پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
در واکنش به اظهارات وزیر خارجه رژیم آل سعود؛

افخم: عربستان مسئولیت فاجعه منا را بپذیرد

سه شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۳۴
کد مطلب: 447382
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به مسئولان عربستان توصیه کرد، مسئولیت فاجعه منا را بپذیرند و از کشورهای اسلامی عذرخواهی کنند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، مرضیه افخم اظهارات «عادل جبیر» وزیر امور خارجه عربستان سعودی در مصاحبه با شبکه العربیه را غیرسازنده توصیف کرد و با تأکید مجدد بر ضعف مدیریت و بی‌تدبیری مسئولان عربستان در فاجعه منا گفت: اظهارات شاهدان و مجروحان این حادثه ابعاد تأسف‌باری از بی‌توجهی کارگزاران حج عربستان به حجاج بیت‌الله‌الحرام را برملا کرده است و توصیه می‌کنیم عربستان مسئولیت این فاجعه را بپذیرد و از کشورهای اسلامی عذرخواهی کند.

وی افزود: لجاجت و فرافکنی و شانه خالی کردن از بار مسئولیت سنگین جان باختن چند هزار زائر بیت‌الله‌الحرام، وجهه عربستان را در دنیا بیش از پیش مخدوش می‌کند.

سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: در حال حاضر شناسایی و تعیین وضع یکایک حجاج مفقود ایرانی در منا در اولویت برنامه‌های جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و عربستان به عنوان کشور میزبان حجاج، باید همکاری همه‌جانبه را در این خصوص انجام دهد.

جامعه بین‌المللی جلوی رویکرد جنگ‌سالارانه عربستان را بگیرد

افخم همچنین با اشاره به اظهارات غیرمفید و نامربوط وزیر خارجه عربستان در خصوص تحولات سوریه و یمن، گفت: ادامه رویکرد مداخله مسلحانه در سوریه و یمن و تخریب زیرساخت‌های کشورهای عربی و اسلامی موجب گسترش افراط‌گرایی و بی‌ثباتی فراگیر در منطقه شده است.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه عربستان سعودی با اتخاذ سیاست‌های جنگ‌طلبانه به منبع اصلی گسترش افراط‌گرایی و جنگ‌افروزی تبدیل شده و درست در زمانی که در داخل این کشور هزاران نفر از حجاج کشورهای اسلامی را قربانی بی‌تدبیری خود کرده، صدها غیرنظامی یمنی را نیز در حمله هوایی به یک مراسم عروسی در یمن به قتل رسانده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تأکید کرد: جا دارد جامعه بین‌المللی به وظیفه خود برای توقف رویکرد جنگ‌سالارانه و کشتار غیرنظامیان به صورت جدی عمل کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *