پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

پرداخت بدهی۷۰۰ میلیون دلاری هند به ایران

پنجشنبه ۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۳۸
کد مطلب: 447591
هند ۷۰۰ میلیون دلار بدهی‌های نفتی خود را در سال جاری و بعد از برجام به ایران پرداخت کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، شرکت نفتی عصار و پالایشگاه‌های «ام پی آر» و دیگر پالایشگاه‌های نفتی هند امروز (چهارشنبه) ۷۰۰ میلیون دلار به ایران را به عنوان یک دهم از بدهی‌هایشان به ایران پرداخت کردند.

به نوشته وبگاه «دی ان ای ایندیا» منابع مطلع هندی اعلام کردند که این پرداخت اولین مورد این‌چنینی در سال جاری و به دنبال رفع تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران بوده است. در این فعل و انفعال شرکت نفتی عصار ۳۳۵ میلیون دلار و پالایشگاه‌های منگالور و پتروکمیکال(MRPL) نیز حدود ۳۰۰ میلیون دلار به ایران پرداخت کردند.

منابع مطلع در ادامه اعلام کردند که پالایشگاه‌های هند بدهی های خود را به ایران به صورت روپیه و معادل ۷۰۰ میلیون دلار آمریکا را از بانک «یو سی او» در کلکته به حساب بانک مرکزی هند برای انتقال به ایران واریز کرده‌اند.

قرار است تا ماه اکتبر و نوامبر ۷۰۰ میلیون دلار دیگر از بدهی‌های معوقه هند به ایران پرداخت شود. همچنین ۴ میلیادر دلار بدهی باقی مانده هند به ایران نیز بعد از تایید مسیرهای پرداخت به صورت نقد تصفیه حساب خواهد شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *