شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

هشدارلاریجانی به‌عربستان‌بابت اجسادایرانی

دوشنبه ۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۲
کد مطلب: 447159
رئیس مجلس با بیان اینکه باید تا آخرین نفر حجاج آسیب‌دیده ایرانی در منا شناسایی شوند، گفت: عربستان با جدیت موضوع را پیگیری کند.
به گزارش جهان به نقل از فارس به ساوه، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که برای انجام سفری یک روزه عازم این شهرستان شده است، در بدو ورود به شهر ساوه در جمع خبرنگاران حادثه منا را ضایعه‌ای دردناک در خاطره مسلمانان و ایرانیان خواند و اظهار داشت: انتظار می‌رفت دولت عربستان با جدیت بیشتری این حادثه را مدیریت می‌کرد و خیلی سریع‌تر به این مسئله رسیدگی می‌کردند.

وی با تأکید بر اینکه قلوب ملت ایران از فاجعه منا جریحه‌دار است، اظهار داشت: موضوع مهم این است که ما تا نفر آخر از حجاج ایرانی که در منا دچار حادثه شده‌اند را شناسایی کرده و پیکرهای مطهرشان را با احترام به ایران برگردانیم.

رئیس مجلس از پافشاری جمهوری اسلامی بر شناسایی همه حادثه‌دیدگان سخن گفت و اظهار داشت: از وزارت امور خارجه می‌خواهیم که نهایت تلاش خود را در این زمینه به خرج دهند و سایر افراد را نیز شناسایی کنند، وزارت خارجه باید همه تلاش خود را در این باره به کار گیرد.

وی ادامه داد: اگر دولت عربستان برای شناسایی حادثه‌دیدگان کاستی‌هایی دارد ما می‌توانیم از وزارت بهداشت کمک‌هایی ارسال کنیم تا کار شناسایی به طور کامل‌تر انجام گیرد.

لاریجانی با بیان اینکه برای خانواده‌های ایرانی بسیار مهم است که این شناسایی صورت گیرد، به موضوع گزارش کمیسیون برجام اشاره و تصریح کرد: بنده روز گذشته در کمیسیون برجام حضور داشتم و گزارشی ارائه دادند که نشان می‌داد که انصافاً اعضای کمیسیون برجام تلاش‌شان را در این زمینه انجام داده‌اند و فرصت کافی در یک ماه گذشته برای بررسی برجام گذاشته‌اند و همچنین ابعاد مختلف برجام را مورد رسیدگی کرده‌اند.

وی با تأکید بر اهمیت ابعاد اقتصادی، فنی و حقوقی سند برجام، بر ضرورت بررسی آن تأکید و خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون برجام امروز هم مشغول تهیه گزارش نهایی این کمیسیون هستند و قرار است فردا این گزارش به صحن ارائه شود.

لاریجانی در پایان حضور در یادواره شهدای شهرستان ساوه را محور برنامه‌های خود در سفر به این شهرستان برشمرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *