جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
بیانات مقام معظم رهبری یک اخطار جدی به عربستان بود

جنتی:حجاج فوت شده؛ ۸ هزار نفرند!

جمعه ۱۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۲۸
کد مطلب: 447736
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بیانات مقام معظم رهبری یک اخطار جدی به عربستان بود، گفت: تعداد حجاج فوت شده در این حادثه از کشورهای مختلف دنیا قریب به ۸ هزار نفر پیش‌بینی می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، علی جنتی پنجشنبه شب در حاشیه مراسم ترحیم «الحاجیه سیده خانم مریم آل طه» زائره بنابی خانه خدا که در حادثه سقوط جرثقیل در مکه معظمه جان باخته بود، در گفتگویی با خبرنگاران اظهار داشت: دولت عربستان باوجود سوءمدیریت و بی‌کفایتی تلاش می‌کرد جان‌باختگان را در مکه به خاک بسپارد، منتها با اینکه جمهوری اسلامی خواسته بود بعد از شناسایی اجساد آنها را به کشور بازگرداند، ولی عربستان یک دفعه اعلام کرد همه اجساد را در عربستان دفن خواهد کرد.

وی با اشاره به تأثیر بیانات مقام معظم رهبری در رفتار مسئولان سعودی تصریح کرد: بیانات ایشان یک اخطار جدی به عربستان بود و با اقدامات انجام شده توسط دولت و برخی از فشارهای دول صاحب نفوذ قرار شد کلیه جان‌‌باختگان به کشور بازگردانده شده و بعد از شناسایی توسط بستگان یا با انجام آزمایشات لازم به خانواده‌های آنها تحویل داده شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سپس با محکوم کردن بی‌تدبیری مسئولان دولت عربستان در حوادث مکه و منا افزود: براساس آخرین آمار مسئولان حج تعداد فوت شده‌های کشورمان در حادثه منا ۴۶۴ نفر است، ولی حوادث اتفاق افتاده بیشتر از آن است که اعلام می‌شود مانند تعداد حجاج فوت شده!

جنتی تعداد حجاج فوت شده در این حادثه از کشورهای مختلف دنیا را قریب به ۸ هزار نفر پیش‌بینی کرد و گفت: دولتمردان عربستان باید پاسخگوی این بی‌تدبیری‌ها باشند.

وی همچنین با اشاره به تأثیرات مثبت فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در نحوه رفتار و عملکرد مسئولان سعودی تصریح کرد: این بیانات بازتاب‌های وسیعی در دنیا داشته و معظم له تصریح کردند« اندک بی‌احترامی به حجاج ایرانی و همچنین عمل نکردن دولت عربستان به وظایف خود در قبال بدن‌های مطهر موجب عکس‌ العمل سخت و خشن ایران خواهد شد.»

عضو کابینه دولت تدبیر و امید تأکید کرد: قبول تحویل اجساد حجاج ایرانی از سوی مسئولان سعودی در سایه اظهارات مقام معظم رهبری و پیگیری‌های رئیس جمهور بود که در جلسات مختلف پیگیر آن بودند.

این گزارش حاکی است، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه امام جمعه، فرماندار و نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با حضور در مجلس ترحیم مرحومه الحاجیه سیده خانم مریم آل طه زائره بنابی بیت‌الله الحرام که در اثر سقوط جرثقیل در مکه مکرمه جان باخته بود، شرکت نمود و با نثار فاتحه و آرزوی علو درجات و غفران الهی برای آن مرحومه با خانواده داغدار ایشان اظهار همدردی کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *