با آقای لاریجانی هم به دلیل سفر ایشان به تعویق افتاد، اما انجام شد.

وی افزود: آقای جلیلی و تیمش را به کمیسیون ویژه دعوت کردیم، چون ایشان ۶ سال مسئول تیم مذاکره بودند و در عین حال گزارش ۱۲ ساعته به شورای عالی امنیت ملی داده بودند.

مجلس در بررسی برجام در طول دولت است نه عرض آن

رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام با بیان اینکه مجلس در رأس امور است، اما این در رأس امور بودن باید توسط نمایندگان محقق شود، خاطرنشان کرد: مجلس در بررسی برجام در طول دولت است و نه در عرض دولت. ما تلاش کردیم تا با حراست از جایگاه مجلس در طول دولت بودن را نمایان کنیم.

همه کمیته های تخصصی جلسه داشتند به جز کمیته اقتصادی/ چند پروفسور به کمیسیون مشورت دادند

زاکانی ضمن تشکر از همه دستگاه‌ها و نهادهایی که به کمیسیون برجام در تهیه گزارش و بررسی برجام کمک کرده‌اند، اظهار داشت: کمیته‌های تخصصی کمیسیون برجام ۱۵ جلسه تخصصی داشتند که البته کمیته اقتصادی اصلاً تشکیل جلسه نداد که باید آقایان خودشان پاسخگو باشند، اما دیگر کمیته‌ها جلسات تخصصی خود را برگزار کردند.

وی با رد این ادعا که گفته می‌شود گزارش کمیسیون برجام از بیرون مجلس تهیه شده است، افزود: ما در بررسی‌های کارشناسی خود نظرات کارشناسان و اساتید برجسته دانشگاه از جمله چند پرفسور را گرفتیم. کجای این کار اشکال دارد؟ چرا ما نباید اساتید دانشگاه به عنوان پشتوانه مجلس در مسائل کلان دخیل کنیم؟

سه نفر پس از ترک جلسه به هیچ تماسی جواب ندادند/ از آقایان حقیقت پور  و بروجردی گلایه دارم

رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام با بیان اینکه در تصویب گزارش کمیسیون ویژه برجام رأی اکثریت لحاظ شده است، گفت: سه نفر از نمایندگان جلسه را ترک کردند و حتی به تماس‌های من و پیغام‌های سایر نمایندگان هم توجه نکردند که من از اینها گلایه ندارم، اما گلایه‌ام از آقای حقیقت‌پور و بروجردی است که با آن سابقه درخشان به عنوان کسانی که تا آخرین لحظه در کمیسیون بوده‌اند، چرا مواضع نادرستی اتخاذ کرده و خلاف واقع گفته‌اند؛ بهتر بود به رأی اکثریت احترام می‌گذاشتند و می‌پذیرفتند که اکثریت مجلس گزارش کمیسیون را تأیید کرده است.

کار سایت آقای انتظامی خلاف اخلاق بود/ ماجرای کندن پیراهن ریاست و گفتگو با مردم

زاکانی در پاسخ به سوال خبرنگاری که می‌گفت شما با تهدید به کندن پیراهن‌تان علیه مجلس موضع گرفته‌اید؟ گفت: کاری که سایت آقای انتظامی کرد خلاف اخلاق بود. من گفتم اگر آقایان دیکتاتوری کنند و نخواهند رأی اکثریت را بپذیرند پیراهن ریاست کمیسیون را می‌کنم و می‌روم کف خیابان با مردم صحبت می‌کنم. این چه حرفی است که آنها گفتند. مگر چاله میدان است که من پیراهنم را دربیاورم.

در گزارش درباره تحریم سوئیفت نظر دولت را تأیید کردیم نه تیم قبلی را/ چرا با جوسازی اسناد ما را زیر سوال می‌برند؟

وی افزود: متأسفانه آقای تاجگردون که با قهر جلسه را ترک کرده بود گفته گزارش کمیسیون مطابق گزارش آقای جلیلی است، در حالی که بهتر است بدانند مثلا در حوزه سوئیفت که تیم سابق قبلی گفته بود تحریم‌های سوئیفت تا ۸ سال برداشته می‌شود، نه تنها در گزارش ما نیامده، بلکه ما با شنیدن نظرات تیم مذاکره‌کننده فعلی، نظر دولت را تأیید کرده‌ایم، نه نظر تیم قبلی را؛ اینها که نمی‌توانند اشکال فنی به گزارش کمیسیون بگیرند، چرا با جوسازی اسناد ما را زیر سوال می‌برند. ما اسناد متقنی داریم که ارائه کردیم، در حالی که دیگر کمیسیون‌های مجلس که ۷ ماه تلاش کردند حتی یک صفحه سند پیاده شده نداشتند که به ما ارائه کنند.

طرح جنجالی را بدون اخذ نظر نمایندگان فراکسیون اصولگرایان به صحن آوردند

رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام با انتقاد از طرحی که برخی نمایندگان با عنوان اقدام متقابل هسته‌ای ایران مطرح کردند، اظهار داشت: قرار بود نمایندگان دو فراکسیون مجلس بنشینند و این طرح را تهیه کنند، اما آقایان خودشان این کار را کردند و بدون در نظر گرفتن یک جریان، طرح را به صحن آوردند و انتظار داشتند که ما هم حمایت کنیم، اما این کار منطقی و عقلایی نیست.

آقای لاریجانی تأیید کرد که رهبر انقلاب پاسخی به دو طرح هسته ای وی ندادند/ اینکه آقایان از بزرگان هزینه کنند شایسته نیست

زاکانی با بیان اینکه رئیس مجلس شورای اسلامی طرح اقدام متقابل هسته‌ای ایران و اجرای برجام را دوبار به مقام معظم رهبری ارائه کردند، اما پاسخی نگرفتند افزود: خود آقای لاریجانی هم این مطلب را تأیید کرده که آقا پاسخی به این طرح ندادند، چرا که ایشان به جایگاه و نقش مجلس احترام می‌گذارند و به این نهاد اعتماد دارند و لذا اینکه آقایان از بزرگان هزینه کنند کار شایسته‌ای نیست.

گفتند در عدم ارجاع طرح به کمیسیون ویژه غفلت شده/ گفتیم چطور در ارجاع به دیگر کمیسیونها دقت شده؟!

وی گفت: طرح اقدام متقابل هسته‌ای را برخلاف آئین‌نامه و قانون به کمیسیون امنیت ملی ارجاع دادند و حتی کمیسیون ویژه را به اندازه یک کمیسیون فرعی لحاظ نکردند؛ وقتی ما اعتراض کردیم، آقایان هیئت‌رئیسه گفتند که غفلت شده که ما گفتیم چطور در ارجاع این طرح به دیگر کمیسیون‌ها دقت صورت گرفته، اما از ارجاع آن به کمیسیون تخصصی غفلت کرده‌اید.

طرحی که به آینده کشور و مردم مرتبط است را بر خلاف قانون چند ساعته بررسی و در حد یک پاراگراف اصلاح کردند

رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام با بیان اینکه در بررسی طرح اقدام متقابل ایران در اجرای برجام هم آئین‌نامه مجلس رعایت نشده، افزود: آئین‌نامه با صراحت می‌گوید که باید کمیسیون‌های مجلس ۱۰ روز برای ارائه پیشنهادات مهلت داشته باشند و حتی اگر لازم باشد می‌تواند فرصت آنها ۱۰ روز دیگر تمدید شود، اما آقایان نه تنها ۱۰ روز فرصت ندادند، بلکه اجازه ندادند ۱۰ روز آئین‌نامه هم لحاظ شود و این طرح مهم را که با آینده کشور و مردم مرتبط است چند ساعته بررسی و با اصلاح چند کلمه در حد یک پاراگراف تصویب کردند که این کار به نظر ما برخلاف دقتی است که مقام معظم رهبری به آن تأکید دارند.

زاکانی در پاسخ به این سوال که چرا علیرغم پایان کار کمیسیون برجام، این کمیسیون همچنان فعالیت می‌کند، افزود: ماده ۴۲ آئین‌نامه عمر برای کمیسیون‌های تخصصی در نظر نگرفته و کمیسیون برجام همچنان می‌تواند ادامه فعالیت بدهد و کار ما تمام نشده است؛ شاهد مثال بحث من هم کمیسیون اصل ۴۴ مجلس است که دو دوره از فعالیتش به ریاست آقای مهندس فولادگر می‌گذرد و هیچ‌کس نمی‌گوید همچنان فعال است، چرا که فعالیتش مطابق آئین‌نامه مجلس است.

خبرنگاری از زاکانی درباره آنچه به تصویب برجام به آیات مکارم شیرازی و آیت‌الله یزدی نسبت داده شده، پرسید که وی در پاسخ گفت: ما به نظر بزرگان احترام می‌گذاریم و همان موقع هم گفتیم که نظر بزرگان و علمای عظام روی تخمان چشم ما است و هر آنچه بگویند و بفرمایند ما مطاع هستیم، منتهی ما تمام تلاش خود برای تسریع در تهیه گزارش انجام دادیم.

هیچ نشانه ای برای سیاسی بودن گزارش کمیسیون نیست/ هر جا به سندی دسترسی نداشتیم به اظهارات مقامات خودمان استناد کردیم

رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام در پاسخ به سوال دیگری درباره اتهام سیاسی بودن کمیسیون برجام، گفت: هیچ نشانه‌ای دال بر این موضوع نیست و ما هرکجا هم که نتوانستیم سندی تهیه کنیم به گفته‌ها و اظهارات دولتی‌های خودمان استناد کردیم، چرا که به دولتی‌های خودمان اعتماد داریم نه به طرف غربی.

خبرنگاری از زاکانی درباره چگونگی تهیه گزارش هزار صفحه‌ای پرسید که وی در پاسخ تصریح کرد: آنچه آقای دکتر نقوی‌حسینی درباره گزارش هزار صفحه‌ای مطرح کرده‌اند براساس اصل کثرت بوده، لذا منظورشان این نبوده که دقیقاً هزار صفحه تهیه شده، اما ما می‌توانستیم و می‌توانیم این‌گونه عمل کنیم، چرا که تمام جلسات کارشناسی ما پیاده‌سازی شده و موجود است.

کسانی که از جلسه کمیسیون قهر کردند نمی توانند منتقد آبستراکسیون باشند/ از حقوق مردم دفاع خواهیم کرد

وی در پاسخ به این سوال که فراکسیون اصول‌گرایان و منتقدان برجام در جلسه فردای کمیسیون چگونه عمل خواهند کرد و آیا قرار است آبستراکسیون کنند یا خیر افزود: کسانی که خودشان آبستراکسیون را در مجلس راه انداختند و همین چند روز پیش در جلسه کمیسیون ویژه قهر کردند، نمی‌توانند منتقد آبستراکسیون باشند، اما ما حضور جدی در دفاع از حقوق مردم خواهیم داشت و به صورت منطقی و مستدل از آنچه اعتقاد داریم دفاع خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام در واکنش به سوالی مبنی براینکه آیا قرار است منتقدان برجام تنها دعا کنند، گفت: ما نه تنها دعا بلکه اقدام خواهیم کرد و به صورت مستند و عقلایی در صحنه حضور خواهیم داشت.

آقایانی که می گفتند تحریم ها برداشته خواهد شد، آشفته شده اند

زاکانی با بیان اینکه برخی از انتشار حقیقت توسط کمیسیون برجام برآشفته هستند، اظهار داشت: آقایانی که می‌گفتند و شعار می‌دادند تحریم‌ها برداشته خواهد شد، آشفته شده‌اند چون مشخص و ثابت شد که تحریم‌ها قرار نیست برداشته شود، مگر چند مورد خاص؛ آقایانی که می‌گفتند و شعار می‌دادند سایه جنگ از سر کشور برداشته شده، ثابت شد ادعاهای‌شان دروغ است چون خود آقای عراقچی و برخی دولتی‌ها هم با حضور در کمیسیون برجام اذعان کردند که چنین ادعایی درست نیست و ما مستحکم در صحنه هستیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره بیانیه ۵ نماینده مجلس افزود: اینکه آقایان تا آخرین لحظه در جلسه کمیسیون باشند و بروند بیانیه بدهند کار غیراخلاقی است. من از آن سه نفری که قهر کردند گلایه‌ای ندارم، اما باز هم می‌گویم که گلایه ما از آقای بروجردی و حقیقت‌پور است که علیرغم حضور در جلسات کمیسیون، آن بیانیه را علیه کمیسیون امضا کرده‌اند.

عبور از خطوط قرمز در برجام واضح است/ خبری از لغو تحریم ها به جز چند مورد نیست

خبرنگاری از زاکانی پرسید چگونه شما با ۶ رأی از ۱۵ عضو کمیسیون می‌گویید گزارش تصویب شده است؟ افزود: چرا می‌گویید ۶ رأی، اگر هم می‌گویید ۶ رأی چرا نمی‌گویید مخالفان گزارش چند رأی بودند. خوب اگر این‌طور باشد من هم می‌توانم بگویم که ما رأی وکالتی آقای دکتر نبویان و آقای دکتر زاهدی را لحاظ نکردیم که اگر لحاظ کنیم می‌شوند ۸ رأی در مقابل ۷ رأی. خوب اینها که قهر کردند و رفتند نبودند که رأی بدهند در حالی که آقای نبویان و آقای زاهدی که رأی‌شان در موافقت کمیسیون بود، رأی وکالتی داده بودند، اما باز هم من نپذیرفته بودم.

رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام در پاسخ به این سوال که آیا در برجام از خطوط قرمز عبور شده یا خیر؟ تأکید کرد: عبور برجام از خطوط قرمز واضح است، مثلاً لغو تمام تحریم‌ها جزو خطوط قرمز بود که مشخص شد خبری از لغو تحریم‌ها به جز چند مورد نیست.
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امیر
مشخصه که برخی فقط دنبال سیاسی کاری هستن وجهت باد که امروز به سمت روحانیه رو خوب تشخیص دادند
گزارش کمیسیون هر چی بوده همین که داد این کاسبان برجام رو درآورده نشون میده چیز خوبی بوده.
نصیر
United States
برجام بزرگترین دستاورد بشری در حوزه مسائل حقوق بین الملل است و همانندی در تاریخ مثل آن وجود ندارد.
کار برخی خاک پاشیدن به چهره خورشید تابنده برجام است که می خواهد آینده نوینی برای ایرانیان رقم بزند
بهنام
United States
بزرگترین دستاورد بشر در حوزه مسائل حقوق بین الملل ؟!!!!! میشه لطفا ، خواهش کنم یک سندی در مورد این ادعای بزرگ ارائه دهید و یا اینکه صلاحیت خودتان را در مورد صدور این نظر ثابت کنید .
سرور
بزرگترین دستاورد بشری را از لای کدام دستمال جیب ات در آوردی.مجیز مگوی بده!
"برجام بزرگترین دستاورد بشری ...است".....برای کیا؟بشر کیه؟
همون بشرهایی که حقوق مال اوناست!!!
ایران
خورشید تابنده برجام!؟!!!
شوخی بود دیگه.نه؟!
یا خورشید تابان رو نمیشناسی برادر جان یا بند به بند برجامو نخوندی که با این افتخار ازش صحبت میکنی...
جو گیر نشو . این ادبیات از کجا اوردی؟..... از کد خدا یا از کلمات قصار بنده کد خدا
" همانندی در تاریخ مثل آن وجود ندارد "
راست میگه روی ترکمچای رو هم سفید کردند
ن
مجیزه موزونی گفتی

ولی متاسفانه این بجام است که غباری بر روی خورشید تابان ایران اسلامی می پاشه ، با زیر سوال بردن عزتا و غیرت ایرانی
مصطفوی
Iran, Islamic Republic of
احسنت! البته باید عنوان کنیم که در 188 ساله گذشته بزرگترین دستاورد است زیرا دقیقا 188 ساله پیش برجام ترکم چای داشتیم که اون هم خوب بود البته نه به بزرگی این یکی اونجا 17 شهر قفقاز بود اینجا احتمال کل کشور!
اتفاقا جهت باد به سمت روحانی نیست
جمشید
من آقای زاکانی و خط فکری اش را خوب تشخیص دادم و در انتخابات پیش رو اصلح را تشخیص دادم
باید به اقای لاریجانی گفت، شما که کمیسیون ویژه برجام تشکیل دادید چرا طرح مرتبط با برجام رو فرستادید به یک کمیسیون دیگه؟
از چی ترسیدید که به مرجع اصلیش ارجاع ندادید؟
مردم میخوان تحریمها برداشته بشه اما چشمشون رو روی واقعیت نمی بندن و اسیر پروپاگاندای رسانه های شما و حامیای چشم و گوش بسته دولت نمی شن.
دوستدار لاریجانی عزیز
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان باید در برابر مدیریت آقای لاریجانی و دوستانشان در مجلس سر تعظیم فرود آورند. مجلس نمونه چنین رئیسی میخواهد
س س
خب بله رسي كه تاديروز براي يك عده ديگر كارميكرد الان به سمتي چرخيده كه باد مي وزد.
چنين كسي كاش ذره اي هم به فكر آخرتش باشد.
اين پستهاي دنيازودگذرند.
زنده باشی اقای زاکانی.خیالت نباشه بذار دشمنی کنن
Iran, Islamic Republic of
آقای لاریجانی
همین که اقا هیچ جوابی به هر دو طرح شما ندادند نشان دهنده بسیاری از مسائل است.
بروید امر آقا را اجرا کنید نه امر آنها که به دنبال باز کردن راه نفوذ آمریکا هستند.
برخی روباه مکار و حیله گر هستند هر طرف باد بوزد همان طرف می رود
Iran, Islamic Republic of
ما منتظر آغاز به کار مجلس اصلاح طلبانیم تا با زمینه سازی ورود سرمایه های معطل مانده آمریکایی و تشنه بازار ایران، کشورمان را آباد کنیم. مثل کویت
ابوذر
به همین خیال باش.واقعا سرمایه های کدخدا معطل شما بود.خوب شد نجاتش دادی پروفسر
ایول بزن کف قشنگ رو
عین کویت سه ساعته هم به هر کی حمله کرد تسلیم میشیم
ننگ بر شما واربابان آمریکاییتون
مهدی
در دوران خاتمی چقدر آمریکاییها وارد بازار ایران شدند آدم اینقدر ساده
پيروز
امروز صبح پيك بامدادي يه خبر جالب داد گفت شركتهاي صادر كننده نوشابه قرار شده به ايران نوشابه صادر كنند همين خبر نشون ميده تحريما درحال برداشته شدنه خيلي خبر مهميه من كه تو شوك اين خبر موندم آمريكا قراره به ايران نوشابه صادر كنه اونم بعد بيست وپنج سال
همین دیگه شاید آشغالا و چیزای بی ارزششون را به ایران صادر کنن
س س
به همين خيال باش تاصبح دولتت بدمد
پس بشين تا سرمايه داران آمريكايي تشريف نحسشون رو بيارن و تشنگاني امثال تو را سيراب كنند!!
شاگرد کوچک استاد
Iran, Islamic Republic of
برای مدیریت کشور باید به نظرات استاد معظم محمود سریع القلم، نماد اساتید دلسوز توسعه گرا مراجعه کرد.
همه اینها کشک است. کاش استاد سریع القلم رئیس جمهور شود.
ایشان همان کسی نبودند که به رانندگان تاکسی اهانت کرده بودند؟

"سریع القلم در زمستان ۱۳۹۲ و بعد از توافق ژنو در یک سخنرانی گفته بود:
یک راننده تاکسی که از ۵ صبح تا ۱۲ شب باید در این خیابان‌ها بدود تا هزینه ۳ بچه دانشجویش را درآورد، سر چهارراه از او می‌پرسند که نظر شما درباره برنامه هسته‌ای و مذاکرات ژنو چیست؟ او چه دانشی دارد که یک واکنش منطقی به این سوال بدهد؟"
چشم
با همین ارزو بخواب.....
Iran, Islamic Republic of
عزیزم از استاد درس چگونه اندیشیدن بگیر و مقلد اندیشه ها نباش. شایسته ی یک فرد علمی نیست که اینچنین خودباخته و فریفته باشد
استاد معظم!!!!! ؟؟؟ استادها و كرسي استادي را هم با اين كارت زير سؤال بردي!!
Iran, Islamic Republic of
اگر خودش رئیس جمهور نیست همفکرش که هست
اُه، اُه!!! همین استادی که به مردم به چشم گوسفند نگاه می کنند....؟
همین جنابی که مرد سیاست را فقط کسی میدونه که دکمه سر آستین داشته باشه و اهل قهوه باشه؟؟؟
همین که دایم میگن مردم ایران باید یه روز در میون حمام برن ؟؟
سید
برخی افراد غرب زده که کعبه آمال آنها غرب است؛منتظر قدوم نحس آمریکا(شیطان بزرگ ) هستندولی بدانند به فضل خدا و با هدایتهای حضرت آقا و استقامت امت حزب الله این آرزو را به گور خواهند برد؛یا علی...
کاظم
Iran, Islamic Republic of
يک پيشنهاد براى راى گيرى برجام در خانه ملت.
شکل راى گيرى بصورت راى کتبى باذکر نام نمايندگان باشد تا مردم از نوع راى انها اگاه شوند وموضع نمايندگان را بدانند حتما در انتخابات اينده تاثير گذار خواهد بود.به هر حال مردم حق دارند بدانند در خانه ملت چه خبر است. بايد بدانيم چه کسى از منافع ملت دفاع ميکند وچه کسى از منافع امريکا ؟
سکوت اقا حتما علامت رضایت است بهر حال برجام تصویب میشود
این رای ودعواها هم صوری چون عملا برجام شروع شده مردم بیچاره هم سرکارند
مسعود دیپلمات
راست است! همه سرکار بودیم و خبر نداشتیم. حقیقت این است که تشکیل کمیسیون برای این بود که بگویند ما این برجام را با وجود همه مشکلات تحمیلی آن می پذیرم تا بهانه را از دست دشمن بگیریم، زیرا که ما بدنبال بمب اتمی نیستیم.
حضرت آقا شخصا" بند بند برجام را خوانده و تایید کرده اند، بقیه همه فیلم است داداش!
مسعود دیپلمات
با تشکر از زحمات جناب دکتر زاکانی، مع الاسف توافق بجام براساس اعتماد کامل و بدون قید و شرط به آمریکا و اذنابش تنظیم شده است در حالیکه آمریکا علی الاصول دشمن بالفطره و قسم خورده ایران اسلامی است و بغیر از نابودی اسلام و مسلمانان به چیز دیگری راضی نخواهد شد ولو در دراز مدت (قَالَ فَبِمَا أَغْوَيْتَنِي لَأَقْعُدَنَّ لَهُمْ صِرَاطَكَ الْمُسْتَقِيمَ . قَالَ فَبِعِزَّتِكَ لَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ)، شناخت این ماهیت شیطان بزرگ نیازمند بصیرت است که در بسیاری از آقایان طراح دو فوریتی دیده نمی شود!
از طرف دیگر، باید توجه داشت که صرف پیوست شدن برجام به قطعنامه 2231 به تنهائی و فارغ از محدودیت های غیر قابل قبولش، نشان دهنده پذیرش حق غنی سازی و تحقیق و توسعه ایران است که با هیچ قطعنامه دیگری بازگشت پذیر نمی باشد. لذا با توجه به این نکته و با توجه به بررسی جامع برجام توسط کمیسیون و روشن شدن زوایای فنی و حقوقی فوق العاده خطرناک آن ، اکنون دست ایران برای چانه زدن در جهت حذف منطقی شرایط تحمیلی برجام و تدوین یک متن جامع قابل قبول جایگزین کاملا" باز گردیده و مجلس شورای اسلامی نباید عجولانه اقدام به تصویب متن تحمیلی موجود نماید.
United States
برای اقای ل... وبرخی نمایندگان متاسفیم از جانبازانی که نگران نفوذ دشمن وپایمال شدن خون شهدا هستند وخانواده شهدا خجالت بکشید ملت برای زدوبند سیاسی و لابی گری به شما رای نداده ملت با دقت ولی نگران پیگیر برجام است
سید حامد
درود خدا بر آقای زاکانی که پشت پرده بی اخلاقی عده ای را بیان کرد... واقعا چرا اگر کمسیون ویژه تشکیل داد ه اند مطیع نتیجه گزارش نیستند؟
عده ای بی قید وشرط میخواهند برجام را تصویب کنند و این یعنی خیانت به خون شهدا و مردم
Iran, Islamic Republic of
نگران نباش انشاء الله شوراي نگهبان اگر غيرت داشته باشه كه داره برجام را هوا ميكنه يك ضد حال به مزدوران امريكا در ايران ميزنه .
اما اگر ببرن تو تشخيص مصلحت كار تمومه ديگه فاتحه
...
Iran, Islamic Republic of
دموکراسی خوب است اگرنظرمن تایید شود اگر تایید نشود خلاف دموکراسی عمل میکنم این اعتقاد آقایانی است که حاضر نیستند نظری مخالف نظرات خودشان بشنوند آقای پ... از شما بعید بود شما که نهج البلاغه میخوانی آقای ب... از شما بعید بود واقعا تصوراتم نسبت به این آقایان عوض شد خداروشکر که قبل از انتخابات اینها را شناختم
جای تاسف است که به جای وحدت و یکپارچگی حول نظرات کمیسیون ویژه بررسی برجام و احترام به نظر کسانی که واقعیتها را شفاف کردند، به خاطر رضایت عده ای صبر و تحمل و مقاومت مردم را نادیده گرفتند و امیدشان را به غرب بستند، با آنکه بارها و بارها در کشورهای دیگر این بی اعتمادی به غرب اثبات شده نمونه اش لیبی .....
فاین تذهبون
هیات علمی
Russian Federation
در این سالها مبالغ زیادی از پول های ایران به خاطر تحریم ها به کشور وارد نشده یا در اختیار ایران قرار نگرفته است. طی این سالها از محل صادرات نفتی ایران حدود 20 میلیارد دلار در چین بیش از 6 میلیارد دلار در هند تقریبا به همین میزان در ترکیه و با مقدار متفاوتی در کره جنوبی و ژاپن و نیز حدود 5 میلیارد دلار نزد اماراتی ها انباشته شده است. ای کاش وقتی مجلس شورای اسلامی در مقابل این اقدامات قرار می گرفتیم از خود واکنش نشان می داد. متاسفانه سود پولی که در اختیار این کشورها قرار دارد و یا پولی که آن‌ها به خاطر انتقال پول های ما از کشورشان به کشورهای دیگر برای تامین احتیاجات ضروری ما به دست می آوردند را در اختیار مخالفان ایران در منطقه قرار می دادند که از این جمله می توان به ترکیه اشاره کرد و مجلس در برابر همه اینها سکوت کرده است و همچنین در برابر باقی ماندن پول ایران در دست اماراتی‌ها .

...
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
خب وقتي اونها پولهاي ما را نمي دهند چرا ما از امكانات و ابزاري كه در اختيار داريم استفاده نمي كنيم و جلوي تردد كشتي ها حامل كالا براي آنها را در تنگه هرمز نمي گيريم اينقدر رو داديم به دشمن كه در همه شئونات ما دخالت مي كنند . اونها ما را بخاطر دفاع از ملت مان تحريم مي كنند ما هم از همه ابزار و امكاناتمان استفاده كنيم و به آنها نفت نفروشيم ملت كه دارند سختي را تحمل مي كنند و آنها هم كه پول نفت ما را به بهانه تحريم نمي دهند پس چرا نفت بدهيم در چاههاي نفت مان را مي بنديم بخصوص الان كه قيمت آن را به حد اقل رسانده اند حماقت محض است فروختن نفت . ملت توان تحمل دارند اما اين برخی هستند كه طاقت ندارند ...
ناشناس
مگر کمیسون برجام با رای مجلس نبود مگر اعضا ان با رای مجلس نبود مگر رئیس کمیسون با رای اعضا کمیسون نبود پس چرا همه سر کار رفتند