شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

افشای یک توافق پنهانی انگلیس و عربستان

چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب: 447496
طبق اسناد منتشر شده انگلیس در سال ۲۰۱۳ برای تضمین حضور عربستان در شورای حقوق بشر سازمان ملل با این کشور توافقی مخفی انجام داده است.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از آی بی تایمز خبر داد، طبق اطلاعات به دست آمده از برخی منابع دیپلماتیک سعودی عربستان و انگلیس به صورت محرمانه برای تضمین عضویت ریاض در شورای حقوق بشر سازمان ملل با یکدیگر به توافق رسیده‌اند.

طبق گزارش رسانه‌های استرالیایی و براساس اسناد طبقه‌بندی شده دولت دیوید کامرون پیش از انتخابات نوامبر ۲۰۱۳ در نیویورک با هدف کسب حمایت ریاض مذاکراتی محرمانه را با دولت عربستان انجامداد. در نهایت هر دو کشور در شورای حقوق بشر سازمان ملل انتخاب شدند.

سخنگوی وزارت خارجه انگلیس دراین باره حاضر به ارائه توضیح نشد و بدون آنکه احتمال صورت گرفتن این توافق را رد کند اعلام کرد که طبق اصول استاندارد رای‌ اعضا مخفی است. این اطلاعات بخشی از ۶۱ هزار فایلی است که توسط ویکی‌لیکس از وزارت خارجه عربستان افشا شد. طبق اطلاعاتی افشا شده عربستان ۱۰۰ هزار دلار برای تضمین جایگاه خود در شورای حقوق بشر سازمان ملل هزینه کرده است.

عربستان یکی از کشورهایی است که دارای بدترین شرایط حقوق بشر است. این کشور در سال جاری بیش از ۱۳۰ نفر را اعدام کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *