کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فضلی: حادثه منا ازبی‌کفایتی آل‌سعود است

9 مهر 1394 ساعت 10:07

سردار علی فضلی، جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: حادثه منا به علت بی کفایتی آل سعود رخ داده است و با توجه به اینکه عربستان در چند جبهه از جمله یمن و بحرین مشغول جنگ است و همچنین از داعش حمایت می کند، دچار مشکل شده است.


به گزارش جهان، سومین همایش از این سری همایش ها، چهار شنبه شب با حضور جمعی از جانبازان بصیر(دو چشم نابینا) و همسرانشان، حجت الاسلام والمسلمین امرودی، معاونت اجتماعی و امور فرهنگی وحجت الاسلام والمسلمین طباطبایی در سالن پنجم آذر در منطقه ۱۴ تهران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که به همت معاونت اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران برگزار می شود، پس از پخش کلیپ ویژه آینه های صبور، امیر عقیلی جانباز بصیر به نمایندگی از جانبازان بصیر گفت: به فرموده مقام معظم رهبری نقش همسران جانبازان اگر بیشتر از جانبازان نباشد، کمتر از آنها نیست واین عزیزان نقش موثری در زندگی جانبازان دفاع مقدس ایفا می کنند.

سپس حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی، کارشناس مسائل مذهبی و نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی در سخنانی اظهار داشت: "ما مرهون زحمات امثال سردار فضلی هستیم."

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در ادامه با تبیین انواع نگاه بیان داشت: سه نگاه مهم است؛ اولین نگاه نگاه خداست، وقتی فحاش و بی حیا و ظالم باشیم خدا نگاهی به ما نمی کند ولی اگر خاشع و فروتن باشیم، خدا به ما عنایت می کند و نگاه دوم نگاه امیرالمونین علی (ع) است که به شیعیانش عنایت ویژه ای دارد، نوع سوم نگاه امام زمان (عج) است که ایشان هم برای شیعیان دعا می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی در پایان با تبریک اعیاد قربان، غدیر و تسلیت حادثه منا، برای سلامتی رهبر و موفقیت کشور در عرصه های گوناگون دعا کردند.

در ادامه این مراسم سردار علی فضلی، جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین در خصوص فداکاری های همسران جانبازان به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: همانطور که مشاهده کرده اید، این چند روز گذشته که مصادف با هفته دفاع مقدس و عید قربان تا عید غدیر و ایام سرور بود، با فاجعه منا تبدیل به عزا شد.

جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین در تبیین علت فاجعه روی داده در عربستان خاطرنشان کرد: این حادثه به علت بی کفایتی آل سعود رخ داده است و با توجه به اینکه عربستان در چند جبهه از جمله یمن و بحرین مشغول جنگ است و همچنین از داعش حمایت می کند، دچار مشکل شده است.

وی افزود: همچنین باید اشاره ای به ریشه تاریخی آل سعود و حوادث روی داده در حج در برهه های گوناگون زمان داشته باشیم و با تسلیت به خانواده های حجاج، برای آنها دعا کنیم.

سردار فضلی در پایان با تبریک عید غدیر، از معاونت اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران و همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران برای برگزاری سلسله همایش های آینه های صبور قدر دانی کرد.

سردار فضلی در پایان سخنانش به ذکر خاطره نابینایی اش درجبهه پرداخت و درخواست کرد که از انتشار آن خودداری شود.

در ادامه خانم ماه دشتیان، یکی از بانوان جانباز ۸ سال دفاع مقدس به قرائت دکلمه ای پرداخت.

در این همایش که به میزبانی شهرداری منطقه ۱۴ تهران برگزار شد، از جانبازان بصیر و همسرانشان تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

در طول این همایش برنامه های مختلفی از جمله شعر و سرود، تقدیر از همسران جانباز، خاطره گویی، نقاشی صورت کودکان و ... به عمل آمد و برنامه تقلید صدای حسین ریوندی فضای شاد و صمیمی به وجود آورد.


کد مطلب: 447612

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/447612/فضلی-حادثه-منا-ازبی-کفایتی-آل-سعود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com