پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

ایرادا شورای‌نگهبان به صندوق‌‌های‌الکترونیک

يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۱۰
کد مطلب: 448200
عضو حقوقدان شورای نگهبان از ایرادات این شورا به «قالب»، «شکل» و «صفحه نمایش» صندوق‌های الکترونیک انتخابات خبر داد.
به گزارش جهان، سیامک ره‌پیک عضو حقوق‌دان شورای نگهبان و سخنگوی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه حدود 430 شهرستان در کشور داریم، اظهار داشت: تاکنون هیأت‌های مرکزی نظارت بر انتخابات در 380 شهرستان انتخاب شدند و به نظرم حدود دو هفته آینده انتخاب هیأت‌های نظارت شهرستانی به پایان می‌رسد.
 
وی درباره ایرادات صندوق‌های الکترونیک گفت: نمونه صندوقی که از وزارت کشور به شورای نگهبان ارسال شده بود، بیشتر طرح کلی، قالب و شکل صندوق بود و مباحث مربوط به امنیت نرم‌افزاری و یا سخت‌افزاری در نمونه صندوق الکترونیک ارسال شده توسط وزارت کشور وجود نداشت و در آینده قرار است این موارد ارائه شود.
 
ره‌پیک با بیان اینکه ایرادات کارشناسان شورای نگهبان به صندوق‌های الکترونیک انتخابات در زمینه «قالب»، «شکل» و «صفحه نمایش» این صندوق‌ها بود، تأکید کرد: به احتمال زیاد این هفته نمونه اصلاح‌شده صندوق الکترونیک انتخابات توسط وزارت کشور به شورای نگهبان ارسال می‌شود.
 
وی ادامه داد: قرار است در شورای نگهبان این صندوق‌ها بررسی شود و شورای نگهبان هم نظرش را در حد همین شکل، قالب و صفحه نمایش صندوق الکترونیک به وزارت کشور اعلام کند، مباحث امنیتی صندوق‌های الکترونیک، موارد مربوط به سخت‌افزار و نرم‌افزار صندوق‌های الکترونیک در ماه‌های آینده در شورای نگهبان مطرح و بررسی می‌شود.
 
* هیچیک از اعضای شورای نگهبان تا قبل از ثبت‌نام کاندیداها درباره صلاحیت‌ها اظهارنظر نمی‌کنند
 
این عضو حقوقدان شورای نگهبان در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با فارس، درباره رسیدگی به صلاحیت‌ها نیز گفت: امروز که حدود 5 ماه به انتخابات مجلس دهم و دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری باقی است، زمان بحث درباره رسیدگی شورای نگهبان به صلاحیت‌ها نیست.
 
وی تصریح کرد: افراد باید ثبت‌نام کنند تا معلوم شود چه کسانی کاندیدای انتخابات هستند و اطلاعات لازم از مراجع رسمی به شورای نگهبان ارسال شود، پس از آن شورای نگهبان درباره صلاحیت کاندیداها اظهارنظر می‌کند.
 
ره‌پیک در پایان خاطرنشان کرد:‌ قطعاً هیچ یک از اعضای شورای نگهبان تا قبل از ثبت‌نام کاندیداها و رسیدگی، درباره صلاحیت‌ها اظهارنظر نمی‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *