جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

هدف سفر روحانی به نیویورک از نظرآشنا

چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب: 447477
مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور گفت: مظلومیت مسلمانان و بی‌کفایتی مسئولان عربستان هدف ویژه روحانی در سفر به نیویورک بود.
به گزارش جهان، حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با فارس، به تشریح سفر رئیس‌جمهور به نیویورک و همچنین مواضع روحانی با توجه به حادثه اخیر منا اظهارداشت: سفر رئیس‌جمهور در ابتدا اهداف مشخصی داشت و بعد یک هدف ویژه نیز به آن اضافه شد.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری بر همین اساس اهداف اصلی رئیس‌جمهور در این سفر را یکی بیان مواضع سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و دیگری اجرایی شدن برجام در دیدار با سران کشورهای مذاکره‌کننده بود عنوان کرد که این دو هدف به خوبی پیگیری شد.

وی با بیان اینکه مواضع جمهوری اسلامی هم در حوزه توسعه پایدار و هم در مسائل منطقه‌ای و جهانی با قدرت بیان شد، افزود: به خصوص در اجلاس عمومی سازمان ملل متحد و همایشی که به عنوان توسعه پایدار برگزار شد.

آشنا در ادامه سخنان خود تأکیدکرد: اما مسئولیت جدیدی که به عهده ریاست جمهوری قرار گرفت با اطلاع یافتن از فاجعه‌ای که در منا اتفاق افتاد بیان مظلومیت مسلمانان، بی‌کفایتی مسئولان عربستان سعودی و ایجاد تقاضا و فشار برای پیگیری مستقل این حادثه بود.

مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور در پایان خاطرنشان کرد: این موضوع را رئیس‌جمهور هم در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل و هم در ملاقات‌ها و به ویژه در ملاقات با دبیرکل سازمان ملل متحد که وی صریحاً درخواست کرد که این مسئله نه به عنوان یک مسئله منطقه‌ای یا داخلی بلکه به عنوان یک مسئله بین‌المللی مورد توجه قرار گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *