چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۰

بالا گرفتن واکنش‌ها به حکم اعدام النمر

سه شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب: 447245
فعالان عربستانی ضمن محکوم کردن حکم اعدام صادر شده برای برادر زاده شیخ نمر النمر، صدور چنین حکمی را توهین به ملت عربستان و اعتراض‌های مسالمت‌آمیز آنها دانستند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، فعالان عربستانی حکم اعدام صادر شده از سوی دادگاه این کشور برای «علی النمر»، برادر زاده شیخ «نمر النمر»، روحانی برجسته عربستانی را توهین به مردم عربستان دانستند.

فعالان عربستانی همچنین بازداشت و محاکمه علی النمر را نمایشی وهابی و از پیش طراحی شده عنوان کردند که حکومت سعودی آن را به اجرا کرد.

در این خصوص «علی الیاسری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ریاض تصریح کرد که محاکمه علی النمر، محاکمه مضحکی بود و تعیین موعد اعدام وی اهانت به مردم عربستان و معارضان مسالمت‌جوی عربستانی است.

این فعال معارض عربستانی افزود: مردم عربستان می‌داند که اعدام‌هایی که در این کشور صورت می‌گیرد، سناریویی برای سرکوب انقلاب مسالمت آمیز آنهاست.

در همین راستا «قاسم حسن»، یکی دیگر از فعالان عربستانی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: اعدام برادر زاده شیخ نمر موجب افزایش اعتراض‌ها در کشور خواهد شد.

حسن تاکید کرد که حکومت سعودی توان ایستادگی در برابر خواست و اراده مردم را ندارد و شکست خواهد خورد و بی‌شک اعدام علی النمر در راستای خدمت به اهداف آمریکا و «اسرائیل» صورت می‌گیرد.

این فعال عربستانی افشا کرد که حکومت سعودی طی سال گذشته میلادی ۴۰۰ تا ۵۰۰ شهروند عربستانی را اعدام کرده است که در میان دست‌کم ۶۰ زن و ۳۰ کودک مشاهده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اغلب این اعدام‌ها با شمشیر انجام شده است، افزود: حکومت سعودی طی سال جاری درحالی دست‌کم ۱۰ معارض عربستانی را در ملاء عام اعدام کرد که تعداد قابل توجهی از این اعدام‌ها بصورت سری و مخفیانه صورت گرفته است.

حکم اعدام برادر زاده شیخ نمر درحالی از سوی حکومت سعودی صادر شده که ریاض مانع ورود سازمان‌های بین المللی و بشردوستانه به عربستان می‌شود، با این حال این سازمان‌ها با استناد به مصاحبه‌های انجام داده با صدها معارض عربستانی گزارش‌هایی منتشر کرده‌اند که از نقض گسترده حقوق بشر در این کشور سخن می‌گوید و اعدام و شکنجه معارضان از جمله آنهاست.

سرقت اراضی مردم و برخورد اهانت‌بار با آنها

از سوی دیگر، «علی عبد الله الخطیب»، فعال عربستانی نیز طی اظهاراتی تصریح کرد که حکومت سعودی ۶۰ درصد از اراضی مردم عربستان در منطقه الشرقیه را سرقت کرده است.

الخطیب افزود: این اراضی به سود خاندان حاکم سعودی سرقت شده‌اند.

این فعال عربستانی که با خبرنگار فارس گفت‌وگو می‌کرد، با اشاره به اینکه حکومت سعودی حقوق بشر را در عربستان نقض می‌کند، خواستار بازگرداندن اراضی شرقت شده به صاحبان واقعی و مشروع آنها شد.

وی به سیاست آل سعود در تعامل با مردم عربستان و برخورد با آنها همچون برده و بشکلی توهین آمیز اعتراض و تاکید کرد که حکومت سعودی به شهروندان عربستانی بعنوان انسان‌های آزاد نگاه نمی‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *