شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱

واکنش رئیس‌اتاق‌تهران به‌دعوت ازآمریکایی‌ها

دوشنبه ۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۶
کد مطلب: 447127
رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه اقدام دیرهنگام منجر به عدم صدور ویزای تجار ایرانی به منظور همراهی با رئیس‌جمهور در نیویورک شد، گفت: آماده همکاری با شرکت‌های آمریکایی با مجوز مقامات ارشد هستیم.
به گزارش جهان، مسعود خوانساری در گفتگو با مهر با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور در نیویورک مبنی بر دعوت از شرکت‌های آمریکایی برای حضور در ایران، گفت: فعالان اقتصادی و بخش خصوصی آماده همکاری با شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران آمریکایی هستند، اما این امر منوط به صدور اجازه این همکاری از سوی مقامات ارشد کشور است.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران افزود: چنانچه مشکل سیاسی حل شده و محدودیتی برای آمریکایی ها جهت حضور در اقتصاد ایران نباشد؛ به طور قطع شرکت‌های آمریکایی به لحاظ تکنولوژی و کیفیت کالاهای خود قابل رقابت با سایر شرکت‌های خارجی حاضر در اقتصاد ایران هستند.

وی تصریح کرد: چنانچه محدودیت حضور آمریکایی ها در ایران برداشته شود، می‌توان از امکانات و مزایای سرمایه‌گذاری آمریکا بهره مند شد، اما لازم است نظام محدودیتی برای حضور این شرکت ها قائل نبوده و اجازه مبادلات تجاری با آنها را صادر کند.

خوانساری گفت: مهمترین مسئله پیش روی همکاری با شرکت‌های آمریکایی، محدودیتی است که به دلیل برخی مسائل از سوی بزرگان سیاسی و اقتصادی کشور، پیش‌رو قرار گرفته است و اگر امکان وجود داشته باشد قطعا رغبت برای همکاری با آمریکایی‌ها از سوی فعالان اقتصادی وجود دارد.

وی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر دلیل عدم همراهی تجار و فعالان اقتصادی با رئیس جمهور در سفر به نیویورک، گفت: قرار بود هیاتی از فعالان اقتصادی رئیس‌جمهور را در سفر به نیویورک و به منظور شرکت در اجلاس سالانه سازمان ملل همراهی کنند اما به دلیل اقدام دیرهنگام، ویزای این افراد دیر صادر شد؛ در غیر اینصورت حتما فعالان اقتصادی هم می‌توانستند در حاشیه این اجلاس به نفع اقتصاد ایران گام‌های جدی بردارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
التماس به شيطان او را جري تر ميكند در حاليكه بي توجهي به شيطان و دوري جستن از شيطان موجب فلاح و رستگاري در دنيات و آخرت خواهد شد .
اقدامات دولت به اصطلاح تدبير و اميد از بدو روي كار آمدن دقيقا"‌ نه تنها بر خلاف توصيه هاي امام راحل بوده بلكه براي قبح زدايي از شيطان بزرگ و التماس براي نزديكي به شيطان و دوري از آرمانهاي سفارش شده امام و رهبري بوده .
ارزش هاي اسلامي روز به روز كمرنگ تر و نمادهاي آن به تدريج در حال از بين رفتن هستند .