پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

پاتک پلیس به ۲۳ باند تبهکاری در تهران

چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۷
کد مطلب: 447518
فرمانده انتظامی تهران بزرگ از اجرای طرح ویژه پلیس برای دستگیری ۱۱۹ سارق و کیف قاپ و انهدام ۲۳ باند تبهکاری در عملیات شب گذشته ماموران پلیس آگاهی و یگان امداد خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، سردار حسین ساجدی نیا صبح امروز در جمع خبرنگاران با اعلام موفقیت ماموران اداره آگاهی و یگان امداد در اجرای طرح شناسایی و دستگیری سارقان کیف قاپ و موبایل قاپ و سارقان خشن پایتخت گفت: در ادامه اجرای طرح های ویژه پلیس و بحث برخورد با سارقان از دو ماه پیش تاکنون شناسایی باندهای به‌نام و سارقان خشنی که با استفاده از سلاح گرم و سرد در اقصی نقاط پایتخت اقدام به زورگیری و کیف قاپی می کردند در دستور کار ماموران یگان امداد و عملیاتی آگاهی قرار گرفت و سرانجام از شب گذشته عملیات شناسایی و دستگیری متهمان شناسایی شده در دستور کار ماموران قرار گرفت و در عملیاتی که از بامداد امروز تا ساعت ۷:۳۰ صبح ادامه داشت ماموران موفق شدند ۱۱۹ دزد خشن و کیف قاپ را در سطح شهر تهران شناسایی و در عملیات ویژه دستگیر کنند.

وی گفت: از تعداد متهمان دستگیر شده ۹۰ نفر زورگیرهای سابقه دار هستند و سه باند بزرگ سرقت از منازل نیز شناسایی و دستگیری شده اند. همچنین با اجرای این طرح ماموران موفق به انهدام ۲۳ باند بزرگ کیف قاپی، زورگیری و سرقت شده اند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اعلام اینکه با دستگیری این تعداد از مجرمان آمار سرقت در پایتخت به شکل قابل ملاحظه ای کاهش خواهد یافت افزود: در ۶ ماهه نخست امسال شاهد کاهش ۱۴ درصدی آمار سرقت در پایتخت بوده ایم.

وی با تشکر و قدردانی از همکاران پلیس آگاهی و یگان امداد در پلیس آگاهی افزود: امیدواریم با انجام اقدامات پیشگیرانه و حضور به موقع ماموران پلیس در محل حوادث شاهد کاهش میزان جرایم و افزایش رضایتمندی شهروندان باشیم.

* ۹۰ درصد دستگیرشدگان سابقه دار هستند

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اعلام اینکه در بررسی های پلیسی مشخص شده است ۹۰ درصد افرادی که در طرح های گذشته پلیس و همچنین طرح شب گذشته شناسایی و دستگیر شده اند جزو افراد سابقه دار هستند افزود: متهمانی که شب گذشته دستگیر شده اند مجهز به سلاح سرد بودند که در بازجویی ها اعلام کردند با استفاده از سلاح سرد اعم از قمه، چاقو، اقدام به ترساندن طعمه های خود برای انجام سرقت می کردند.

ساجدی نیا با اعلام اینکه از باندهای شناسایی شده تعدادی سلاح گرم نیز به دست آمده است افزود: بررسی های پلیسی برای مشخص شدن استفاده متهمان از سلاح های مکشوفه همچنان ادامه دارد.

وی با اعلام اینکه در میان متهمان دستگیر شده متهمی وجود دارد که بیش از ۲۰ بار از سوی ماموران پلیس دستگیر شده است افزود: شناسایی و دستگیری متهمان سابقه دار وظیفه پلیس است و پلیس با جدیت وظیفه ای را که برعهده دارد دنبال می کند اما متهمی که بارها از زندان آزاد می شود و بار دیگر فعالیت های مجرمانه خود را از سر می گیرد نیاز به انجام کارهای فرهنگی و پیشگیرانه بیشتر دارد که از حیطه وظایف پلیس خارج است.

* جلسه مشترک پلیس، قوه قضاییه و استانداری

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به جلسه مشترکی که بین فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ، استانداری و نماینده قوه قضاییه برگزار شده بود افزود: در این جلسه درباره معضلات و آسیب هایی که در سطح شهر تهران وجود دارد بحث و بررسی شد و نتایج ارزشمند این جلسه مشترک در آینده به سمع و نظر شهروندان خواهد رسید.

* انتقاد از صحبت های عضو شورای شهر

ساجدی نیا با انتقاد از صحبت های یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران درباره معضل معتادان متجاهر در محدوده پارک هرندی و میدان شوش گفت: بحث معتادان و جمع آوری معتادان متجاهر به پلیس مربوط است اما پلیس فقط مامور جمع آوری معتادان است. دستگاه ها و مسئولان دیگری وظیفه تهیه کمپ و نگهداری از معتادان را برعهده دارند. در نشستی که درباره معضلات و آسیب های تهران داشتیم معضل معتادان یکی از بزرگترین دغدغه های مسئولان کشور بود. معتقدم پلیس در بحث جمع آوری معتادان بسیار کارنامه درخشانی دارد و خوب ظاهر شده است اما برای از بین بردن کامل این معضل نیازمند هماهنگی و همکاری بین بخشی سایر دستگاه ها و مسئولان ذی ربط نیز هستیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با انتقاد از اظهارنظرهای عضو شورای شهر درباره کم کاری پلیس برای جمع آوری معتادان و برخورد با خرده فروشان مواد مخدر در محدوده پارک هرندی در میدان شوش گفت: پلیس تمام تلاش خود را برای برخورد با خرده فروشان مواد مخدر انجام می دهد. اجرای طرح های ضربتی و عملیات های منسجم دلیل بر فعالیت پلیس است اما صرف انتقاد کردن کار درستی نیست. باید برای از بین بردن یک معضل اجتماعی همه دستگاه های ذی ربط وارد عمل شوند و مسئولیت های خود را به درستی انجام دهند.

وی با اعلام اینکه پلیس بارها اعلام کرده است توانایی آن را دارد که ظرف کمتر از ۴۸ ساعت همه معتادان متجاهر پایتخت را جمع آوری کند اما انتقال این متهمان جا و مکان مناسب می خواهد. آقایان قول مساعد داده اند که کمپ هایی را بسازند و یا با افزایش ظرفیت کمپ های موجود مجموعه پلیس را در برخورد با معتادان و مواد فروشان یاری کنند اما این مهم تاکنون اتفاق نیفتاده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اعلام اینکه ساخت کمپ از جمله وظایف ماموران پلیس نیست افزود: به نظرم فاصله شورای شهر تا محلی که از آن به عنوان پاتوق سیاه معتادان در تهران یاد می کنند کمتر از یک کیلومتر فاصله دارد. بهتر است آقایان شخصا به پارک مورد نظر مراجعه کنند و از نزدیک در جریان مشکلات و آسیب های اجتماعی موجود در آن محله باشند و همچنین فعالیت های پلیس را شاهد باشند.

ساجدی نیا با رد ادعای عضو شورای شهر که مطرح کرده بود در طول شبانه روز بیش از هزار نفر در محدوده میدان شوش و هرندی اقدام به حمل مواد مخدر می کنند افزود: درست است که این محدوده به عنوان پاتوق معتادان شناسایی شده است اما در تهران روزانه ۱۴۰ نفر در بحث مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر شناسایی و دستگیر می شوند. من به عنوان فرمانده انتظامی تهران بزرگ وجود هزار معتاد خرده فروش در میدان هرندی را رد می کنم. پلیس وظیفه خود می داند که برای حفظ آرامش و امنیت پایدار در جامعه تلاش کند و اگر شهروندان در این زمینه قصوری می بینند بنده به سهم خودم از شهروندان معذرت خواهی می کنم.

* افزایش ساعت کار مراکز خدمات رسان در هفته ناجا

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در ادامه با اشاره به برنامه های ویژه پلیس تهران بزرگ همزمان با آغاز هفته ناجا گفت: پلیس در هر حال به وظیفه خود عمل می کند هفته ناجا با دیگر هفته های کاری هیچ فرقی ندارد. هدف پلیس این است که در هفته ناجا خدمت رسانی بیشتر و ملموس تری را به شهروندان ارائه دهد از این رو با انجام برنامه های ویژه قصد داریم مراکز خدمات رسان از جمله مراکز پلیس+۱۰، ترخیص خودرو، صدور گذرنامه و نظام وظیفه با افزایش ساعت کار به شهروندان خدمات ویژه ارائه دهند.

وی همچنین از حضور بیشتر ماموران در اماکن و معابر سطح شهر خبر داد و افزود: اجرای طرح های امنیت و آرامش و امنیت محله محور در طول هفته ناجا با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد.

* خبر خوش برای مالباختگان

ساجدی نیا با اعلام اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه امسال مجموعه ماموران پلیس اقدامات ویژه ای برای شناسایی و انهدام باندهای تبهکاری انجام داده اند افزود: با شناسایی باندها و دستگیری همه اعضای آن ماموران موفق به کشف و ضبط مقادیر قابل توجهی از اموال مسروقه شده اند. همزمان با هفته ناجا این نوید را به شهروندان می دهم که شهروندانی که از بهمن ماه سال گذشته و در طول بهار و تابستان امسال مورد زورگیری و سرقت قرار گرفته اند با در دست داشتن مدارک شناسایی معتبر می توانند برای دریافت اموال مسروقه خود به کلانتری ها و یا اداره پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کرده و نسبت به دریافت اموال مسروقه کشف شده اقدام کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *