جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
معاون سازمان حج و زیارت خبرداد؛

برخی کانتینرهای اجساد هنوز بازنشده است!

دوشنبه ۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۴۹
کد مطلب: 447184
معاون سازمان حج و زیارت از انتقال پیکر جان‌باختگان حادثه منا از فردا خبر داد و گفت: تیم‌های جست‌وجو همچنان در تلاش هستند تا بتوانند زائران را شناسایی کنند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حمید محمدی درباره انتقال پیکر جان باختگان حادثه منا اظهار کرد: سازمان حج و زیارت تمام تلاش خود را می کند که هر چه سریع‌تر پیکر این شهدا با خانواده‌هایشان به کشور بازگردد.

وی در ادامه با بیان این مطلب که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است فردا پیکر تعدادی از جانباختگان به کشور منتقل شود، افزود: تیم‌های جست و جو همچنان در تلاش هستند تا بتوانند زائران مفقود را شناسایی کنند.

معاون سازمان حج و زیارت تصریح کرد: هنوز تعداد زیادی کانتیرهای پر از جسد قربانیان منا، بدون تعیین تکلیف در سردخانه‌ها وجود دارد که باید اجساد شناسایی شوند.

کاهش تعداد مفقودین و مجروحان

وی از کاهش تعداد مجروحان و مفقودان حادثه منا خبر داد و گفت: تعداد مجروحان به ۳۰ نفر و تعداد مفقودین به ۲۹۶ نفر کاهش یافته است و تعداد جانباختگان۱۶۹ نفر است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید محمدی در مورد تعداد زائرانی که از کشورهای مختلف در حادثه منا کشته شدند، گفت: آمارهایی که عربستان ارائه می‌دهد، کمتر از تعداد واقعی است و شواهد و قرائن موجود نشان می‌دهد که هنوز ۲۱ کانتینر حاوی اجساد در سردخانه وجود دارد که دو مورد آن تازه در حال تخلیه است.

وی گفت: بر همین اساس در هر کانتینر ۱۰۰ تا ۱۵۰ جسد وجود دارد و درمجموع می‌توان تخمین زد که سه تا سه هزار و پانصد زائر از کشورهای مختلف در حادثه منا جان خود را از دست دادند اما این آمار رسمی نیست و بر اساس مشاهدات عنوان می‌شود؛ به همین دلیل است که مقدمات انتقال اجساد ایرانیان جانباخته سخت و مشکل است.

معاون سازمان حج و زیارت از کاهش تعداد مجروحان بستری شده در بیمارستان‌های عربستان خبر داد و گفت: تعداد مجروحان در حال حاضر به ۳۰ نفر کاهش پیدا کرده است که ۱۲ نفر از مجروحان ترخیص شده نیز امروز به ایران بازمی‌گردند.

وی همچنین از کاهش تعداد مفقودان به ۲۹۶ نفر خبر داد و اظهار داشت: یکی از افراد مفقودی، مجروح و یک نفر نیز سالم بوده که به کاروان خود مراجعه کرده است.

محمدی با تاکید بر اینکه شمار جانباختگان حادثه منا همچنین ۱۶۹ نفر است، افزود: بعد از گذشت پنج روز از حادثه منا، عملیات سرکشی از بیمارستان‌ها را سرعت بخشیده به طوری که حتی برخی از بیمارستان‌ها را دو تا سه بار بازرسی کرده‌ایم تا بتوانیم مجروحان و مفقودین خود را شناسایی کنیم که این امر همچنان ادامه دارد.

۵ نفر از مفقودان پیدا شده اند

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان حج و زیارت با اعلام اینکه ۵ نفر از مفقودان حادثه منا پیدا شده اند اعلام کرد: آقای محمدمهدی اکبرزاده تهمتن از کاروان ۳۰۰۲۸و خانم هاجر قاسمی از کاروان ۱۲۰۱۲ که پیشتر نام آنها در لیست مفقودان حادثه جمرات بود، امروز به کاروان های خود برگشتند.

همچنین آقای محسن فلاحی از کاروان ۱۳۰۷۷ و آقای صفر جان بزرگی از کاروان ۲۹۰۱۲ نیز که در میان مفقودان حادثه منا بودند در حال حاضر در بیمارستان های سعودی بستری و تحت درمان هستند.

در ضمن آقای انامحمد کر از کاروان ۳۸۰۰۲ که تا امروز در لیست جان باختگان حادثه بود، امروز به کاروان خود برگشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *