جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۱۴

قیمت آب ۳۰ درصد گران شد!

دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب: 448328
با تصویب شورای اقتصاد، نرخ آب برای مصارف مختلف از ۱۰ تا ۳۰ درصد گران شد.
قیمت آب ۳۰ درصد گران شد!
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، بر اساس مصوبه شورای اقتصاد، نرخ تعرفه های آب شرب شهری در کاربری های خانگی به ازای هر واحد مسکونی برای بازه مصارف کمتر از ۱۵ متر مکعب در ماه به میزان ۱۰ درصد، برای بازه مصارف از ۱۵ تا ۲۰ متر مکعب در ماه به میزان ۱۵ درصد، برای مصارف بیش از ۲۰ تا ۴۰ متر مکعب در ماه به میزان ۲۰ درصد، برای مصارف بیش از ۴۰ متر مکعب در ماه به میزان ۳۰ درصد و برای کاربری های غیرخانگی به میزان ۲۰ درصد افزایش می یابد.

پیش از این قائم مقام وزیر نیرو از احتمال افزایش ۲۰ درصدی قیمت آب طی یک هفته آینده خبر داده بود.

بر اساس این مصوبه که نوبخت ابلاغ کرده است:

.نرخ فروش آب تولیدی آب شیرین کن در ایستگاه های توزیع آب در محل و در ظروف خریداران برای هر لیتر حداکثر ۲۵ ریال تعیین می شود.

.همچنین نرخ فروش آب شیرین تولیدی بخش خصوصی (آب شیرین کن) که از طریق شبکه توزیع در اختیار مشترکین قرار می گیرد به ازای هر واحد مسکونی تا مصرف ۱۰ متر مکعب در ماه براساس تعرفه آب بهای خانگی محاسبه و برای مصارف مازاد بر آن به ازای هر متر مکعب تا سقف قیمت قرارداد با بخش خصوصی محاسبه و اخذ می گردد.

کارمزد دفع فاضلاب برای مشترکین خانگی ۷۰ درصد و غیر خانگی ۱۰۰ درصد آب بهای مصرفی تعیین می شود.

.همچنین در ماه های گرم سال (خرداد، تیر، مرداد و شهریور)، برای مصارف غیرخانگی و برای مصارف خانگی طبقه مصرف بالاتر از ۲۵ متر مکعب در ماه، ۲۰ درصد به نرخ آب مصرفی اضافه می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسين
Iran, Islamic Republic of
ممنون از اطلاع رساني
شهروند درجه چندم
مبارکاباشه
این که روحانی نشان داد کلید بود یا هیولای گرانی؟!
Iran, Islamic Republic of
روحانی متچکریم
مردم
خدا .... کند این وزیر نیرو را که فقط و فقط دم از گرانی آب و برق و...میزند
آقای بیرانوند و دیگرنمایندگان با غیرت، غیرتتان کو ؟
مردم دارند له میشوند زیر بار این گرانیها
له شوی زیر بار گرانی بهتر است که از تشنگی بمیری.
افزایش قیمت آب برای مشترکان کم مصرف فقط 10 درصد است و 30 درصد برای مصرفان و افراد بی توجه به آینده کشور و یا افراد بی فرهنگی است که آب را هدر می دهند و باید آب این مشترکان بالکل قطع شود و یا قیمتش دهها برابر شود.
ایرانی
وزیر بی کفایت استعفا
Finland
عَخـــــــــــــــــــــــــي ! چه ملايم ...
باید 500 درصد گران می شد که مردم این نعمت کمیاب را به خاطر ارزانی هدر ندهند. بسیاری از مردم ارزش پول را بیشتر از ارزش آب می دانند.
مرگ برگران فروش .
Iran, Islamic Republic of
اینا همه نتیجه کارای اون احمدی نژاد..........ه که حالا نتیجه اش داره معلوم میشه ، خدا بگم .........ش کنه ،
کاظم
ديگر ا ب هم نميخوريم!
راستى باگران شدن اب ميتوان بجاى وضو تيمم کنيم ويا بجاى ابکشى نجاسات خاک
مال کنيم.
چاى را هم از سبد صبحانه حذف کرديد. چقدر تدبير. چقدر اميد.
الامان الامان
نیما راسخ
Romania
نکته ی جالب این است که درست در روزی که روحانی به روستاییان مژده ی تامین آب آشامیدنی را داد و اعلام شد که میلیاردها تومان برای این امر اختصاص داده شده ، نرخ گران شدن آب هم اعلام شد!یعنی اینکه دولت حتی یک ریال هم به این امر اختصاص نداده است بلکه از مردم می گیرد ، بخشی از آن را برای امر موعود نامعلوم هزینه می کند ، .باز هم برخی بگویند این دولت «تدبیر» ندارد.«تدبیر» از این روشن تر و فاخرتر؟
محمود
با سلام
من همه کارهای دولت را تایید نمی کنم اما خودتان قضاوت کنید
قیمت مصرف یکدوره ۴۳روزه قبض آب خانه ما (که اهل صرفه جویی هم نیستیم)در دوره قبل از تابستان در دو دوره یکی دوهزاروهفتصد تومان ودیگری دوهزارو ششصد تومان آمده. وگرانترین قبض آب ما در تابستان امسا ل نه هزارتومان بوده حالا با ۲۰در صد افزایش مگر چند می شود؟؟؟؟پول دو عدد نوشابه دوستان قبول کنند قیمت آب در ایران مجانی است که امروز وضع آب کشور بحرانی است.