پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

توصیه تبلیغی آیت الله سبحانی به طلاب

چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب: 448741
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به شبهات تکفیری‌ها و وهابیت نسبت به اسلام گفت: وظیفه اصلی طلاب مقابله با این شبهات و تبلیغ دین است و تلاش خود را برای انجام این وظیفه بیشتر کنند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، آیت‌الله سبحانی صبح امروز در درس خارج اصول در مسجد اعظم قم با تاکید بر اهمیت لباس روحانیت اظهار داشت: کار طلاب و روحانیت بسیار سخت‌تر از اقشار عادی است زیرا گناه این قشر گناه فردی محسوب نمی‌شود.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به الگو بودن علما و روحانیت، افزود: گناه علما بسیار خطرناک‌تر و عمومی‌تر است و با گناه این اشخاص به دین خدشه وارد می‌شود و سبب دوری و دلزدگی مردم از دین می‌شود.

استاد برجسته حوزه با اشاره به اهمیت تبلیغ و ترویج دین توسط روحانیت، خاطرنشان کرد: هتک حرمت عالم به وسیله ارتکاب به گناه آلودگی جامعه را در پی دارد.

وی با اشاره به اهمیت عمل به علم توسط طلاب و روحانیت، تصریح کرد: دو دسته از افراد دچار گمراهی می‌شوند گروهی که تنها در ظاهر عبادت می‌کنند و گروهی که علم و عمل‌شان با هم تناسب ندارد.

آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه نادان برای جامعه بی‌ضرر است، تاکید کرد: عالمی که به علم خود عمل نمی‌کند، ضررش بیشتر از نادان است و گمراهی جامعه را رقم می‌زند.

مرجع تقلید شیعیان با ابراز نگرانی از افزایش دشمنان اسلام و به خصوص شیعه، خاطرنشان کرد: برای مقابله با این جریان باید از ابزار تبلیغ استفاده کرده و با تمام قوا در این راه وارد شویم و با این دشمنی‌ها مقابله کنیم.

استاد برجسته حوزه با اشاره به اهمیت تبلیغ در ماه محرم، تصریح کرد: ترویج فرهنگ عاشورایی در مقابل این دشمنی‌ها و شبه‌هایی که توسط شبکه‌های ماهوراه در اسلام وارد می‌کنند، بسیار اهمیت دارد و باید طلاب هر چه بیشتر به آن بپردازند.

وی با ابراز نگرانی از شبه‌هایی که دشمن توسط ابزارهای رسانه‌ای به اسلام وارد کرده است، تاکیدکرد: وهابیت و عرفان‌های دروغ تهدیدی برای دین‌داری جوانان محسوب می‌شوند و تلاش می‌کنند با ایجاد شبه جوانان را از مسجد و دین دور کنند.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به اینکه کار مقابله با این شبه‌ها بر عهده طلاب و روحانیت است، افزود: برای رهایی جوانان از دست شبه‌های دشمن و همچنین نجات افراد گمراه طلاب باید اقدام کنند و جوانان را از افتادن در دام گروه‌های تکفیری نجات دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *