پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

عوامل‌خروج احتمالی انگلستان از‌اتحادیه اروپا

شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب: 447911
وزیر امور خارجه انگلستان گفت که اگر بروکسل به عنوان مقر اتحادیه اروپا با اصلاحات مورد نظر لندن موافقت نکند، مردم کشورش در همه پرسی سال ۲۰۱۷ به خروج از اتحادیه اروپا رای مساعد خواهند داد.
عوامل‌خروج احتمالی انگلستان از‌اتحادیه اروپا
به گزارش جهان، مهر به نقل از تلگراف گزارش داد، «فیلیپ هاموند» وزیر امور خارجه انگلستان هشدار داد که اگر بروکسل اصلاحات مورد نظر دولت لندن را در ساختار اتحادیه اروپا اعمال نکند، مردم انگلستان به خروج کشورشان از این اتحادیه رای خواهند داد.

طبق نظرسنجی که در اوایل هفته جاری منتشر شد، مردم انگلستان به نسبت ۴۰ به ۳۸ از جدایی کشورشان از اتحادیه اروپا حمایت می کنند.

رقم اعلام شده نشانگر بیشترین میزان حمایت مردمی از طرح خروج انگلستان از اتحادیه اروپا از نوامبر سال ۲۰۱۴ میلادی تا کنون بوده است.

از همین روی، هاموند هشدار داد که اگر اصلاحات مورد نظر به هر دلیلی با سطح توقع مردم انگلستان هم خوانی نداشته باشد، پاسخ مطلوبی از سوی آنها دریافت نخواهد شد.

ناگفته نماند که «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلستان وعده داده که همه پرسی خروج انگلستان از اتحادیه اروپا را تا اواخر سال ۲۰۱۷ میلادی به اجرا خواهد گذاشت.

تا آن زمان وی همه تلاش خود را خواهد کرد تا با افزایش دایره اختیارات کشورهای عضو در مواردی مثل سیاست های مهاجر پذیری، خدمات رفاهی و تجارت، جایگاه لندن را در ساختار اتحادیه اروپا ارتقاء دهد.

هاموند تاکید کرد که عدم تضمین اتحادیه اروپا برای ایجاد اصلاحات مورد نظر به بهای موافقت مردم انگلستان به خروج از اتحادیه اروپا منجر خواهد شد.

وی گفت: انگلستان حتی بدون عضویت در اتحادیه نیز می تواند به بقای خود ادامه دهد اما این امر تبعات اقتصادی سنگینی را در پی خواهد داشت.

گفته می شود که در حال حاضر حدود ۲۰ درصد از اعضای حزب محافظه کار پارلمان انگلستان که رهبری آن بر عهده کامرون است، با خروج این کشور از اتحادیه اروپا موافق هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *