پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

فرصتی برای اداره‌ی حج نیست؛ آل‌سعود سرگرم جنایت است!

سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب: 448514
رژیم عربستان سعودی نه تنها اعتقاد و انگیزه‌ای برای مبارزه با دشمنان اسلام ندارد بلکه به پایگاه مطمئنی برای آنها در منطقه تبدیل شده است.
به گزارش جهان، رضا رستمی در "رهروان ولایت" نوشت:
سالهاست که حرمین شریفین مکه و مدینه در اشغال گروهی خبیث و منجمدالفکر است که با افکار متحجرانه‌ی خود، مراسم عظیم حج و زیارت مرقد منور نبوی را فاقد ظرفیت و کارکرد حقیقی نموده و مانع اثرگذاری حج در جهان اسلام شده‌اند. حذف و کمرنگ‌کردن مراسم مهمی مثل «برائت از مشرکین» فقط یکی از خیانت‌های آل‌سعود است که روح دشمن‌ستیزی حج را دستخوش ضعف و سستی نموده است. آیا تا بحال با خود فکر کرده‌اید که چرا تجمع میلیونیِ هرساله‌ی مسلمان در مراسم حج، تاثیری بر اوضاع جهان اسلام نمی‌گذارد و مثلاً در ماجرایی مثل اشغال ۶۷ساله‌ی سرزمین فلسطین، به تحول مثبتی به نفع فلسطینیان و به ضرر رژیم صهیونیستی منتهی نمی‌شود؟ آیا نباید اندیشید که چرا اجازه نمی‌دهند از دشمنی آمریکا حرفی به میان آید و سطح آگاهی مسلمانان نسبت به توطئه‌های استکبار جهانی، بالا برود؟
متاسفانه رژیم عربستان سعودی نه تنها اعتقاد و انگیزه‌ای برای مبارزه با دشمنان اسلام ندارد بلکه به پایگاه مطمئنی برای آنها در منطقه تبدیل شده است و همین خوش‌خدمتی‌هاست که سبب شده است تا دولت‌های غربی، هیچ اعتراضی به این رژیم مرتجع نداشته باشند در حالی که انتخابات و رأی مردم -که غربی‌ها همیشه شعارش را می‌دهند- در تعیین سرنوشت مردم عربستان، هیچ نقشی ندارد و یک خاندان، تمام اختیار این کشور را بدست گرفته است!
این‌روزها و در ادامه‌ی سریال بی‌کفایتی‌های آل‌سعود، دو فاجعه‌ی تلخ در مکه و منا اتفاق افتاد که بر اثر آن، تعداد زیادی از حاجیان مظلوم، کشته شدند و ماتمی بزرگ بر چهره‌ی جهان اسلام نشست. سرزمینی که «حرم امن» نامیده می‌شود و حتی در آن، نسبت به حفظ امنیت حیوانات هم دستور داده شده است این‌روزها به مکانی برای کشتار مسلمانان تبدیل شده است! بی‌کفایتی مسئولان سعودی در برقراری امنیت، چنان مشهود و واضح بود که حتی توجیهات مسخره‌ی مقامات این رژیم هم نتوانسته واقعیت را کتمان کند و سرپوشی بر این افتضاح باشد.[۱]
اداره‌ی امر عظیم و سنگینی مثل مراسم میلیونی حج، نیازمند تمرکز همه‌جانبه و تجمیع همه‌ی نیروهاست اما حقیقت این است که رژیم سعودی، فرصت و توانی برای این‌کار ندارد. رژیمی که از چندسال قبل تا کنون، بحرین را به اشغال خود درآورده و با تمام امکانات، مشغول کمک به آل‌خلیفه در سرکوب انقلاب مردم این کشور است؛ رژیمی که از شش ماه پیش تاکنون، به‌طور بی‌وقفه در حال بمباران مردم مظلوم یمن است؛ رژیمی که با کمک‌های مالی و تسلیحاتی، گروه‌های تروریستی مثل داعش را تجهیز و پشتیبانی می‌کند تا در عراق و سوریه به جنایت و فاجعه‌آفرینی مشغول باشند؛ رژیمی که با تمام وجود، در خدمت سیاست‌های خصمانه‌ی آمریکا و اسراییل است و چیزی جز وفاداری و دوستی را نثار آنان نمی‌کند! معلوم است که رژیم‌ آل‌سعود با این همه گرفتاری و مشغله(!) فرصتی برای تمرکز در مدیریت صحیح حج و فراهم‌آوردن فضایی ایمن برای حجاج را ندارد.
حادثه‌ی تلخ منا و قبل از آن هم حادثه‌ی مصیبت‌بار سقوط جرثقیل در مکه، گرچه غم عظیمی را به دنیای اسلام، تحمیل کرد که به این زودی التیام نخواهد یافت اما روی دیگر سکه این است که مرگ این حجاج مظلوم، سبب تسریع در رسوایی آل‌سعود و روشن‌شدن اذهان مسلمین نسبت به بی‌عرضگی و بی‌لیاقتی عربستان در اداره‌ی مراسم حج شده و امید است بزودی، شاهد کوتاه‌شدن دست آنان از حرمین شریفین مکه و مدینه باشیم و فروپاشی این رژیم منحوس باشیم.
 
پی‌نوشت:
[۱] رییس هیأت مفتی‌های عربستان: حادثه‌ی منا تقصیر مقامات سعودی نیست بلکه قضا و قدر الهی بوده است!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *