جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱

گفتگوی ظریف با بان‌کی‌مون در نیویورک

سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۵۰
کد مطلب: 448453
وزیر امور خارجه کشورمان دیروز (دوشنبه) در حاشیه نشست سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل با دبیر کل این نهاد بین‌المللی درباره برجام و مسائل منطقه‌ای شامل سوریه گفتگو کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که جهت شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک بسر می برد صبح امروز با بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد دیدار کرد.
 
در این دیدار بان کی مون با استقبال ویژه از شرکت رئیس جمهور کشورمان درهفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد و با اشاره به توافق هسته ای میان ایران و گروه 1+5 ؛ این توافق را موفقیتی برای صلح منطقه ای و جهانی توصیف کرده و اعلام نمود که سازمان ملل متحد و آژانس بین الملی انرژی اتمی آماده همکاری کامل برای اجرای این توافق هستند .
 
موضوع کشته شدن حجاج کشورمان در حادثه اخیر منی نیز از سوی ظریف با دبیر کل مطرح شد.

 
در این دیدار همچنین بحرانهای منطقه ای سوریه ؛ یمن ؛ عراق و لبنان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و دبیر کل  با توجه به جایگاه منطقه ای جمهوری اسلامی ایران خواستار همکاری نزدیک تَر  کشورمان با سازمان ملل برای حل این بحرانها شد. ظریف در پاسخ ضمن رد راه حل نظامی گفت  ایران همواره برای راه حل سیاسی  این بحرانها تلاش کرده است  و همچون گذشته به همکاری خود با سازمان ملل متحد و کشورهای منطقه برای پایان بخشیدن به بحرانهای منطقه ای از طریق مذاکرات سیاسی ادامه خواهد داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بابا
یکی بره این ظریف رو از آمریکا بیاره!!!
تا کی میخواد بمونه؟!
فکرکنم
گرو گرفتنش تا برجام تصویب بشه!!!