جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

سرنوشت‌صدورکارتهای‌سوخت‌جدیدمشخص‌شد

جمعه ۱۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب: 447764
قائم مقام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، هرگونه توقف کارت‌های جدید بنزین خودروهای نوشماره و المثنی را رد کرد و گفت: هیچگونه محدودیتی برای صدور کارت‌های جدید بنزین وجود ندارد.
به گزارش جهان، منصور ریاحی در گفتگو با مهر با رد توقف کارت‌های جدید هوشمند سوخت خودروها، گفت: هم اکنون صدور کارت جدید هوشمند بنزین خودروهای نو شماره و یا کارت‌های المثنی بدون هیچ گونه محدودیتی در حال انجام است.

قائم مقام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اعلام اینکه برنامه ای به منظور توقف عرضه کارتی بنزین نداریم تا صدور کارت‌های جدید هوشمند سوخت را متوقف کنیم، تصریح کرد: به زودی ماموریت‌های جدید کارت‌های هوشمند بنزین در شورای اقتصاد تصویب و به طور رسمی ابلاغ خواهد شد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه یک سناریوی پیشنهادی برای افزایش کاربرد و انگیزه مردم در استفاده از کارت‌های بنزین تعریف و در انتظار تصویب است، اظهار داشت: هم اکنون روند صدور کارت‌های بنزین توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در حال انجام است.

وی، یکی از دلایل احتمالی طولانی شدن پروسه صدور کارت‌های جدید بنزین را تاخیر در عملکرد سایر دستگاه‌های مسئول عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش کارآیی کارت‌های بنزین، از مردم با وجود قطع سهمیه بندی از مردم درخواست می شود در حفظ و نگهداری کارت‌های بنزین خود اقدام کنند.

در همین حال، بیژن زنگنه وزیر نفت هم شهریور ماه امسال در آخرین نشست خبری خود در جمع خبرنگاران با تائید مشکلات عرضه کارتی بنزین پس از آزادسازی قیمت‌ها، تاکید کرد: یک سناریو حذف کارت بنزین آزاد جایگاهداران و مجبور کردن مردم برای خرید بنزین با استفاده کارت بنزین شخصی تعریف شده است.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید با تاکید بر اینکه اما با حذف کارت جایگاهداران احتمال افزایش مشکلات مردم وجود دارد و فعلا دنبال اجرای این سناریو نیستیم، تصریح کرد: از پیشنهادهای جدید برای سازماندهی وضعیت عرضه کارتی بنزین و کاهش مشکلات مردم استفاده می کنیم.

به گزارش مهر، در شرایط فعلی کاهش انگیزه مردم در استفاده از کارت‌های شخصی برای خرید بنزین، محدودیت تعداد کارت جایگاهداران، منجر به افزایش صف و تراکم پیش روی جایگاه‌های سوخت در تهران و اکثر کلانشهرهای کشور شده است.

با آزادسازی قیمت‌ها و توقف سهمیه‌بندی بنزین، استفاده از کارت‌های بنزین خودروهای شخصی توسط مردم در جایگاه‌ها به حداقل کاهش یافته است و مردم ترجیح می دهند به جای استفاده از کارت شخصی از کارت جایگاهداران برای خرید بنزین آزاد استفاده کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *