چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱

ورود نخستین گروه از مجروحان حج به کشور

چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۴
کد مطلب: 447555
اولين گروه مجروحان ايراني فاجعه منا امروز وارد كشور شدند.
به گزارش جهان، دكتر عباس زارع‌نژاد رييس مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت بهداشت در گفتگو با ايسنا خبر داد: ضمن اشاره به تدابير پيش بيني شده جهت انتقال زائران بيمار و مجروحان فاجعه منا به بيمارستان‌هاي كشور، گفت: روز گذشته 6 تن و امروز نيز 3 تن ديگر از زائران بيمار و مجروحان فاجعه منا به كشور وارد و جهت ادامه درمان، از فرودگاه به بيمارستان‌هاي كشور منتقل شدند.
 
وي به آماده‌باش بيمارستان‌ها و همچنين اورژانس كشور جهت ارايه خدمات ويژه به زائران بيت‌الله الحرام با توجه به شرايط خاص حج امسال، اشاره كرد و افزود: به محض فرود هواپيماي حامل زائران، معاينات اوليه حجاج توسط نيروهاي مستقر در فرودگاه انجام مي‌شود و در صورت نياز اقدامات لازم جهت انتقال بيماران به بيمارستان‌ها و ادامه روند درمان صورت مي‌گيرد.
 
به گفته زارع‌نژاد، امروز نيز 3 تن از حجاج بيمار و مجروح جهت ادامه درمان به بيمارستان‌ها منتقل شدند؛ يك تن از اين افراد از حجاج مجروح فاجعه منا و دو تن ديگر نيز داراي بيماري زمينه‌اي بوده‌اند كه به دليل شرايط مكه، بيماري آنها تشديد شده است، البته اين بيماران لزوما در بيمارستان‌هاي مكه بستري نبوده‌اند، اما اكنون شرايط‌شان طوري است كه نيازمند مداخلات درماني هستند.
 
رييس مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت بهداشت تاكيد كرد كه تا كنون موردي از كرونا ويروس ميان حجاج ايراني مشاهده نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *