جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

‫اوج درگیریهای یمن در تنگه باب المندب+نقشه‬

چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب: 448719
آخرین نقشه درگیری ها در یمن و تقسیم بندی سرزمینی گروههای درگیر (القاعده-داعش، طرفداران منصورهادی-عربستان، انصارالله) در زیر آمده است اما نقطه عطف درگیریها در تنگه باب المندب است
به گزارش جهان به نقل از  مسیرآنلاین،آخرین نقشه درگیری ها در یمن و تقسیم بندی سرزمینی گروههای درگیر (القاعده-داعش، طرفداران منصورهادی-عربستان، انصارالله) در زیر آمده است؛ به گزارش مسیرآنلاین اما نقطه عطف درگیریها در تنگه باب المندب است. بر اساس نقشه دوم، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی در منطقه “العرضی” و سلسله جبال آن مستقر هستند. کل منطقه کوهستانی باب المندب نیز تحت کنترل نیروهای ارتش و کمیته های مردمی است.
منطقه “السقیا” که در مجاورت استان لحج قرار دارد، کاملا در تیررس نیروهای ارتش و کمیته های مردمی است.
اما منطقه “خور عمیره” پایگاه اصلی نیروها و مزدوران متجاوز سعودی است که ۶۰ کیلومتر از باب المندب فاصله دارد.

در منطقه “رأس العاره” هم پادگان کوچکی قرار دارد که نیروهای متجاوز در آن تلاش می کنند عناصر مسلح و مزدوران فراری را که از نبرد در مقابل نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن گریخته اند، دوباره جمع و سازماندهی کنند.
منابع یمنی تأکید کرده اند که عربستان سعودی در حملات خود به باب المندب، علاوه بر مزدوران و نیروهای همپیمان و عناصر القاعده، در حال کمک گرفتن از رژیم صهیونیستی است.


منطقه تنگه باب المندب که نیروهای عربستانی به ۶۰ کیلیومتری در شمال شرقی تنگه (خور عمیره) رسیده اند
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *