پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

کودتا علیه «حیدرالعبادی» خنثی شد

دوشنبه ۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۱
کد مطلب: 447155
برخی منابع غیررسمی اعلام کردند که شب گذشته قصد برخی افسران نظامی برای انجام کودتا علیه دولت عراق فاش و خنثی شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، برخی پایگاه‌های خبری عربی از جمله، «إرم نیوز» و «اسکای پرس» از تلاش ناکام برای کودتای نظامی در شب گذشته علیه دولت «حیدر العبادی» خبر دادند.

این در حالی است که تاکنون، چندین بار به جان «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق سوء‌قصد شده و حتی سفارت آمریکا در بغداد اعلام کرده با اطلاع‌رسانی به موقع مانع ترور نخست‌وزیر شده است.

یک منبع امنیتی که خواست نامش فاش نشود، امروز (دوشنبه) از کودتای نظامی ناکام شب گذشته در منطقه «الخضراء» خبر داد و گفت: این منطقه که در واقع مرکز دولت عراق است، شاهد تحرکات امنیتی فوق‌العاده در نیمه‌های شب گذشته بود. زیرا اخباری در دست بود که از قصد برخی افسران ارتش برای کودتا علیه عبادی در این منطقه حکایت می‌کرد.

این منبع افزود: نیروی امنیتی ویژه نخست‌وزیری در همین راستا، شماری از افسران مظنون به تلاش برای کودتا علیه دولت را دستگیر کردند. این سومین بار است که قصد برخی افسران برای انجام کودتا علیه عبادی فاش شده است.

گفته می‌شود که دولت عراق، امروز دوشنبه را نیز در ادامه تعطیلات رسمی عید قربان، تعطیل اعلام کرده است.

هنوز طرف‌های رسمی دولت عراق، این خبر را تایید نکرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *