پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۳۶

بازتاب سخنان رهبرانقلاب خطاب به‌سعودی‌ها

چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۶
کد مطلب: 447541
سخنان امروز رهبر ایران در نکوهش و هشدار شدید به عربستان سعودی بازتاب وسیعی در رسانه‌های جهان داشت.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، خبرگزاری فرانسه در گزارشی از سخنان امروز مقام معظم رهبری در مورد فاجعه منا، نوشت: رهبر ایران هشدار داد که اگر پیکرهای حجاج جان‌باخته از سوی سعودی‌ها به ایران بازنگردد، ایران به سختی واکنش نشان خواهد داد.

رهبر انقلاب پیش از ظهر امروز با حضور در دانشکده علوم دریایی امام خمینی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، اعلام کردند که اگر کوچکترین بی‌احترامی به حجاج ایرانی صورت بگیرد، ایران واکنشی سخت و خشن نشان خواهد داد که آن‌ها توانایی هماوردی و پاسخگویی را نداشته باشند.

آسوشیتدپرس نیز گزارش داد که رهبر عالی ایران روز چهارشنبه به عربستان سعودی هشدار داد که اگر این پادشاهی در بازگرداندن پیکرهای حجاج ایرانی جان باخته در فاجعه اذحام منا هفته گذشته به وظایف خود عمل نکند، کشورش اقداماتی «خشن» را اتخاذ خواهد کرد.

رویترز نیز نوشت که آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران، عربستان سعودی را متهم کرد که در انتقال پیکرهای زائران جان باخته در حج مانع‌تراشی می‌کند ... رهبر ایران همچنین پادشاهی عربستان سعودی را به جاهلیتی تشبیه کرد که قبل از ظهور اسلام بر شبه جزیره عربستان مقایسه کرد.

همچنین کارشناس نظامی و مسائل راهبردی لبنان تأکید کرد: عربستان سعودی و اربابان این کشور باید هشدار رهبر ایران را جدی بگیرند.

به گزارش تسنیم، «امین حطیط» ژنرال بازنشسته و تحلیل‌گرمسائل راهبردی لبنان تأکید کرد که عربستان و اربابان این کشور باید هشدار رهبر انقلاب اسلامی ایران را جدی بگیرند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده معظم کل قوا در جمع دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر با اشاره به حادثه تأسف‌بار و خونین منا، آن را به‌دلیل جان باختن هزاران نفر از حجاج به‌ویژه صدها نفر از حجاج ایرانی، عزا و مصیبتی واقعی برای ملت ایران خواندند.

امام خامنه‌ای با اشاره به لزوم تشکیل کمیته حقیقت‌یاب با حضور کشورهای اسلامی و از جمله ایران، گفتند: دولت عربستان در انتقال ابدان مطهر جان‌‌باختگان به وظایف خود عمل نمی‌کند و جمهوری اسلامی ایران نیز تاکنون با خویشتنداری و ادب اسلامی، حرمت برادری را در دنیای اسلام نگه داشته است، اما این را بدانند در صورت عکس‌العمل، عکس‌العمل ایران اسلامی خشن و سخت خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *