پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۵
در مراسم بزرگداشت قربانیان فاجعه منا در گچساران عنوان شد

وحشی‌گری آل‌سعود با برادر اهل‌سنت‌ایرانی

دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۴۰
کد مطلب: 448417
امام جمعه گچساران گفت: در جلسه‌ای که حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر صحبت کرد به نقل از یک روحانی سنی ایرانی عنوان کرد که عربستانی‌ها به تصور مردن این روحانی سنی وی را در گونی کرده بودند و وقتی با تکان خوردن وی مواجه می‌شوند با گفتن اینکه او ایرانی است و بگذارید بمیرد رهایش می‌کنند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی بعد از ظهر امروز در مراسم ترحیم قربانیان فاجعه منا که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گچساران برگزار شد، اظهار کرد: حادثه منا حادثه‌ای تلخ و ناگوار بود که ایران اسلامی را به عزا و ماتمی بزرگ فرو برد.
 
وی افزود: نمی‌توان به سادگی از این حادثه بزرگ و جانسوز عبور کرد زیر جان افزون بر 4 هزار نفر در این حادثه آن هم در خانه خدا از دست رفته است.
 
امام جمعه گچساران تصریح کرد: بدون شک و تردید حادثه منا نشانگر بی‌کفایتی و بی‌تدبیری همچنین بی‌تفاوتی نسبت به جان و حقوق مسلمانان توسط آل سعود است.
 
حجازی با طرح این سئوال که آیا اهل سعود مسلمان هستند یا نه، گفت: وقتی آنها برای پیامبر(ص) حرمت قائل نبوده، آیات قرآن را تحریف می‌کنند و در مسائل از قرآن اشکال می‌گیرند، قطعا مسلمان نیستند.
 
وی ادامه داد: آیا کسی که اعتقاد دارد نعوذبالله پیامبر(ص) بی‌حرمت است، مسلمان است؟
 
حجازی بیان کرد: با این مسائل دست دشمن از دنیای مسلمانان درآمده است.
 
امام جمعه گچساران با بیان اینکه آنها به راحتی با بستن راه بر حجاج آنها را قربانی کردند و بعد افراد مختلفی را در این قضیه مقصر اعلام کردند.
 
حجازی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بعضی‌ها دچار شک و تردید هستند که این اتفاق عمدی یا غیر عمدی بوده است، گفت: وقتی جمعیتی چند میلیونی را از خیابان بیست متری که جلوی آن مسدود بوده و گرمای هوا نیز به 60 درجه رسیده عبور دهند، هر انسان عاقلی را به تفکر تعمدی بودن این حادثه می‌اندازد.
 
وی افزود: آیا بستن راه بر مسلمانان جهان به خاطر عبور ولیعهد عربستان و بی‌حرمت کردن میلیون‌ها نفر برای حضور ولیعهد عربستان سهوی است؟
 
امام جمعه گچساران با بیان اینکه بسیاری از قربانیان از تشنگی به شهادت رسیدند، افزود: اگر آب‌پاشی بر حجاج صورت می‌گرفت آمار کشته‌شدگان بسیار کمتر می‌شد، چراکه بسیاری از آنها بر اثر خفگی و تشنگی از دست رفتند.
 
امام جمعه موقت گچساران، نبود امدادگر و بستن راه بر امدادگران ایرانی را تعمدی خواند و گفت: آیا این اقدام غیرعمدی است چه عقل سلیمی این موضوع را قبول می‌کند؟
 
حجازی افزود: اینکه حجاج در این فاجعه تلخ در حال جان دادن هستند و سربازان عربستانی با بی‌تفاوتی، لبخند و شوخی کردن با همدیگر در حال سیگار کشیدن هستند، عمدی نیست؟
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در جلسه‌ای که حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر صحبت کرد به نقل از یک روحانی سنی ایرانی عنوان کرد که عربستانی‌ها به تصور مردن این روحانی سنی وی را در گونی کرده بودند و وقتی با تکان خوردن وی مواجه می‌شوند با گفتن اینکه او ایرانی است و بگذارید بمیرد رهایش می‌کنند.
 
حجازی ادامه داد: این روحانی سنی ایرانی که راوی این موضوع بود اظهار کرد که با زحمت خود را از درون گونی بیرون آورده و نجات دادم.
 
امام جمعه گچساران با بیان اینکه در مدتی که ما آنجا بودیم مثل اسیر و برده با ما برخورد می‌کردند، تصریح کرد: برخی از خاطرات ما در مکه بسیار تلخ هستند و امروز مکه به دست عده‌ای ذلیل که جیره‌خوار دیگران هستند اداره می‌شود.
 
حجازی ادامه داد: آنها هیچ استقلالی ندارند و این افراد اگر قصد سلطه و چیرگی بر ایران اسلامی را داشته باشند، بسیار مضحک بوده، چراکه ما تحت سلطه آمریکا و هیچ قدرتی قرار نگرفتیم؛ آنها که عددی نیستند.
 
وی بیان کرد: این فاجعه خونین باید مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد و مردم مسلمان ایران اسلامی و جهان باید تلاش کنند تا مکه و مدینه از دست کفار رهایی پیدا کند.
 
حجازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جمع‌آوری اجساد حجاج قربانی شده، افزود: بعد از این اتفاق تأسف‌برانگیز عربستانی‌ها جنازه حجاج را با لودر جمع‌آوری می‌کردند این کار نه در تنها در حق یک مسلمان گناه و فاجعه است بلکه در حق هر انسانی ظلم است.
 
امام جمعه گچساران در پایان با بیان اینکه هشدار مقام معظم رهبری به عربستانی‌ها آنها را وادار به پذیرش خواسته‌های ایران کرد، توضیح داد: عربستانی‌ها انجام‌دهنده اوامر و نقشه‌های دشمنان هستند، در حالی که پادشاه آنها در ملأعام شراب می‌خورد؛ اینها خود را خادم‌الحرمین نامیده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *