جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

واکنش افخم به ادعای العربیه درباره رکن‌آبادی

دوشنبه ۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب: 447086
سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: سفیر سابق ایران در لبنان با گذرنامه عادی خود عازم سفر حج شده اند و اطلاعات دقیق پاسپورت مربوط به همه حجاج و از جمله ایشان در اختیار مراجع رسمی دولت سعودی می باشد
به گزارش جهان به نقل از مهر، سخنگوی وزارت امور خارجه خبر برخی رسانه های عربی در خصوص سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در لبنان را عجولانه توصیف کرد.

مرضیه افخم خبر آن دسته رسانه ها مبنی بر اینکه آقای غضنفر اصل رکن آبادی دیپلمات ایرانی با نام دیگری و از راه غیر رسمی وارد عربستان شده است، شتاب زده خواند و اضافه کرد: ایشان با گذرنامه عادی خود عازم سفر حج شده اند و اطلاعات دقیق پاسپورت مربوط به همه حجاج و از جمله ایشان در اختیار مراجع رسمی دولت سعودی می باشد و هیچگونه شائبه ای در خصوص اطلاعات و جزییات مربوطه و نحوه ورود ایشان به کشور عربستان وجود ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه توضیح داد: پاسپورت عادی آقای غضنفر اصل رکن آبادی همکار ما در وزارت امور خارجه ممهور به مهر روادید حج می باشد و طبق اطلاعات واصله در شرایط کنونی بدلیل لزوم ارائه مدارک هویتی همه مفقودین، سوابق ایشان نیز که در فهرست اسامی مفقودین واقعه منا می باشند، در اختیار مقامات سعودی قرار گرفته و خبرسازی های موجود در خصوص این موضوع نادرست و ناشی از اغراض و اهداف دیگر است.

گفتنی است از صبح امروز رسانه های وابسته به آل سعود، در خط خبری انحرافی تلاش کردند وانمود کنند که نام غضنفر رکن آبادی در لیست حجاج امسال وجود ندارد و احتمالا وی با نام دیگری از طریق کشوری غیر از ایران به عربستان سفر کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *