پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

دفاع ناگزیر کامرون از ریاست بشار اسد

دوشنبه ۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب: 447093
دولت انگلستان با تسلیم شدن در برابر خواست مسکو، شعار برکناری «اسد» را کنار گذاشته و ادعا می کند که فعلا تمرکزش بر مبارزه با داعش است.
به گزارش جهان، مهر به نقل از دیلی میل خبر داد، اظهار نظر اخیر «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلستان که آماده سفر به نیویورک برای حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد است، از این حکایت دارد که وی با رعایت جوانب احتیاط دست از تکرار فرضیه برکناری «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه در یک چارچوب زمانی مشخص برداشته و به لزوم همکاری با مسکو – یکی از نزدیکترین متحدان دولت دمشق- برای برون برفت از بحران سوریه اعتراف می کند.

اگرچه کامرون باز هم بر مواضع پیشین خود مبنی بر ناممکن بودن حضور بشار اسد در آینده سیاسی سوریه اصرار ورزید با این حال به بهانه اولویت بخشیدن به مبارزه با داعش بر این حقیقت که اسد می تواند برای کوتاه مدت بخشی از هرگونه راهکار دیپلماتیک در نظر گرفته شده برای حل بحران سیاسی سوریه باشد، اعتراف کرد.

کامرون در این باره مدعی شد: موضع ما در قبال عدم حضور اسد در آینده سیاسی سوریه تغییری نکرده است. اما به طور قطع، مذاکره درباره دولت انتقالی سوریه از اهمیت زیادی برخوردار است و در این حوزه نیاز به تمرکز بیشتری حس می شود.

وی که نقش غرب را در تقویت داعش و بی ثباتی خاورمیانه کتمان می کرد، در ادامه گفت: آنچه که باید بر سرش با روسیه به مذاکره بنشینیم و توافق کنیم این است که در نهایت به نفع همه است که این منطقه از جهان به ثبات برسد و به ترویج تروریسم دامن نزند. استدلال من این است که خاطر روسیه هم مانند دیگر کشورها همیشه از بابت گروه های افراطی آشفته بوده و همه ما نیازمند شکست داعش و خشکاندن ریشه های آن هستیم.

با این حال، کامرون باوجود مخالفت های «جرمی کوربین» رهبر ضد جنگ حزب کارگر انگلستان، بر عدم تغییر موضع خود نسبت به گسترش دایره عملیات های هوایی جنگنده های بریتانیایی به خاک سوریه تاکید کرده و مدعی شد: من همواره به اهمیت شکست داعش در هر دو جبهه عراق و سوریه تاکید داشته ام اما برای گسترش دامنه عملیات های هوایی نیازمند جلب حمایت پارلمان هستیم.

ناگفته نماند که کوربین دیروز یکشنبه از عملکرد دولت های لندن و واشنگتن برای پر و بال دادن به داعش انتقاد کرده و دخالت ورزی غرب در امور خاورمیانه را عامل اصلی ریشه دواندن این گروه تروریستی عنوان کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ایران مشاوره بدهد:

اسیب دیدگان فرانسوی از انگلستان و نظام سلطنتی این کشور به دلیل ایجاد وهابیت و به قدرت رساندن این ایدئولوژی در قسمتی از جهان باید شکایت کنند و غرامت بگیرند