جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱

شمخانی: ریاض بایدپاسخگوی مفقودین باشد

يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب: 448126
دبیر شورای عالی امنیت ملی تأکید کرد: دولت سعودی باید در قبال تعیین تکلیف مفقودان فاجعه منا پاسخگو باشد و با پذیرش مسئولیت خود در این زمینه، همکاری لازم را انجام دهد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز (یکشنبه) در حاشیه مراسم تشییع پیکر جانباختگان مراسم حج گفت: دولت عربستان سعودی باید در قبال تعیین تکلیف مفقودان فاجعه غمبار منا پاسخگو باشد.

شمخانی با اشاره به اقدامات شبانه‌روزی که از سوی دولت و بعثه مقام معظم رهبری در خصوص شناسایی و انتقال پیکرهای مطهر جانباختگان فاجعه منا در حال انجام است، اظهار داشت: آمار اعلام شده از سوی مسئولان سازمان حج مربوط به تعداد جانباختگان شناسایی شده و افرادی هستند که هنوز پیکر مطهر آنان شناسایی نشده و مفقود تلقی می‌شوند.

وی حساسیت غیرقابل تغییر جمهوری اسلامی در خصوص تعیین تکلیف مفقودان فاجعه منا را مورد تأکید قرار داد و افزود: امیدواریم دولت سعودی با پذیرش مسئولیت خود در این زمینه، همکاری لازم را تا تعیین تکلیف کلیه مفقودان این فاجعه معمول کند.

شمخانی برخورد فعال دولت عربستان سعودی در زمینه تعیین دقیق علل شکل‌گیری این فاجعه و شناسایی و مجازات سریع مسببان آن را گامی ابتدایی و نشانه‌ای از توجه دولت سعودی به مسئولیت‌های حقوقی، قانونی و شرعی خود در بروز این فاجعه عنوان کرد و اظهار داشت: سوءمدیریت و بی‌کفایتی در اداره مراسم و ناتوانی در جلوگیری از افزایش ابعاد این فاجعه به میزانی است که برخی، وجود فرضیه‌های دیگری در این زمینه را نیز منتفی نمی‌دانند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی بروز این فاجعه غمبار را موجب وارد شدن خسارات معنوی غیرقابل جبران بر دین حنیف اسلام عنوان کرد و افزود: مجموعه رخدادهای تروریستی که به نام اسلام از سوی تروریست‌های تکفیری در حال انجام است، در کنار تصاویر غمبار مربوط به مهاجرت اجباری مسلمانان مظلوم سوریه و بی‌کفایتی در برگزاری بزرگترین مراسم آیینی مسلمانان جهان، تصویری نامناسب و غیرواقعی از اسلام ارائه می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عجب!
چشم بسته غیب گفتی!