سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱
۷

لاریجانی: مردم از مواضع رهبر انقلاب برابر آل سعود احساس غرور کردند

چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۷
کد مطلب: 448806
رئیس مجلس با بیان اینکه شهادت‌طلبی و مجاهدت رکن اصلی برای حیات طیبه اسلام است، گفت: انقلاب اسلامی استقلال سیاسی و روحیه استقامت و پایداری در ملت ایران ایجاد کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) و در ادامه سفر یک روزه‌اش به استان چهارمحال و بختیاری، طی سخنانی در کنگره ۲ هزار و ۴۰۰ شهید دفاع مقدس و سرداران شهید، اظهار داشت: جریان تکفیری در سوریه وقتی شهر رقه را تصرف کرد، مرقد مقدس اویس قرنی را منفجر کرد که نشان‌دهنده اوج پست بودن این افراد است.

وی افزود: شهادت امری است که در زندگی یک مرد مسلمان واقعی رکن محسوب می‌شود. غفلت از یک امر رکنی در اسلام، نفاق است، عزت و سرافرازی یک مومن در گرو این است که اهل جهاد باشد، امروز خانواده‌های شهدا در کشور ما باید عزتمند باشند، عزت یک مومن و جامعه در گرو این است که مردم آن جامعه اهل مجاهدت و شهادت‌طلبی باشند.

رئیس مجلس در ادامه با طرح این سوال که تفاوت ایران و کشورهای دیگر در چیست؟ توضیح داد: ایران یک کشور بزرگ و دارای منابع غنی است، کشورهای دیگر هم منابع خدادادی زیادی دارند اما ایران در مقابل خیل عظیم دشمنان با عزت و امنیت زندگی می‌کند ولی این کشورها وقتی با مشکلی مواجه می‌شوند، باید فوری با کاخ سفید تماس بگیرند و از او کمک بخواهند، انقلاب اسلامی به ایران استقلال سیاسی و روحیه استقامت و پایداری بخشید و امروز حتی یک بخشدار کشور وقتی پشت تریبون قرار می‌گیرد، سیاست‌های آمریکا را نقد می‌کند، مسئله شهادت و جهاد و مجاهدت یک امر اصلی برای حیات طیبه اسلام است، باید بدانیم شهادت‌طلبی و اهل مجاهدت بودن، برای سعادت یک جامعه کافی نیست البته لازم است، اگر جامعه اهل مجاهدت نباشد سعادتمند نیست، سعادت برای یک جامعه غیر از رکن مجاهدت نیازمند سه شرط دیگر هم هست و انسان موفق کسی است که دارای برنامه باشد و از لحظات عمرش استفاده کند.

وی با بیان اینکه آگاهی‌های سیاسی برای همه شرایط انسان لازم است، تصریح کرد: همه نوع آگاهی معنوی برای انسان ضرورت دارد، مهم‌ترین رکن زندگی انسان پارسا این است که برنامه برای رابطه خودش با خداوند داشته باشد. رشد معنوی فقط به شعار دادن نیست و باید طی طریق داشته باشیم.

رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: جامعه اسلامی یک جامعه فرضی نیست که انسان فقط به خودش فکر کند، فردگرایی متعلق به جامعه غربی است، در جامعه اسلامی همه ما نسبت به یکدیگر مسئولیت مشترک داریم، یک وجهه دیگر این امر مسئولیت ما نسبت به جامعه است، ما نمی‌توانیم بگوییم اگر در عراق یا سوریه مردم را کشتند و به خاک و خون کشیدند به ما ربطی ندارد، ما در جامعه خودمان هستیم؛ این یک غیرت دینی و مسئولیت انسانی است، اگر تعرضی به گوشه‌ای از کشور ما شد، باید بدانیم همه مسئول هستیم.

لاریجانی بر همین اساس با اشاره به موضع‌گیری رهبر معظم انقلاب در فاجعه منا، تاکید کرد: در فاجعه منا که رهبر معظم انقلاب آن گونه موضع‌گیری کردند، فکر می‌کنم همه ملت ما احساس افتخار کردند که این ملت یک پدری دارد که اگر تعرضی به ۵۰۰ نفر از این ملت شد او صحبتی می‌کند از سر سرافرازی که به دشمن بگوید ما تا آخر ایستاده‌ایم، تصور نکنید شما هر روز اقدامی انجام دهید و ما بی‌خیالیم، بدانید ما تا آخر ایستاده‌ایم و این بسیار عزتمندانه است و باعث شرف ملت ایران می‌شود، ما باید خدا را شکر کنیم که چنین رهبر بزرگواری داریم که همه محاسبات را انجام می‌دهند تا ملت ایران بداند یک تکیه‌گاه قوی دارد، ملت ایران بداند ما نسبت به تک تک آنان احساس مسئولیت می‌کنیم.

لاریجانی تاکید کرد: این نمونه یک مسلمان واقعی است، مسلمان واقعی نسبت به سرنوشت دیگر مسلمانان چه در داخل کشور و چه خارج از کشور احساس مسئولیت می‌کند، بنابراین باید برنامه داشته باشیم، اینکه ما برای قیام حضرت مهدی (عج)، در ادعیه‌ها می‌گوییم باید آماده باشیم، به همین معنی است که برای رسیدن به سعادت باید برنامه داشته باشیم.

وی در ادامه سخنانش تصریح کرد: برنامه یک مومن این است که باید آماده باشد، اگر در سرنوشت کشورش مشکلی پیش آمد، بتواند کمک کند، سه نوع برنامه برای سعادت یک کشور ضروری است، یکی از برنامه‌ها این است که ما زمینه رفاه مردم را فراهم کنیم، وظیفه یک جامعه و دولت اسلامی این است که فقر در جامعه نباشد و تولید را رونق دهد که شغل برای مردم ایجاد شود، فقر برای یک کشور یک بلاست، اگر فقر وارد یک کشور شود از جایی دیگر ایمان ملت می‌رود، درست است که یک فقیر باید با عزت زندگی کند، اما حاکمان یک جامعه اسلامی باید تلاش کنند مردم آن جامعه در رفاه زندگی کنند. اگر در جامعه‌ای افراد تحصیل کنند و پس از پایان دوره تحصیلاتشان شغلی نداشته باشند و بیکار باشند، خوب نیست و این وظیفه یک دولت اسلامی است که برای آنان شغل ایجاد کند.

رئیس قوه مقننه کشورمان در ادامه یادآور شد: اینکه رهبر معظم انقلاب چندین سال است روی رونق تولید و اقتصاد کشور تاکید می‌کنند برای همین است که جامعه توسعه یابد. صحبت رهبر معظم انقلاب هنوز تحقق پیدا نکرده است، یکی از نشانه‌های سعادت کشور این است که رونق در تولید به وجود آید و شرایط شغل برای جوانان فراهم شود، یکی از مشکل‌ترین آسیب‌هایی که این روزها با آن مواجهیم، بخش اقتصادی جامعه است.

لاریجانی با بیان اینکه مدت‌هاست در کشور رکود وجود دارد، گفت: رکود آسیب کشور ماست، ما یک کشور فقیر نیستیم، نفت و گاز داریم، از نظر نیروی انسانی هم فقیر نیستیم و بیشترین نیروی متخصص را داریم، افراد باهوش، تحصیل‌کرده در کشور ما زیاد است، ضعف ما در این بخش بسیار چشمگیر است، حیف است که نیروی انسانی قابل داریم، علاج توسعه اقتصادی کشور در تحقق منویات رهبر معظم انقلاب است، شرایط برای سرمایه‌گذاری در کشور باید فراهم شود و رونق در تولید به وجود آید، تا زمانی که رونق اقتصادی ایجاد شود شغل به وجود نمی‌آید، هر کجا می‌رویم عزیزانی می‌گویند که فرزندانمان بیکارند، آنان تصور می‌کنند ادارات ما باید شغل ایجاد کنند، کار کردن در ادارات شغل درستی نیست. ادارات فقط بودجه کشور را می‌بلعند، هرچه نفت و گاز بفروشیم باید خرج ادارات کنیم، ادارات باید کوچک شوند، باید کارخانجات کشور توسعه یابند، کشاورزی و دامداری باید فعال شوند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: همه مردم باید بدانند که نقص بزرگ ما در همین جاست، در اکثر دولت‌ها هم همین مشکل وجود داشت، مشکل این است که می‌گویند برای حل مشکل نفت را بفروشیم و پول آن را توزیع کنیم، با این روش مشکلات اقتصادی کشور ما حل نمی‌شود، بلکه تنها تورم ایجاد می‌شود.

وی گفت: منطقه ما امروز در شرایط آشفته‌ای قرار دارد، اکثر کشورهای منطقه دچار آشفتگی هستند، تصور نمی‌کنم بعد از جنگ جهانی دوم چنین آشفتگی در منطقه داشته باشیم، همه کشورهای منطقه درگیرند، مخصوصا بعد از جریان تفکر منحط وهابیت که در منطقه رشد داده شد، گروه‌های افراطی بی‌منطق در منطقه به وجود آمدند که همه را کافر می‌دانند و دست به سلاح بردند و افراد کمی هم نیستند، این جریان زندگی را بر مردم منطقه تنگ کرده است از وقتی که جریان‌های تروریستی در منطقه به وجود آمده‌اند و کشورهای غربی از آنان حمایت می‌کنند و به آنان سلاح می‌دهند. این منطقه دچار آشفتگی است.

لاریجانی افزود: آیا ما در برابر این مسائل مسئولیتی نداریم؟ درست است مسئولیت اول ما کشور ما است اما اگر اینها را سر جای خود ننشانیم، امنیت ما هم به خطر می‌افتد.

وی بر همین اساس تاکید کرد: ما نمی‌توانیم بگوییم تروریست‌ها به جان مردم عراق و سوریه افتاده‌اند اما ما راحت باشیم. این مسئولیت‌شناسی است؟ ملت ایران نسبت به سرنوشت جامعه و منطقه مسئولیت دارد. این یک وظیفه اسلامی و انسانی است.

رئیس مجلس با بیان اینکه برای نجات کشور و مسلمانان باید یک حرکت جهادی اقتصادی را پیگیری کنیم، از تلاش‌های سپاه پاسداران برای برگزاری مراسم بزرگداشت شهدا تقدیر کرد و گفت: از همت سپاه پاسداران تقدیر می‌کنم که یک جلساتی برای زنده نگه داشتن یاد شده برگزار می‌کنند.

انتهای پیام/
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عمار
Iran, Islamic Republic of
ازمواضع رهبر عزیز احساس غرور کردیم.


اما از مواضع مسئولین ذیربط احساس ذلت به ما دست داد.


آخه انها بعد از برجام نمیتوانند هر حرفی را بزنند ،کدخدا ناراحت میشه دیگه دست نمیده!
سرور
آقای ل... به قول خودت دیگر لطفا پشت رهبری پنهان نشو و از جانب خودت حرف بزن.همچنین از اسلام و شهدا برای خودت مایه نگذار.ملت شما را خوب شناخته اند.بهتر است برای ورود مجدد به مجلس همان دست به دامان برخی بمانید البته اگر توانستی.
.. و از موضع منفعلانه اقای لاریجانی در برابر برجام احساس شرم کردیم
واز کارهای شما و دولت احساس خفت دست داد
محمد
لاریجانی: مردم از مواضع رهبر انقلاب برابر آل سعود احساس غرور کردند اما از مواضع مسیولان اجرایی و قانونگذاری احساس خفت و خواری کردیم چیزی شبیه بیانیه ابکی بود
محمدرضا
United Kingdom
مردم همیشه جلوترازشماوشماخیلی عقبترازمردم تشریف دارید.این یکی ازخصوصیات بارزامت شهیدپرورانقلاب اسلامی است .
علي
اي كاش مسئولان ما هم كمي بصيرت داشتند و يه كمي هم مرد بودند