کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در بیانیه تحلیلی جمعی از اساتید بسیجی دانشگاه‌های استان یزد آمده است:

۸ دلیل در اثبات تعمدی بودن فاجعه منا

10 مهر 1394 ساعت 2:10

حوادث تلخ حج امسال و تتابع آنها و قرائنی که در اطراف آن است ذهنیت عمدی بودن این حوادث توسط خاندان وابسته سعودی را تا مرز اطمینان قوت می‌دهد که برای اثبات این حقیقت دلایل کافی وجود دارد.


به گزارش جهان به نقل از فارس، جمعی از اساتید بسیجی دانشگاه‌های استان یزد در واکنش به جان باختن تعداد زیادی از حجاج در حادثه منا بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کردند:

حوادث تلخ حج امسال و تتابج آنها و قرائنی که در اطراف آن است ذهنیت عمدی بودن این حوادث توسط خاندان وابسته سعودی را تا مرز اطمینان قوت می‌دهد که برای اثبات این حقیقت دلایل کافی وجود دارد.

ـ پیشینه جنایات آل سعود

جدا از روی کار آمدن حکومت سعودی که با قتل و غارت و رعب و وحشت و حمایت شدید انگلیس همراه بود این خاندان با پشتوانه تفکر وهابی بعداز به قدرت رسیدن جنایات فراوانی را علیه مسلمین و بلاد اسلامی انجام داد که از جمله آنهاست:

۱ـ حملات مکرر به کربلا و نجف و کشتار بی‌رحمانه عموم مردم و تخریب و غارت اموال و به اسارت بردن نفوس و نوامیس مردم.

۲ـ حمله به اردن هاشمی و غارت شهرهای آن منطقه.

۳ـ حمله به مدینه‌النبی و هتک حرمت حرم پیامبر و کشتار مردم و غارت جواهرات حرم پیامبر.

۴ـ غارت مکّه و کشتار مردم و اعمال بی‌رحمانه‌ای چون کشتن کودکان در دامان مادران و حتی آتش زدن کتابخانه‌ها و از بین بردن دهها هزار از نفیس‌ترین نسخ خطی به جا مانده از صحابه و تابعین و ویران کردن مشاهد و ابنیه تاریخی و زیارتگاه‌ها و بناهای قبور صحابه پیامبر و سوزاندن تعداد زیادی قرآن کریم در آتش سوزی کتابخانه های مکه.

۵ـ قتل‌عام و غارت مردم طایف.

۶ـ اخذ فتوای تخریب قبور ائمه بقیع با ارعاب و تهدید از بعضی از علمای اهل سنت.

۷ـ کشتار حجاج مصری

۸ـ کشتار حجاج یمنی

۹ـ کشتار حجاج ایرانی

۱۰ـ تعرض و قتل بعضی از گروه‌های حجاج سایر بلاد اسلامی مثل بحرین در سال‌های قبل و...(۱)

مثنوی هفتادمن کاغذ شود.

در سالهای حاکمیت آل سعود حوادث عجیبی پیش آمده که به ظاهر تصادفی و سهوی بوده لکن وقتی با حوادث هزار و سیصد سال قبل از آن مقایسه می‌شود معلوم می‌شود که تعداد افرادی از حجاج که در این چند دهه در ایام حج کشته شده‌اند چندین برابر مجموع ۱۳۰۰ سال قبل از آن است در حالی که امکاناتی که در این چند دهه برای خدمت‌رسانی و جلوگیری از حوادث وجود دارد چند برابر زمان‌های قبل است.

بعداز قتل عام حجاج ایرانی در سال ۶۶ در سال ۶۹ حدود ۴۰۰۰ نفر از حجاج در تونل منا خفه شدند. در سال ۵۴ هزاران نفر در منا در آتش سوختند ودرسال۷۳صدهانفربدلیل ازدحام از پل منا سقوط کرده و جان دادند و در طی سه دهة گذشته بیش از ده هزار نفر از حجاج بیت ‌الله‌الحرام در حوادث به ظاهر تصادفی جان باخته‌اند! این چگونه با تصادف قابل توجیه است؟!

در رسانه‌ها نوشته می‌شود که عدم کفایت آل‌سعود در اداره حرمین شریفین. لکن این سؤال پیش می‌آید که چگونه در استقبال از امام خمینی بیش از یازده میلیون و در تشییع آن بزرگوار سیزده میلیون از مردم در خیابان (نه بیابان) آسیب نمی‌بینند اما حدود دو میلیون حاجی آن هم در پهنای بیابان منا ناگهان این طور له می‌شوند و هزاران نفر جان می‌دهند!!

دولتی که در بهم ریختن عراق و سوریه و یمن و چند کشور اسلامی دیگر و مسلط کردن تروریسم کور بر مناطقی از این کشورها و تخریب شهرهای بزرگ اسلامی و سرکوب انقلاب بحرین و یمن اینقدر تواناست چگونه در اداره حج در کشور خودش ناتوان است؟!!

اگر قرائن و شواهد ذیل را نیز بیفزاییم به اطمینان خواهیم رسید که این کشتارهای بی‌نظیر در تاریخ اسلام که به صورت ظاهراً تصادفی رخ می‌دهند برنامه‌ریزی پنهان دشمنان اسلام برای کشتار مسلمین و هدم مشاهد مشرفه و آثار اسلامی از سرزمین وحی است که آل‌سعود مجری گوش به فرمان آن می‌باشد!

ـ دلایل تعمدی بودن حادثه اخیر

۱ـ حجاج ایرانی حدود سه درصد کل زوّار (رسمی و غیر رسمی) بیت‌الله‌الحرام را تشکیل می‌دهند و حجاج رسمی باضافه حجاج غیررسمی سعودی (که به صورت غیرقانونی در حج حاضر می‌شوند) حدود بیست و پنج درصد از کل حجاج را تشکیل می‌دهند طبعاً اگر حادثه طبیعی می‌بود باید نسبت کشته‌ها با تعداد حجاج هر کشور همخوانی داشته باشد لذا می‌بایست سه درصد از کشته‌ها (یعنی حدود۷۵نفر) ایرانی باشند اما تعداد کشته‌ها و مفقودین ایرانی بیش از ۴۶۴ نفر است که این آمار نهایی نیست!

از طرف دیگر هم در حادثه سقوط بالابر و هم در حادثه منا کسی از تعداد کشته‌های عربستان سخن نمی‌گوید در حالی که اگر حادثه عادی و طبیعی می‌بود باید تعداد کشته‌های عربستان در حادثه منا (به احتساب جمعیت حاضر آنها در حج)بیش از شش صد نفر باشد در حالی که بعید به نظر می‌رسد که از اتباع عربستان افراد معتنابهی در این حوادث آسیب دیده باشند (فاعتبروا یا اولی‌الابصار)!!

راز این قضیه از زبان فرمانده نیروهای سعودی ناخواسته افشا شد و معلوم شد که اینها مسیر ملیت‌های مختلف اسلامی را از قبل معین کرده بودند و حتی کاروانهای ایرانی راباجباردرمسیرهای خاص وارد نموده از رفتن در مسیرهای دیگر منع می‌کرده اندتا معلوم باشد در هر مسیری کدام ملیت است و کدام مذهب اکثریت را تشکیل می‌دهند تا بتوانند به راحتی نقشه از قبل طراحی شده خود را اجرا و طوری از مخالفان سیاست‌های خود خصوصاً شیعیان اهل بیت(ع) انتقام بگیرند که آسیبی

به اتباع و همراهان خودشان نرسد و البتّه دل حکام سعودی به خاطر نبودن یمنی‌ها در این حلقة انتقام‌گیری آرام نبود که با حمله در روز عید قربان و در ماه حرام به مردم بی‌دفاع یمن این هوس حکام سعودی نیز برآورده شد! و براستی خدا کینه درون دلهایشان نسبت به اسلام را برای مسلمین آشکار ساخت که خود فرموده است:

«ام حسبَ الّذینَ فی‌قلوبهم مرضٌ ان لن یخرج‌اللهُ اضغانهُم»؟! (محمّد(ص) / ۲۹)؛ آیا مریض‌دلان (منافق) گمان کرده‌اند که خدا کینه‌های آنان (نسبت به دین و پیامبر) را آشکار نمیکند؟!

۲ـ چشمگیر بودن تعداد نخبگان در میان کشتگان و مفقودین از جمله چند قاری رتبه اول مسابقات جهانی از ایران و بعضی از دانشمندان ایرانی نیز دلیل دیگری بر این توطئه و طراحی پنهان برای کشتن حجاج است.

۳ـ مانع تراشی بر سر راه امداد و عدم اجازه برای انتقال بموقع مجروحان که مکرر از زبان تیم‌های پزشکی و دست‌اندرکاران شنیده می‌شود و پایین بودن خدمات و امداد برای نجات حادثه‌دیدگان که باعث شد بسیاری از مجروحان به دلیل این مانع تراشیها جان باختند.

۴ـ سکوت معنادار یا مواضع لرزان دولت‌های همفکر دولت سعودی در برخورد با این فاجعه کم نظیر تاریخ اسلام

۵ـ وقوع حوادث مرموز دیگر (علاوه بر سقوط بالابر و فاجعه منا) در حج امسال مثل آتش‌سوزی در محل اسکان مصریان در منا و آتش‌سوزی در بعضی هتل‌های ایرانیان و حوادث کوچکتر دیگر که حمل آنها بر تصادف به هیچ وجه معقول نمی‌نماید.

۶-تقلیل نیروهای انتظامی عربستان در حج امسال به کمتر از نصف وبی تفاوتی معنادار نیروهای حاضر در صحنه نسبت به حادثه!

۷-یکی از دانشمندان ایرانی حاضردرحج بعد از حادثه باخانواده اش تماس گرفته و سلامت خود را اطلاع می دهداماروز بعد ایشان نیز جزءجان باختگان بود!!!

۸-طفره رفتن حکام سعودی از قرار دادن فیلمهای حادثه دراختیار رسانه هاازبیم افشاشدن واقعیت.

این روزها در طوفان خبرهای فاجعه منا و اخبار مجمع عمومی سازمان ملل باید با دقت و تیز بینی چند خبر از حمله همه جانبه رژیم کودک کش صهیونیستی به مسجد الاقصی را دید. این روش صهیونیست هاست که در جریان عملیات های جنایتکارانه اشان علیه ملت مظلوم فلسطین ، برای انحراف افکار عمومی مردم جهان به ویژه مسلمانان در پس حادثه یا رویدادی مهم پنهان شده و کار خود را پیش می برند. این بار هم برای اجرایی کردن عملیات نهایی برای تخلیه و تخریب مسجدالاقصی قبله اول مسلمانان جهان در پس فاجعه منا پنهان شده اند و در حالی که همه نگاه ها معطوف به فجایع حج ابراهیمی امسال است ، جنایت می کنند.

بی‌شک آل سعود این ولیده استعمار انگلیس که در طول حیات خود با سلاح‌های آنها (یهود و نصاری) مسلمین را قتل عام کرده و نه تنها کمترین خطری برای کفار و مشرکین نداشته بلکه همیشه مجری خواسته‌های ضداسلامی آنها در منطقه بوده است حکومتی که در مقابل اهانت امثال سلمان رشدی‌ها به اسلام و پیامبر و آتش زدن قرآن و کاریکاتورهای موهن و تبلیغات بسیار وسیع رسانه‌ای غرب علیه قرآن و پیامبر و توهین‌های مداوم آنها گنگ است و زبان اعتراض ندارد اما برائت مسلمین از مشرکان و جنایت آنها را با کشتن ۶۰۰ زائر خانه خدا و ربودن نوامیس آنها پاسخ می‌دهد و اهل قبله که جانشان از محبت پیامبر و اسلام لبریز است را مشرک دانسته و به زشت‌ترین صورت‌های وحشیانه می‌کشد و با همدستی امریکا و اسرائیل شهرهای مسلمین را خراب و نفوس آنها را قتل عام و اموالشان را به یغما و تروریست‌های وحشی را به اسم اسلام بر جان و مال و ناموس آنها مسلط می‌کند و حتی وقتی کنگره آمریکا برای حمله به سرزمین اسلامی سوریه تردید دارد او اصرار به این حمله نموده و هزینه این جنایت را متقبل می‌شود و به خاطر ردّ این جنگ توسط کنگره نماینده دولتش قهر می‌کند و به خاطر اجرای نقشه‌های آمریکا و اسرائیل با تولید ناهماهنگ و عرضه نادرست نفت بهای آن را از بیش از صد دلار به کمتر از پنجاه دلار می‌رساند و با این روش دریا دریا اموال امت اسلام را به جیب کفار محارب غرب می‌ریزد و علناً احکام قرآن و سنّت پیامبر رحمت را که مبشر عفو و رحمت و سلامت و مهربانی و امنیت بود را زیرپا گذاشته منطقة وسیعی از کشورهای اسلامی را با استفاده از اموال مسلمین به فتنه و فساد و قتل و ناامنی مبتلا می‌کند کجای این حکومت‌ با اسلام و جهت و آموزه‌های آن همخوانی دارد؟

هر کس در دشمنی آل سعود با اساس قرآن و پیامبر عظیم‌الشان اسلام و اهل بیت آن حضرت و همت شدید این حکومت در محو تدریجی آثار اسلام از جمله کعبه شک کند یا آل سعود را نشاخته یا ساده لوح است.

اگر آل سعود دشمن پیامبر و اسلام و قرآن نیست چرا وقتی آن همه توهین به پیامبر اسلام می‌شود هیچ اقدام عملی و اعتراض کارسازی نمی‌کند اما وقتی فیلمی از سجایای عظیم اخلاقی پیامبر ساخته می‌شود که حتی غیرمسلمین را به شدت تحت تاثیر عظمت شخصیت آن حضرت قرار می‌دهد زوزه این خاندان مزدور غرب و صهیونیزم بلند شده و با تمام توان علیه

آن تبلیغ و تخطئه می‌کنند؟!!

آیا زمان آن نرسیده که امت اسلام اندکی در آیات سوره منافقون تدبر کنند و بفهمند که آل سعود منافقند و فقط تظاهر به اسلام می‌کنند تا راحت‌ تر بتوانند نقشه‌های دشمنان اسلام را اجرا کنند ولی در باطن هیچ اعتقادی به پیامبر و وحی و سنت او ندارند؟!!

ـ اهداف عام و خاص آل سعود

هدف کلی آل سعود در سیاست‌های خود جز بدنام کردن و خشن جلوه دادن اسلام نیست لکن هدف خاص بخصوص در حوادث اخیر سعی در محو آثار وحی و تحقیر و در نهایت تعطیل کعبه است. برای این مدعا شواهدی وجود دارد از جمله:

۱ـ شواهدی که بر تعمدی بودن فجایع خصوصاً فاجعه اخیر منا ارائه شد. این اقدامات برای ایجاد رعب و وحشت در دل عموم مسلمین است تا بدین وسیله طالبین و زائرین خانه کعبه کم شوند و با ادامه این روند خطرناک در سال‌های بعد کعبه که به نص قرآن مثابه و قوام امت اسلام است را تعطیل کنند.

۲ـ در فقه بعضی از مذاهب اسلامی ساختن ساختمانی بلندتر از کعبه مقدسه حرام شمرده شده است و شاید حکمت آن این باشد که برازندگی و ظهور کعبه و تجلّی آن از بین می‌رود. لکن آل سعود در مجاورت کعبه برجی ساخته که ارتفاع آن شصت برابر کعبه و حتی از کوه‌های مجاور آن بلندتر است!

در سال‌های قبل وقتی حجاج از مسجد جن عبور می‌کردند از دور جمال کعبه اشک حجاج حرم را جاری و رنج سفر را از بدن آنها بیرون می‌کرد و دل‌ها برای ورود به حریم بیت‌ الله آماده می‌شد اما وجود این برج‌ها امروزه کاری کرده که حتّی در نزدیکی بیت‌ الله‌ نیز باید به زحمت بیت الله را از میان این آسمان‌خراشها پیدا کرد. به اضافه این که در طرح آینده حدود یکصد آسمان‌خراش دیگر در اطراف خانه کعبه ساخته خواهد شد! و آنگاه این توطئه پنهان بیشتر افشا می‌شود که توجه نماییم طراح این آسمان‌خراش ۶۰۰ متری یک مهندس صهیونیست بوده و بعضی از علائم شیطان پرستی در این طراحی به چشم می‌خورد!!

۳ـ هدم آثار اطراف حرمین شریفین به بهانه‌های مختلف از قبیل بدعت و شرک و سنّت و... مثل انهدام بناهای قبور آل بیت(ع) و بعضی از مساجد و مشاهدی که قرنها مسلمین آنها را تعظیم می‌کرده‌اند و تعطیل بعضی از آنها مثل مسجد مباهله و مساجد سبعه و صدور مجوز شهرسازی در منطقه اُحد برای محو آثار اسلام و بستن قبور شهدای احد بر روی مردم، و نیز تخریب مشاهد صحابه گرامی پیامبر در مکه و آتش زدن کتابخانه‌های مکه و انهدام دهها هزار از نفیس‌ترین منابع خطی منحصر به فرد امت اسلامی همگی گواه روشن بر نیات شوم آل سعود در هدم آثار اسلام است.

عجیب این که در سال‌های قبل در مجاورت غار حرا امن بود و حجاج برای دیدار میعادگاه رسول خدا می‌رفتند اما اخیراً برای فراری دادن حجاج و متروک نمودن این بقعه مبارکه میمون‌های سارق را به بالای این کوه آورده‌اند که زائران را اذیت و چادرها و کیف‌های زنان را می‌ربایند و به همین دلیل مردم جرأت بالا رفتن و رسیدن به کنار غار را نداشته و با این روش آرزوی آل سعود در متروک کردن یکی از مشاهد محقق شده است. قابل توجّه اینکه کشور عربستان از جهت شرایط اقلیمی منطقة عادی و مناسب برای زیست میمون نیست و این میمون‌ها که در هیچ تاریخی در مجاورت حراء نبوده‌اند اخیراً پیدا شده‌اند و در جای دیگر مکه دیده نمی‌شوند!!.

ـ آل سعود ناقض احکام منصوص قرآن و سنّت

طبق آیه ۲۵ سوره حج نسبت تمام اقوام مسلمین به کعبه بلکه سرزمین مکه مساوی است قرآن می‌فرماید: «سواءٌ العاکف فیه والباد» یعنی فردی که در مکه مقیم است با آن که در غیر مکه است نسبت به زمین مکه مساویند براین اساس هیچ کس مالک زمین‌های مکه نمی‌شود به همین سبب اصحاب رسول خدا(ص) برای خانه‌های خود در مکه درب نمی‌گذاشتند تا اگر حاجی خواست درخانه آنها (که در آن حق دارد) وارد شود درب خانه مانع او نگردد. اوّلین کسی که در تاریخ اسلام این سنت را شکست معاویه بود. متأسفانه آل سعود که تظاهر به سنّت پیامبر و اسلام می‌کند این احکام صریح قرآن و سنت را علناً زیرپا گذاشته است. براساس این نص صریح هیچ قومیتی نمی‌تواند خود را صاحب اختیار کعبه بشمارد بلکه باید کعبه براساس رای نمایندگان امت اسلامی (که علمای آنها هستند) اداره شود. لکن دولت سعودی که همه این اصول اجماعی و صریح را زیرپا گذاشته برخلاف نص صریح قرآن و سنت مسلم نبوی بدون هیچ توجیه شرعی هر دخل و تصرّفی که بخواهد(از قبیل تخریب و بازسازی به هر صورت وباهر سبک مهندسی وازهرکشوری که خود بخواهد)درخانه کعبه انجام میدهد و بنای برجهای چند صدمتری در مجاورت حرم و انواع دخل و تصرف در منا و عرفات و مشعر و تعیین سهمیه برای کشورهای مختلف بدون ملاحظه جمعیت آنها و اسکان حجاج در مناطق مرغوب و نامرغوب با لحاظ روابط سیاسی و راه دادن و یا منع حجاج بعضی از کشورها مثل یمن در سال جاری و ایران در سال‌های ۶۷ و ۶۸ و ۶۹ و اعمال بسیار دیگری که حتّی در فقه وهابیت نیز مخالف قرآن و سنّت است و شگفت این که علمای مذاهب اسلامی درمقابل ا

ین مخالفت بزرگ بانص قرآن وسنت پیامبرسکوت کرده اند!

ـ وظیفه علمای اسلامی

اگر علمای اسلام در همچو مواقعی از اصول و اساس اسلام دفاع نکنند جفایی بزرگ در حق اسلام و پیامبر عظیم‌الشأن آن روا داشته و این خطایی است که هرگز مشمول عفو و غفران الهی نخواهد شد.

آیا جای آن نیست که علمای مذاهب مختلف اسلامی یکصدا علیه این اعمال زشت آل سعود حکم خدا را باز گویند و از کعبه مظلوم و اسلام در برابر نفاق مسلم که مشغول هدم اموال و نفوس و ارزش‌ها و آثار اسلام است دفاع کنند؟! و اگر چنین نکنند فردای قیامت چگونه به روی رسول اعظم اسلام نگاه خواهند کرد و چه جوابی برای خدا خواهد داشت؟!

و براستی تنهاراه چاره عملی فتوای اجماعی قاطبه علمای امت اسلام در بازپس گرفتن کعبه مقدس از دست آل‌سعود و سپردن مدیریت آن به نمایندگان امت اسلام (علمای صالح مذاهب مختلف) است تا این خانه مقدّس را از هرچه افتراء و بدعت و نفاق است تطهیر نموده امنیت را به این خانه بازگردانده شکوه همایش عظیم حج را به رخ جهانیان بکشند و به همه بفهمانند که آنچه آل سعود به اسم اسلام به نمایش گذاشته هیچ ربطی به اسلام ندارد بلکه اسلام، سراسر رأفت، رحمت و کرامت است

«الا تفعلوه تکن فتنة فی‌الارض و فساد کبیر»

اگر چنین نکنید فتنه و فسادی بزرگ زمین را فراخواهد گرفت. (سورة انفال / آیة ۷۲).

جمعی از اساتید بسیجی دانشگاه‌های استان یزد


کد مطلب: 447721

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/447721/۸-دلیل-اثبات-تعمدی-بودن-فاجعه-منا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com