جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

سخنگوی کاخ سفید پنبه برجام را زد

سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب: 448501
سخنگوی کاخ سفید با محتمل دانستن اجرای توافق هسته ای قدرت های جهانی و ایران گفت لزوما تحریم ها از شروع اجرای برجام، برداشته نمی شود.
به گزارش جهان، مهر به نقل از سی ان ان خبر داد، جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس مطبوعاتی خود در پاسخ به خبرنگاران درباره توافق هسته ای ایران و اتمام مهلت کنگره برای بررسی برجام گفت به احتمال زیاد توافق هسته ای با ایران اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به تصویب توافق هسته ای از سوی سازمان ملل گفت در کنگره مشکلی وجود ندارد و به احتمال قوی توافق هسته ای اجرا می شود ولی لزوماً تحریم ها از همان شروع اجرای برجام برداشته نخواهد شد.

وی گفت طبق توافق هسته ای ایران باید به اصلی ترین مفاد توافق یعنی قطع ارتباط سانتریفیوژها، کاهش میزان اورانیوم در تاسیسات هسته ای به میزان ۹۸ درصد عمل کند که گام های اولیه برای اجرای توافق هسته ای خواهد بود.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره آموزش مخالفان و استراتژی آمریکا در قبال این گروه مخالف دولت مرکزی در سوریه گفت: البته تا کنون موفقیت هایی در این زمینه حاصل نشده است ولی باید نحوه استراتژی آمریکا در قبال این مسئله تغییر کند.

وی افزود: هنوز کارهای زیادی باقیمانده که باید انجام شوند. به گفته ارنست رئیس جمهور آمریکا همیشه از تیم امنیتی خود می خواهد که ارزیابی بهتری از اوضاع میدانی موجود به وی ارائه دهند تا در راهبرد خود تغییرات لازم را ایجاد کند.

سخنگوی کاخ سفید درباره تاثیر موضوع اوکراین بر روابط نظامی آمریکا و روسیه گفت:راهبرد بی ثبات کننده ای که روسیه در اوکراین در پیش گرفته است بر روابط نظامی بین ما و روسیه اثر داشته است. در عین حال ما به طور شفاف اعلام کرده ایم که ما از حملات روسیه به داعش در عراق و سوریه استقبال می کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *