جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

پایش‌سلامت‌دانشجویان دانشگاه تهران

شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب: 447922
مدیرکل بهداشت و درمان دانشگاه تهران گفت: کلیه دانشجویان جدیدالورود دانشگاه تهران در سال جدید، در کلینیک‌های تخصصی مرکز بهداشت و درمان دانشگاه تهران، پایش سلامت می‌شوند.
پایش‌سلامت‌دانشجویان دانشگاه تهران
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، دکتر مقدس تبریزی با اعلام این مطلب گفت: در سیزدهمین نمایشگاه آشنایی با خدمات و فعالیت‌های حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه تهران، که تا ۱۵ مهرماه در حال برگزاری است، کلیه دانشجویان جدیدالورود دانشگاه پایش سلامت می‌شوند.

به گفته مدیرکل بهداشت و درمان دانشگاه تهران، امسال نیز طرح پایش سلامت دانشجویان ویژه سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری اجرا می‌شود و بیش از ۱۰هزار دانشجو در این سه مقطع پایش سلامت می‌شوند.

مدیرکل بهداشت و درمان دانشگاه تهران، در این‌باره افزود: «در این طرح دانشجویان پس از پذیرش، مورد معاینات مختلف پزشکی قرار می‌گیرند که از جمله این معاینات می‌توان به معاینات دندانپزشکی، بینایی سنجی، روان‌سنجی و تن سنجی (شامل کنترلBMI ، فشار خون، شاخص تناسب اندام) اشاره کرد».

وی هدف از این طرح را غربال‌گری و پیگیری سلامت و بهداشت سلامت دانشجویان در همه زمینه‌ها عنوان کرد و افزود: «به صورت جدی پیگیری می‌شود که اگر دانشجویی نیاز به فراخوانی، انجام آزمایش و ادامه درمان داشته باشد، همه اقدامات در جهت سلامت جسمی و روانی دانشجویان صورت گیرد».

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه تهران، دکتر مقدس، بهبود تغذیه و مشاوره تغذیه‌ای را نیز از دیگر برنامه این طرح عنوان کرد و گفت: «در این بخش نیز تلاش خواهد شد تا عادت‌های رفتاری و تغذیه‌ای دانشجویان بهبود یابد و مشکلات تغذیه‌ای و رفتاری دانشجویان برطرف شود».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *