سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۱

خطوط قرمز نباید سختگیرانه باشد!

شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب: 449165
رئیس دانشگاه امیر کبیر گفت: ما اعتقاد داریم خطوط قرمز در فعالیت سیاسی دانشگاهیان نباید آنقدر سختگیرانه باشد که هیچ فعالیتی نشود انجام داد؛
خطوط قرمز نباید سختگیرانه باشد!
به گزارش جهان به نقل از مهر، سید احمد معتمدی، با اشاره به رویکرد دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای فعالیت سیاسی دانشجویان در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: چندی پیش ۳ درخواست از سوی تشکل ها و انجمن های اسلامی دانشجویی دانشگاه دریافت کردیم که به هر ۳ مورد پاسخ مثبت داده شد و فعالیت این ۳ تشکل با مجوز دریافت شده، بلامانع است.

وی گفت: علاوه بر این از سوی تشکلهای فرهنگی و صنفی نیز، تعدادی درخواست فعالیت داشته ایم که به آنها نیز پاسخ مثبت داده شده و هم اکنون درخواست مجوزی از سوی دانشجویان باقی نمانده که به آنها پاسخ نداده باشیم.

معتمدی با تاکید براینکه طبق ضوابط فعالیتهای سیاسی دانشجویان در دانشگاه امیرکبیر مورد موافقت قرار گرفته است، ادامه داد: دانشجویان می توانند در طیف های مختلف فعالیت کنند و مانعی برای این فعالیتها وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه مجوزهای صادرشده در چارچوب ضوابط است، گفت: ابتدا اساسنامه درخواست تشکل ها مورد بررسی قرار گرفت و پس از بررسی ها و اصلاحات مدنظر، مجوز فعالیت صادر شد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تاکید براینکه در یک سال گذشته همکاری خوبی از سوی جناح های سیاسی و طیف های مختلف دانشجویی در این دانشگاه صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: به لحاظ فعالیتها نیز باید این فعالیت ها مورد به مورد به تصویب دانشگاه برسد.

وی ادامه داد: سیاست ما همانطور که در هیات نظارت بر تشکلهای اسلامی دانشگاهیان مطرح شد این است که محیط دانشگاه باید یک محیط فعال سیاسی - فرهنگی باشد و نباید هیچ مانعی در فعالیتهای دانشجویی ایجاد کنیم.

البته این امر نیازمند رعایت خطوط قرمزی است که نظام جمهوری اسلامی مشخص کرده است.

معتمدی گفت: ما اعتقاد داریم خطوط قرمز در فعالیت سیاسی دانشگاهیان نباید آنقدر سختگیرانه باشد که هیچ فعالیتی نشود انجام داد؛ بلکه باید یک خط معقول در چارچوب سیاستهای کلی نظام که مقام معظم رهبری ترسیم کردند و نیز آیین نامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و قوانین موجود باشد تا دانشجویان بتوانند فعالیت سیاسی خوب، منطقی و شاداب داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *