چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

افزایش ۱۷% صادرات نفت ایران به هند

سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب: 448578
هند در ماه گذشته میلادی خرید نفت هند از ایران نسبت به ماه اوت را ۱۷.۳ درصد افزایش داد و به ۲۳۳ هزار و ۲۰۰ بشکه در روز رساند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، بر اساس آمارهای مربوط به رصد نفتکش ها و گزارش گردآوری شده توسط موسسه تامسون رویترز، هند در ماه گذشته میلادی خرید نفت هند از ایران نسبت به ماه اوت را ۱۷.۳ درصد افزایش داد. شرکت ایندین اویل هند در این ماه اولین خرید خود از ایران را برای یک پالایشگاه جدیدالاحداث خود انجام داده است.

ایندین اویل، بزرگترین شرکت پالایشگاهی هند، بخش عمده افزایش خرید نفت هند از ایران در ماه سپتامبر را به خود اختصاص داد و یک محموله ۲ میلیون بشکه ای برای تامین نفت پالایشگاه پارادیپ خود در ساحل شرقی این کشور از ایران خریداری کرد.

بر اساس آمارهای مربوط به رصد نفتکش ها، اولین خرید شرکت ایندین اویل از ایران در طی ۴ ماه گذشته به افزایش واردات نفت هند از ایران در ماه سپتامبر کمک کرد و آن را به ۲۳۳ هزار و ۲۰۰ بشکه در روز رساند، در حالی که این رقم در ماه اوت ۱۹۸ هزار و ۸۰۰ بشکه در روز بود. میزان خرید نفت هند از ایران در ماه سپتامبر ۳.۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشت.

شرکت ایندین اویل به صورت منظم از ایران نفت خریداری نمی کند و بر اساس قراردادی که این شرکت با تهران دارد، متوسط خرید آن از ایران روزانه تنها حدود ۲۵ هزار بشکه است.

با این حال، بر اساس آمارها، چهارمین مصرف کننده بزرگ نفت جهان و بزرگترین مشتری نفت ایران پس از چین، در بازه زمانی ژانویه تا سپتامبر، حدود ۲۱۶ هزار و ۲۰ بشکه در روز از ایران نفت خرید که ۱۹.۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشت.

واردات نفت هند از ایران در نه ماهه نخست سال به دلیل افت شدید خریدها در سه ماهه نخست ۲۰۱۵تحت فشار آمریکا، پایین بوده است.

در نیمه نخست سال مالی هند، که بازه زمانی اوریل تا سپتامبر را شامل می شود، واردات نفت هند از ایران ۱۶.۷ درصد رشد داشت، زیرا پالایشگاه های هندی پس از انعقاد توافق هسته ای بین ایران و قدرت های جهانی خریدهای خود از تهران را افزایشد دادند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *