کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

درون انسان چه می‌گذرد؟

15 مهر 1394 ساعت 10:07

انسان ذاتا اجتماعی است و با افراد زیادی برخورد می کند که به علت رفتارهای متفاوتی که انسان ها از خود بروز می دهند گاهی این برخورد ها لذت بخش و گاهی ناراحت کننده است.


به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر فاطمه منفرد پویا روانشناس گفت: درون انسان بسیار گسترده است و شخصیت هر فردی بر دیگری متفاوت برای همین هر فردی با شناخت شخصیت دیگری می‌تواند ارتباط مناسب تری را ایفا کند.

وی افزود: برخی از انسان‌ها رفتارهای نسبتا ثابت و پایداری دارند که می‌توان پیش بینی کرد این فرد در یک شرایط چه واکنشی نشان می‌دهد اما همان طور که آگاه هستید رفتار‌ها گاهی برونگرا،درونگرا و....طبقه بندی می‌شود اما در اختلاف شخصیت رفتار‌هایی فرد دارد که در هر کدام از حالت محور‌هایی که قرار بگیرد مشخص می‌شود.

این روان شناس در مورد تقسیم‌بندی شخصیت‌ها بیان کرد: شخصیت‌هایی شامل پارانوئید(بد بینی)، آنتی سوشیال(ضداجتماعی)، شخصیت مرزی و در نهایت افرادی که رفتار نسبتا ثابتی دارند.

وی در رابطه با افراد بد بین ادامه داد: این افراد به علت اعتماد به نفس کم همواره منتظر فریب و نیرنگ هستند و در وفادار و راستگویی دیگران شک می‌کنند این افراد به موارد بی اهمیت هم توجه می‌کنند و یک نوع حالت بد بینی، حسادت و خود بزرگ بینی دارند با این افراد با استدلال نمی توانید بحث کنید چون استدالال را نمی‌پذیرند بنابراین باید از مجادله بپرهیزید، رفتار حساسیت برانگیز نداشته باشید و رضایت خاطر فرد را فراهم کنید.

دکتر منفرد پویا در مورد شخصیت‌های ضد اجتماعی گفت: این افراد به علت نداشتن احساس مسئولیت پی در پی، دروغگویی مکرر، ناتوانایی در برقراری روابط محبت‌آمیز، ناتوانایی بر عبرت گرفتن و... شخصیت ضد اجتماعی دارند در واقع رفتار‌های دیگران تاثیری بر روی فرد ندارد و همیشه نقشه‌هایی شوم و حداقل استفاده را می‌خواهند از فرد مورد نظر داشته باشند.


کد مطلب: 448697

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/448697/درون-انسان-می-گذرد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com